قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کتاب پارسی دیجیتال مارکتینگ، آن‌قدر بسیار نیست که دست شما در گزینش آن‌ها باز باشد.


اما در زبان انگلیسی، کتابهای آموزش دیجیتال مارکتینگ مختصر نیستند. ضمن این‌که در هر یک از موضوعات تخصصی بازاریابی دیجیتال هم، کتابهای فراوانی وجود دارند (مثلاً کتابهای موبایل مارکتینگ یا کتابهای بازاریابی محتوا و راهبرد محتوا، خود دنیای ابهت دارند).


بنابراین نمی‌توانیم بگوییم چند کتابی که در این‌جا معرفی می‌کنیم، حتماً بهترین کتابهای دیجیتال مارکتینگ هستند. اما کمینه شناخته شده و معتبرند.


ضمن این‌که ما هم در درس‌های مرتبط با بازاریابی دیجیتال، از آن‌ها بهره‌گیری کرده و بارها به آن‌ها ارجاع داده‌ایم.


The New Rules of Marketing and PR


کتاب دیجیتال مارکتینگ دیوید اسکات - قوانین جدید بازاریابی در دوران دیجیتالکتاب دیوید اسکات با عنوان قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی را می‌توان یک کتاب مرجع کلاسیک در زمینه‌ی بازاریابی دیجیتال دانست.


این کتاب بارها تجدید چاپ شده و نیز نویسنده، آن را بر پای بست، شرایط و نیازهای هر مقطع زمانی،‌ ‌به‌روز کرده است.


کتاب اسکات، بیش از جنبه‌های تکنیکال، به ابعاد مدیریتی بازاریابی دیجیتال پرداخته است.


اما می‌تواند برای همه‌ی کسانی که علاقه‌مند به دیجیتال مارکتینگ هستند، سودمند باشد.


تبلیغات اینترنتی، بازاریابی سر راست با به کارگیری ابزارهای دیجیتال، تارنگار نویسی، نشر دیجیتال اخبار کسب و کار، سئو، شبکه های اجتماعی، پادکست‌ها و دیگر روش‌های فرآوری محتوا، از آنگونه بحث‌هایی هستند که در این کتاب مطرح شده‌اند.


البته نباید انتظار داشته باشید که خواستن این کتاب، شما را شگفت‌زده کند یا در هر صفحه، با نکته‌ی جدیدی روبرو شوید.


اما می‌توان گفت خاصیت این کتاب، سامان دادن به ذهن خواننده در گویه دیجیتال مارکتینگ و حوزه‌های زیرمجموعه‌ی آن و نیز جایگاه بازاریابی دیجیتال در فضای کسب و کارهای امروزی است.


Ctrl Alt Delete


کتاب میچ جول در ارتباط با بازاریابی دیجیتال با تأکید خاص بر تحول دیجیتالی و تغییر نگاه سوداگری به دنیاهمه‌ی کسانی که با کامپیوتر شغل کرده‌اند، ترکیب سه دکمه‌ی Ctrl، Alt و Delete را می‌شناسند: Reboot کردن کامپیوتر.


وقتی که همه چیز باید از نخست شروع شود.


میچ جول (Mitch Joel) که خود سابقه‌ی اجرایی و ارزشمند در بازاریابی اینترنتی دارد، در این کتاب به رسیدگی نقش ابزارهای دیجیتال در دگرگونی کسب و کارها پرداخته است.


کتاب شبیه مجموعه پست‌های پراکنده‌ی یک وبلاگ است. وبلاگی که به جستار رابطه‌ی کسب و کار با دنیای دیجیتال پرداخته.


بنابراین هر جای آن را باز کنید می‌توانید بخوانید و به نکات مطرح شده اندیشه کنید.


اما دقیقاً به همین علت، بر خلاف کتاب دیوید اسکات، ادعای نویسنده این نیست (و چشمداشت شما هم نباید این باشد) که ذهن‌تان در این دامنه منظم شود. چه‌بسا پس از خواستن کتاب، در سنجش با پیش متعلق به هم آشفته‌تر شوید.


اما نکته‌های او آن‌قدر ارزش دارد که گه‌گاه به رسیدگی آن‌ها بپردازید و جایی را در گوشه‌ی ذهن خود به حرف‌ها، توصیه‌ها و تحلیل‌های میچ جول برگزیدن دهید.


Epic Content Marketing


کتاب بازاریابی درونمایه نوشته جو پولیتزیجو پولیتزی کتاب‌های متعددی در گویه راهبرد محتوا و بازاریابی محتوا دارد که هر یک به نوبه‌ی خود مفید هستند و ما هم در درس‌های مرتبط، به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.


اما کتاب Epic Content Marketing را می‌توان ما فوق بازاریابی درونمایه دانست. چون در آن، بسیاری از حوزه‌های بازاریابی دیجیتال را باره توجه پیمان داده و نقش محتوا در هر یک از حوزه‌ها را به بحث گذاشته است.


مقدمه‌ی کتاب بدست یکی از مدیران SAP تألیف شده و پولیتزی به این شیوه، به بیننده اعلام می‌کند که قرار است با مجموعه‌ای از تجربیات و نکات کاربردی در مقوله بازاریابی دیجیتال روبرو شود.


هدف گذاری برای بازاریابی محتوا، مدل کسب و کار بر بنیاد محتوا، تقویم محتوا و استفاده از پلتفرم‌ها و ابزارهای مختلف برای بازاریابی دیجیتال، از دسته بحث‌هایی است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.


ما در گرد از درس‌های تقویت خواندن انگلیسی، قسمتی از کتاب پولیتزی را با صدای خویش او آورده‌ایم و درباره‌اش توضیحاتی ارائه کرده‌ایم (نقش بیننده در بازاریابی محتوا).


[ درس مرتبط: معرفی کامل‌تر جو پولیتزی و کتاب بازاریابی محتوایی ]


چند پرسش، و پاسخ آن‌ها

 بازاریابی اینترنتی چیست و آیا با دیجیتال مارکتینگ تفاوت دارد؟


اصطلاح بازاریابی اینترنتی،‌ اصطلاحی قدیمی‌تر است و بیشتر در دهه‌ی نود میلادی رواج داشت. با گذر زمان و گسترش و تنوع ابزارهای بازاریابی دیجیتال، به تدریج اصطلاح دیجیتال مارکتینگ جایگزین آن شد (مطالعه‌ی بیشتر: بازاریابی اینترنتی چیست)


 آیا اصطلاح بازاریابی دیجیتال و تبلیغات دیجیتال همچم هستند؟


این دو اصطلاح، قطعاً با یکدیگر تفاوت دارند و تفاوت این دو حوزه، همانند همان تفاوت تبلیغات و بازاریابی است.


وقتی از بازاریابی دیجیتال حرف می‌زنیم، منظورمان شناخت بازار با به کارگیری ابزارهای دیجیتال، حل مشکلات و نیازهای بازار از راه طراحی و عرضه‌ی محصول است. در حالی که وقتی از تبلیغات دیجیتال حرف می‌زنیم، فرض بر این است که فرآورده مشخصی داریم و صرفاً می‌خواهیم با استفاده از ابزارهای دیجیتالی، پیام خویش را به بیننده برسانیم.


 گوش دادن به پادکست آموزش دیجیتال مارکتینگ را از کجا آغاز کنیم؟


قاعدتاً جستجو و یافتن پادکست های دیجیتال مارکتینگ سخت نیست (چون تعداد آن‌ها هم اندک است). اما اگر بخواهید پادکست های دیجیتال مارکتینگ را به زبان انگلیسی گوش بدهید، گزینش پادکست های مناسب برای آموزش دیجیتال مارکتینگ چندان ساده نخواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.