قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

همیشه آنلاین باشید !

1. چگونه از شر اجرای خودکار یاهو مسنجر در هنگام بالا آمدن ویندوز خلاص شویم؟

همانطور که می دانید با نصب یاهو مسنجر بعد از هر اجرای ویندوز این برنامه بطور خودکار اجرا می شه و اگه از طریق خود ویندوز این را غیر فعال کنیم دوباره با استفاده مجدد از یاهو مسنجر این برنامه در ابتدای ویندوز بالا میاد .

برای اینکه دیگه از شر این خلاص شویم می تونیم از خود یاهو مسنجر استفاده کنیم.

برای این کار از منوی Messenger گزینه Preferences را باز کنید و در سربرگ General گزینه automatically start yahoo را غیر فعال کنید و دیگه با این کار در هنگام بالا آمدن ویندوز یاهو مسنجر بالا نمیاد.

 

2. در هنگام چت کردن چگونه همیشه از حالت فونت خودمان استفاده کنیم و اگه طرف مفابل فونت را تغییر داد ما تغییر را نبینیم؟

برای این کار از منوی Messenger گزینه Preferences را باز کنید و در سربرگ Appearance گزینه Alwase use my font and colors را فعال کنید

بعد از این اگه در هنگام چت کردن طرف مقابل فونت را عوض کرد و یا رنگ فونت را عوض کرد شما همان تنظیمات خود را خواهید داشت.

 

3. چگونه نوشته ها را در هنگام چت کردن ذخیره کنیم؟

برای این کار از از منوی Messenger گزینه Preferences را باز کنید و در سربرگ Archive در قسمت Archive یکی از سه گزینه را انتخاب کنید:

گزینه اول : با فعال کردن این گزینه تمام پیغام ها را ذخیره می کند.

گزینه دوم : با فعال کردن این گزینه پیغام ها ذخیره می شوند ولی با خروج از یاهو مسنجر پاک می شوند.

گزینه سوم: با فعال کردن این گزینه یاهو مسنجر هیچ کدام از پیغام ها را ذخیره نمی کند .

 

در هنگام وصل نبودن به اینترنت برای اینکه شما بتونید ای دی خود را برای همیشه روشن نگاه دارید باید کارهای زیر را انجام دهید:
با یاهو مسنجر آنلاین شوید:
منوی messenger گرینه Preferences را انتخاب کنید.

بعد در جدول باز شده از لیست سمت چپ گزینه connection را انتخاب کنید و در سمت راست جدول No proxies را به Firewall With No proxies تغییر دهید
OK را کلیک کنید سپس ازمسنجر خود خارج شوید .

با انجام این کار همیشه آنلاین خواهید بود.

ممکن است تاکنون در دانلودهایی که از اینترنت داشته‏اید، به فایل‏هایی برخورده باشید که با دوبار کلیک بر روی آن‏ها، مرورگر وب‏تان باز شده و شما را به یک سایت اینترنتی ارجاع می‏دهد. این فایل‏های بدون پسوند، در اصل شورتکات‏های اینترنتی هستند که می‏توانند کاربردهای گوناگونی داشته باشند.

به عنوان مثال اگر مدیر سایت یا وبلاگی هستید و قصد دارید فایلی را جهت به اشتراک گذاری در اینترنت آپلود کنید، می‏توانید شورتکات اینترنتی مربوط به سایت خود را بسازید و آن را جهت تبلیغ سایت خود، در فایل فشرده‏ای که می‏خواهید آپلود کنید جای دهید تا کاربری که فایل شما را دانلود می‏کند با باز کردن این شورتکات اینترنتی وارد سایت شما شود. و یا اگر با یک سایت زیاد سر و کار دارید می‏توانید شورتکات اینترنتی آن را بسازید و در صفحه دسکتاپ‏تان قرار دهید تا با دو بار کلیک بر روی آن خیلی سریع وارد آن سایت شود. در این ترفند قصد داریم نحوه ساخت یک Internet Shortcut در محیط ویندوز را از سه راه مختلف برای‏تان بازگو نماییم.

 

راه اول
بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ و یا هر فولدر دیگری راست کلیک کرده و New > Shortcut را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده آدرس سایت اینترنتی مورد نظر خود را همراه با .www یا ://http وارد نمایید.
بر روی دکمه Next کلیک کنید.
نام سایت اینترنتی را وارد کرده و بر روی دکمه Finish کلیک کنید تا شورتکات اینترنتی ساخته شود.

 

راه دوم
مرورگر Internet Explorer را اجرا نموده و وارد سایت مورد نظر خود شوید.
اکنون بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و Create Shortcut را انتخاب نمایید.
سپس در پیغام ظاهر شده بر روی دکمه Yes کلیک کنید.
اکنون اگر به صفحه دسکتاپ مراجعه نمایید شورتکات اینترنتی این سایت را خواهید دید.

 

راه سوم
برنامه Notepad ویندوز را اجرا نمایید.
سپس کد زیر را عیناً Copy کرده و در آن Paste نمایید:

[InternetShortcut]
url=www.beytoote.com

به جای آدرس www.beytoote.com آدرس سایت مورد نظر خود را بنویسید.
اکنون از منوی File بر روی Save as کلیک کنید.
فایل را با نام دلخواه و پسوند url. ذخیره نمایید. 
اکنون به محل ذخیره فایل بروید تا شورتکات اینترنتی مربوطه را مشاهده کنید.

در صورتی که از سرویس‏ دهنده ایمیل Gmail برای ارسال و دریافت ایمیل‏های خود استفاده می‏کنید، حتماً می‏دانید که به هنگام ارسال ایمیل، می‏توانید با کلیک بر روی گزینه Attach a file فایل یا فایل‏هایی را همراه ایمیل ارسالی خود ضمیمه کنید. اما در صورتی که تعداد فایل‏های شما زیاد باشد، هر بار انتخاب این گزینه و سپس انتخاب فایل مورد نظر از روی هارد زمان زیادی را صرف می‏کند. در این ترفند قصد داریم نحوه Attach نمودن سریع‏تر فایل‏ها را در Gmail برای شما بازگو نماییم.

بدین منظور:
دقت کنید که بایستی از مرورگرهای فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده کنید. در حال حاضر این ترفند بر روی سایر مرورگرها نظیر مرورگر Internet Explorer عمل نمی‏کند.

در ابتدا توسط مرورگر فایرفاکس یا کروم، وارد ایمیل خود در Gmail شوید.
سپس بر روی Compose Mail جهت ارسال ایمیل جدید کلیک کنید.
اکنون در محیط ویندوز به فولدری که فایل مورد نظر شما در آن قرار دارد بروید.
حال فایل را با استفاده از ماوس بگیرید و در پنجره مرورگر و در تبی که صفحه Campose Mail باز است و در قسمت Attach a file رها کنید. خواهید دید که هنگامی که ماوس را بر روی این قسمت از صفحه ایمیل می‏برید، یک کادر رنگی با عنوان Drop files here نمایان می‏شود که با رها کردن ماوس در این کادر، فایل شروع به آپلود شدن می‏کند.
شما می‏توانید بیش از یک فایل را نیز انتخاب کنید و با انجام عمل Drag&Drop به صورتی که توضیح داده شد چندین فایل را به طور همزمان ضمیمه کنید.

تنها دقت کنید که این روش در حالت نحوه مشاهده Standard محیط Gmail امکان پذیر است.

ما در این مقاله قصد داریم به شما ۱۰ ترفند برتر یاهو مسنجر را در ۲ قسمت معرفی کنیم که میتواند برای کسانی که از نرم افزار چت یاهو مسنجر استفاده میکنند مفید باشد. برای استفاده از این ترفند ها شما احتیاج به چیز اضافه ای به جزء برنامه یاهو مسنجر و اینترنت ندارید.

حال به سراغ معرفی این ترفند ها میپردازیم و در این قسمت ۶ ترفند معرفی میکنیم


۱- باز کردن سریع برنامه یاهو مسنجر

با این کار شما میتوانید هر وقت که بخواهید برنامه یاهو مسنجر را با فشردن ۲ دکمه باز و اجرا کنید. البته به یاد داشته باشید که قبل از انجام این کار باید نرم افزار یاهو در نوار ابزار شما موجود باشد.

حال برای این کار فقط کافی است دکمه های ترکیبی WIN و Y را با هم فشار دهید و میبینید که پنجره یاهو مسنجر به سرعت برای شما باز میشود.

۲- پاک کردن ID خود از لیست افراد

همانطور که میدانید ، اگر کسی شما را add کند شما نمیتوانید آیدی خود را از لیست آن حذف کنید و فقط خودش میتواند اینکار را بکند. حال اگر میخواهید شما اینکار را بکنید ادامه این ترفند را بخوانید.

ابتدا به این آدرس بروید

سپس بعد از باز شدن سایت ، شما باید سه فیلد ببینید ، که فیلد اول باید آیدی خود را وارد کنید و در فیلد دوم پسورد آیدی خود و در آخر آیدی فردی که میخواهید آیدی شما از لیست آن حذف شود را وارد کنید. بعد از تایپ و پر کردن این ۳ فید روی آیکونی که شبیه سطل آشغال هست کلیک کنید و چند لحظه صبر کنید. سپس باید با پیغامی مانند Your ID has been successfully removed from victim's addlist مواجهه شوید که میگوید آیدی شما از لیست آن فرد حذف شده است.

اگر پیغام مطابق Your ID has been successfully removed from victim's addlist نبود نشان میدهد که مشکلی در هنگام پرکردن ۳ فیلد بالا وجود دارد که میتواند دلیل آن اشتباه وارد کردن آیدی و پسورد و غیره باشد بوده باشد.

اما باید قبل از این کار به چند نکته که در زیر میبینید توجه کنید:

۱- در هنگام این کار باید مطمئن شوید که فرد مورد نظر آنلاین هست و در غیر این صورت به این پیغام مواجه میشوید : Victim should be offlin

2- حتما باید پسورد خود را وارد کنید و اگر وارد نکنید یا اشتباه تایپ کنید با این پیغام مواجه میشوید : Your Username or password is wrong

3- بعد از انجام اینکار باید یکبار آیدی خود را Sign Out و دوباره Sign in کنید تا تغییرات اعمال شود.


۳-گرفتن عکس آواتار آیدی های ادلیست شما

شاید شما هم در هنگام چت از عکس آواتار آیدی که در هنگام چت هستید خوشتان آمده و میخواهید آن را در هارد خود ذخیره کنید. (آواتار عکسی هست که در کنار هر یک از آیدی ها نمایش داده میشود و میتوان آن را تغییر داد.)

برای این کار کافی است به این آدرس رفته و C:\Program Files\Yahoo!\Messenger\cache\Icon و تمام عکس ها را پیدا کنید. حال اگر تمام عکس ها قابل باز شدن نبودند میتوانید هر یک را که میخواهید روش کلیک راست کرده و Rename را انتخاب کنید و سپس به آخر نام آن .jpg را اضافه کنید.

با این ترفند حتی میتوانید عکس های را که در چندین ماه پیش هم دیده اید را ذخیره کنید ، ولی عکس های که در قبل چیز دیگه ای بوده اند نمیتوانید آنها را پیدا کنید.

فاکتور ها بداند و رعایت کند و یا اگر اطلاعات کافی ندارد حتما از یک سئوکار مشاوره بگیرد و یا پیمان نامه مشارکت ببند برای پیشبرد وبسایت ببندد .


مفهوم ریزبین در صفحه اولِ گوگل بودن

در درازا 24 ساعت بیش از 280 میلیون جستجو بدست پارسی زبان ها ( ایرانی ها ) در گوگل اتمام می شود ( تنها گوگل ) و یک درصد خیلی مختصر هم در bing و yahoo و سایز جستجوگر ها به جستجوی نیازهای خود می پردازند و تمام سعی وبمستر ها و سئوکار ها در مرحله ی نخست جلب توجه موتور جستجوگر گوگل هست و کاری به دیگر جستجو گر ها ندارند و شما می توانید با سئوی وبسایت بهره بزرگواری از 280 میلیون جستجوی روزانه را به خویش وابستگی بدید و مطمئن باشید وقتی مخاطب و کاربر متنی را جستجو می کند و گوگل رهنمود می دهد خیلی اعتماد بیشتری دارد لغایت اینکه همان متن را در تبلیغات نگریستن کند و بخواند .



سئو کار و مدیران وبسایت های خیلی خوب می دانند که اگر در گوگل در صفحه های نخست و دوم باشند به یک بازدید انبوه روزانه می رسند که درآمد آنها را تضمین می کند .. شاید ایمان نکنید که یک سایت فروشگاهی موفق در امرسئو می تواند با خدمات بهینه سازی سایت ووکامرسی میموس به بازدید 200 الی 500 هزار جستجو در روز برسد که میتوان حدس زد فروشگاهی با این بازدید روزانه چند میلیارد تومان فروش خواهد داشت ( نمونه ی پدیدار آن فروشگاه دی جی کالا را می توان مثال زد که بخش اعظم بازدید کننده ی خود را از طریق گوگل به دست می اورد و بیش از 25هزار فروش یومیه را طول 24 ساعت تجربه می کند ) .

۴- گرفتن عکس آواتار آیدی ها از افرادی که اددلیست شما نیستند

این ترفند تقریبا مانند ترفند بالا هست و فقط فرق آن این است که آیدی که میخواهید عکس آواتر آن را ذخیره کنید لازم نیست در اددلیست شما باشد.

برای اینکار باید به اینترنت متصل شوید و این آدرس را در نوار ابزار مرورگر وارد کنید : http://img.msg.yahoo.com/avatar.php?yids= و سپس جلوی = نام آیدی مورد نظر خود را وارد کنید و Enter را فشار دهید. سپس عکس آواتار نمایان میشود که میتوان برای ذخیره روی آن کلیک راست کرده و Save را انتخاب کنید.

۱۰ ترفند برتر یاهو مسنجر- قسمت اول

۵-انکار دریافت PM

اگر نمیخواهید در هنگامی که آفلاین هستید یا در هنگام چت کردن با کسی هستید پی امی از طرف کسی دریافت کنید ، این ترفند را بخوانید.

با این ترفند دیگر هیچ آیدی نمیتواند با شما در ارتباط باشد ولی شما میتوانید آنلاین باشید ، برای این کار ابتدا نرم افزار یاهو مسنجر را باز کرده و به این قسمت بروید : Messenger و سپس Preferences و سپس Category و در آخر Messages را انتخاب کنید. حال در قسمت When I recive a new message تیک گزینه Minimize the message window to the taskbar را فعال کنید و تیک گزینه Show messages at the bottom right of screen را هم فعال کرده و روی OK کلیک کنید.

حال از این به بعد کسی که بخواهد به شما پی ام دهد در پنجره کوچکی باز میشود که مزاحم شما نمیشود و بهتر میتوان به انجام کار خود ادامه داد.

اگر هم میخواهید این پنجره کوچک هم نمایش داده نشود یا اینکه اصلا هیچ پی امی نمایش داده نشود تیک گزینه Show messages at the bottom right of screen را غیر فعال کنید.

برای برگرداندن به حالت اول کافی هست تیک گزینه های Show messages at the bottom right of screen و Minimize the message window to the taskbar را غیر فعال کنید.

۶-ارسال Buzz به صورت پشت سر هم

همانطور که میدانید شما بعد از ارسال یک Buzz به یک آیدی دیگر نمیتوانید تا ۱۵ ثانیه Buzz دهید ولی با این ترفند میتوانید این کار را انجام دهید.

برای اینکار پنجره آیدی مورد نظر را باز کنید و سپس یک Buzz بدهید و پنجره آیدی طرف را ببندید و دوباره باز کنید و دوباره Buzz دهید و این کار را به سرعت انجام دهید. حال متوجه میشوید که میتوان Buzz های زیادی را به یک آیدی در فاصله زمانی کوتاه ارسال کنید که در قبل و به صورت عادی نمیتوانستید اینکار را انجام دهید.

البته این را به یاد داشته باشید که بقیه افراد و آیدی ها هم میتوانند اینجوری به شما Buzz بدهند !

این بود قسمت اول معرفی ۱۰ ترفند برتر یاهو که در این مقاله خواندید و اگر طرفدار ترفند های یاهو هستید منتظر قسمت دوم این ترفند ها باشید.


ترفندی برای کشف آی دی مورد نظردرچت

اگر دنبال این هستید که دوست شما الان تو کدوم روم هست وارد tools یاهو مسنجرتون بشید سپس روی گزینه yahoo! chat برید و از منویی که جلوتون باز میشه join user in chat رو کلیک کنید سپس اسم آیدی مورد نظرتون رو بنویسید و وارد اتاقی که دوست شما در اون جا حضور داره بشید.
البته اگر شما طرف مقابل رو add کرده باشید مسیرتون کوتاه تر میشه یعنی تنها با کلیک کردن دکمه سمت راست موس و انتخاب آخرین گزینه یعنی همون join user in chat شما میتونید واردچت روم دوستتون بشید.

 

ترفند مرورگر در حال حاضر اکثر کاربران اینترنت ، نام فایرفاکس ، مرورگر محبوب وب را شنیده اند و با یکبار استفاده آن را جایگزین اینترنت اکسپلورر کرده اند. این مرورگر فوق العاده که از نظر سرعت و امنیت از هر جهت نسبت به IE برتر است در داخل خود ترفندهایی نیز نهفته است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 12 راه برای استفاده بهتر و بهینه تر از قسمت های مختلف فایرفاکس پرداخته ایم که این مرورگر را پیش از پیش کاربردی تر میکند.

 


1- فضای نمایش بیشتر
آیکون‌های موجود در نوار ابزار را کوچک‌تر کنید.به این آدرس بروید.

View - Toolbars - Customize و "Use small icons " را تیک بزنید.

 

2- کلمات کلیدی هوشمند
به وسیله‌ی این ترفند می‌توانید موتور جست‌وجوی دلخواه خود را به موتورهای جست‌وجوی فایرفاکس اضافه کنید. بر روی موتور جست‌وجوی دلخواهتان راست کلیک و گزینه‌ی" Add a Keyword for this search " را انتخاب کنید.
بعد یک اسم و یک کلمه‌ی کلیدی به آن بدهید. ( به عنوان مثال من جعبه‌ی سرچ سایت mashable را در نظر می‌گیرم و نام آن را mashable و کلمه‌ی کلیدی را هم mash انتخاب می‌کنم. ) حال برای سرچ کلمه‌ی iphone در سایت mashable کافی است در نوار آدرس فایرفاکس "mash iphone " را تایپ کنم و اینتر را بزنم. به همین سادگی می‌توانید موتورهای جست‌وجوی دیگری را نیز به فایرفاکس اضافه کنید.

 

3- میانبرهای صفحه کلید
یادگیری این میانبرها شاید وقت زیادی بگیرد. ولی وقتی آن‌ها را فرا بگیرید، گشت‌وگذار شما در اینترنت سریع‌تر می‌شود. لیست زیر پرکاربردترین میانبرها را شامل می‌شود.
اسکرول‌بار ( page down و page up )
جست‌وجو ( Ctrl+F ) یا ( F3 )
جست‌وجوی سریع ( / )
پیدا کردن مورد بعدی ( Alt+N ) یا ( Ctrl+G )
اضافه کردن به بوکمارک ( ‍Ctrl+D )
ایجاد تب جدید ( Ctrl+T )
باز کردن آخرین تب بسته شده ( Ctrl+Shift+T )
رفتن به قسمت جست‌وجو ( Ctrl+K )
رفتن به نوار آدرس ( Ctrl+L )
بزرگ کردن اندازه‌ی متن ( Ctrl+= )
کوچک کردن اندازه‌ی متن ( Ctrl+- )
بستن تب ( Ctrl+W )
بارگذاری مجدد ( F5 )
نمایش به صورت تمام صفحه ( F11 )
رفتن به صفحه‌ی خانه ( Alt+Home )

 

4- تکمیل آدرس به صورت خودکار.
یک میانبر دیگر که کاربرد آن به مانند میانبرهای بالا رایج نیست. در نوار آدرس ( ‍Crtl+L )، نام سایت را بدون " WWW " و " com. " تایپ کنید. سپس Ctrl+ Enter را فشار بدهید. قسمت‌های پرنشده به صورت خودکار نوشته می‌شوند. برای " net. " از Shift+Enter و برای " org. " از Ctrl+Shift+Enter استفاده کنید.

 

5- حرکت در بین تب‌ها
به جای استفاده از ماوس برای انتخاب تب‌ها، می‌توانید از صفحه کلید استفاده کنید.
رفتن به تب بعدی ( Ctrl+Tab ) یا ( ‍Ctrl+ page down )
رفتن به تب قبلی ( Ctrl+Shift+Tab ) یا ( Ctrl+page up )
رفتن به تب موردنظر بوسیله‌ی انتخاب شماره‌ی آن ( Ctrl+1-9 )

 

6- میانبرهای ماوس
بازکردن در یک تب جدید ( کلیک وسط بر روی لینک ) یا ( کلیک چپ+Ctrl )
صفحه‌ی قبلی ( Shift+Scroll down )
صفحه‌ی بعدی ( Shift+Scroll up )
بزرگ کردن اندازه‌ی متن ( Ctrl+Scroll down )
کوچک کردن اندازه‌ی متن ( Ctrl+ Scroll up )
بستن تب ( کلیک وسط بر روی تب )

 

7- پاک کردن آیتم‌ها از history نوار آدرس
فایرفاکس می‌تواند به صورت خودکار، URL هایی را که قبلا بازدید کرده‌اید، نشان دهد. اما شاید شما نخواهید این URL‌ها نشان داده شوند. به نوار آدرس بروید. بر روی زبانه‌ی کوچک سمت راست آن کلیک کنید. بوسیله‌ی کلیدهای جهت‌دار صفحه کلید، URL مورد نظر خود را انتخاب و توسط تکمه‌ی delete، آن را حذف کنید.

 

8- User chrome
اگر از ظاهر و امکانات فایرفاکس خود خسته شده‌اید، می‌توانید بوسیله‌ی ساختن UserChrome.css ، تغییراتی در فایرفاکس ایجاد کنید. البته کار با آن کمی پیچیده است و خواندن این راهنما را توصیه می‌کنم.

 

9- about:config
مکان اصلی برای ایجاد تغییر در فایرفاکس که کار با آن خیلی هم پیچیده نیست. شما می‌توانید با تایپ about:config در نوار آدرس به این صفحه بروید. این قسمت تا حدودی شبیه ساختار رجیستری ویندوز میباشد و از 4 شاخه تشکیل شده است:
Prefrence Name :این قسمت همان طور که از ظاهرش پیداست نام دستور العمل رو یدک میکشد.
Status : اینجا وضیعت دستور العمل را نشان میدهد که اگر بر روی Default تنظیم شده باشد به این معناست که در حالت پیش فرض قرار دارد و در صورتی که بر روی User Set تنظیم شده باشد مشخص کننده این است که کاربر تغییری در آن ایجاد کرده.
الف - boolean : که حالت false و true رو معرفی میکند.
ب-integer : که مقادیر عددی رو دریافت میکند.
ج- string : که مقادیر رشته ای رو دریافت میکند.
شاخه آخر هم value هست که مقدار دستورالعمل رو نشان میدهد که ارتباط مستقیم با حالت type دارد.
لازم به ذکر است که اغلب اضافه شونده ها در این قسمت دارای Option هستند. پس ممکن است بعضی مقادیر به دلیل نصب اضافه شونده ای در یک مرورگر باشد و در مرورگری که فاقد اون اضافه شونده است موجود نباشد.

 

10- به سایتی دلخواه در بوکمارک یک کلمه‌ی کلیدی اضافه کنید
دسترسی به سایت‌های موجود در بوکمارک بوسیله‌ی این ترفند سریع‌تر می‌شود. بر روی سایتی در بوکمارکتان راست کلیک و Properties را انتخاب کنید و در کادر باز شده، فیلد keyword را با یک کلمه‌ی کلیدی پر کنید. حالا شما می‌توانید این کلمه‌ی کلیدی را در نوار آدرس تایپ کنید و به سرعت وارد سایت مورد نظر شوید.

 

11- میزان استفاده از RAM
اگر فایرفاکس قسمت زیادی از حافظه‌ کامپیوتر را اشغال می‌کند، می‌توان آن را محدود کرد.

به about:config بروید. " browser.cache " را در قسمت F,i,l,t,e,r تایپ و " browser.cache.disk.capacity "را انتخاب کنید. به طور پیش‌فرض بر روی 50000 تنظیم شده است. اما شما می‌توانید آن‌را متناسب با مقدار حافظه‌ی کامپیوتر خود، کاهش دهید. اگر حافظه‌ی رم شما بین 512MB تا 1GB است، 15000 را امتحان کنید.

 

12- جابه‌جایی یا حذف دکمه‌ی Close Tab
آیا شما به ندرت بر روی دکمه‌ی Close موجود بر روی تب‌های فایرفاکس کلیک می‌کنید؟ شما می‌توانید آن‌ها را جابه‌جا و یا حذف کنید. دوباره به about:config بروید. " browser.tabs.closeButtons " را جست‌وجو و باز کنید. کاربرد مقدارها در زیر آمده است.
0 : دکمه‌ Close را فقط بر روی تب فعال نشان می‌دهد.
1 : (پیش‌فرض) دکمه‌ Close را بر روی تمام تب‌ها نشان می‌دهد.


هدف از سئو چیست ؟

سئو به هدف ارشاد وبمسترها برای سودمند بود  ، پسندیده بودن ، راستین بودن نتایج گوگل هست و رعایت قوانین سئو به موعد کمک میکند ! کمک می کند که میلیاردها جستجوی روزانه به سرعت به نتیجه برسد و وقت و موعد و انرژی ملت اتلاف نشود و در همان صفحه اول نتایج بهترین سایتها معرفی شود و سئو کار نیز دقیقا برای همین هدف کوشش می کند و هزاران فوت و فن را انالیز و پیاده سازی می کند .


هدف از سئو کردن سایت


سئو کردن سایت برای رشد در نتایج گوگل و اغلب دیده شدن هست و برگزیدن کلمات کلیدی و عنوان و متن مناسب و تمام فاکتور های سئو به منظور درمان رتبه ی سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو هست ( علاوه بر جلب توجه بیننده ) .

عنایت فرمایید سئو نتیجه آنی ندارد و در درازمدت به جایگاه خودش میرسد و اینطور نیست که با عقد قرارداد با سئوکار و نخست سئوی سایت شما بیکباره شاهد افزایش ورودی گوگل باشید و باید هفته ها و ماه ها منتظر ماند که البته امروزه به علت ترقی الگوریتم های گوگل و سرعت عمل گوگل ، ترقی و گرفتن فیدبک در همان هفته ی نخست هم قابل مشاهده هست .

2 : دکمه‌ی Close را نشان نمی‌دهد.
3 : یک دکمه‌ی Close در انتهای نوار تب‌ها نشان می‌دهد.

طبق آمار منتشر شده در ماه مارس 2010، تعداد کاربران سایت Facebook از مرز 400 میلیون کاربر نیز گذشت. این رقم خیره کننده و تبدیل فیس‏بوک به دومین سایت جهان بر اساس رتبه‏بندی جهانی الکسا، گواهی از آن می‏دهد که فیس‏بوک در حال تبدیل به چیزی فراتر از یک شبکه اجتماعی معمولی است. با این حال ممکن است شما به عنوان یک کاربر از عضویت خود در این سایت پشیمان شده باشید. سئوی فروشگاه دانلودی میموس در صورتی که به هر دلیلی قصد دارید تا به فعالیت خود در فیس‏بوک پایان دهید می‏توانید حساب کاربری یا پروفایل خود را در فیس‏بوک غیرفعال کرده و یا حتی آن را حذف کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه انجام این کار بپردازیم.

 

برای غیرفعال کردن حساب کاربری خود در فیس‏بوک:

ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید.
بر روی دکمه Account در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید و Account Settings را انتخاب نمایید.
در صفحه بعدی، آخرین گزینه موجود Deactivate Account است. بر روی گزینه deactivate کلیک نمایید.
در صفحه بعد شما بایستی دلیل برای این کار خود انتخاب نمایید و یا در صورت تمایل توضیحی در قبال این کار بنویسید.
با انتخاب Deactivate My Account حساب کاربری شما غیرفعال خواهد شد.
دقت کنید حتی پس از غیرفعال کردن حساب کاربری، دوستان شما همچنان امکان دعوت شما و یا برچسب زدن نام شما در تصاویر را دارند. با انتخاب گزینه Email opt out در صفحه غیرفعال کردن حساب کاربری، ایمیل‏های مربوط به این وقایع برای شما ارسال نخواهد شد.
همچنین هر زمان نیز که بخواهید میتوانید با طی مجدد این مسیر، حساب کاربری خود را فعال یا Active کنید.

 

اما برای حذف کامل حساب کاربری در فیس‏بوک:
پس از ورود به حساب کاربری خود به لینک زیر مراجعه کنید:

 

http://www.facebook.com/policy.php#!/help/contact.php?show_form=delete_account

با انتخاب گزینه Submit درخواست حذف حساب کاربری شما ارسال می‏شود.
دقت کنید با این کار به هیچ وجه امکان بازیابی حساب کاربری نیست، در نتیجه با اطمینان کامل این کار را انجام دهید!

 

شده است که می‏تواند بسیار کاربردی باشد. فرض کنید قصد دارید به طور خصوصی مشغول گشت‏و‏گذار در اینترنت شوید. به صورتی که هیچ اطلاعاتی از آنچه شما در مرورگر مشاهده کرده‏اید مانند آدرس سایت‏های مشاهده شده در تاریخچه مرورگر ثبت نشود. پیش از این ناچار بودید پس از مشاهده صفحات وب، به صورت دستی History مرورگر و سایر موارد ثبت شده را پاک کنید. این کار هم وقت‏گیر است و هم باعث حذف سایر موارد ثبت شده در تاریخچه مرورگر می‏شود. اما با استفاده از این قابلیت جدید و فعال نمودن آن، هیچ اطلاعاتی در حافظه مرورگر در مدت زمانی که این حالت فعال است ثبت نمی‏شود و شما می‏توانید یک حالت امن را تجربه کنید. در این حالت صفحات مشاهده شده، موارد ثبت شده در فرم‏ها، پسوردها، لیست فایل‏های دانلود شده، کوکی‏ها و فایل‏های کش در حافظه مرورگر باقی نمیماند.

در این ترفند قصد داریم نحوه فعال نمودن حالت خصوصی را در 4 مرورگر اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، اپرا و گوگل کروم بازگو نماییم.

 

Internet Explorer
این حالت در مرورگر IE نسخه 8 اضافه شده است و InPrivate Browsing نام دارد. برای فعال نمودن آن کافی است از منوی Safety گزینه InPrivate Browsing را انتخاب کنید. تا زمانی که این حالت فعال است هیچ چیزی در حافظه مرورگر باقی نمی‏ماند.

 

Firefox
در نسخه 3.5 به بعد مرورگر فایرفاکس قابلیت Private Browsing اضافه شده است. برای فعال کردن آن کافی است از منوی Tools بر روی Start Private Browsing کلیک کنید. در پنجره ظاهر شده نیز مجدد جهت تأیید بر روی این دکمه کلیک کنید.

 

Opera
از نسخه 10 به بعد مرورگر اپرا این قابلیت به آن اضافه شده است. برای فعال نمودن آن بر روی دکمه O قرمز رنگ در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید. سپس از منوی Tabs and Windows برای باز کردن یک پنجره خصوصی گزینه New Private Window و برای باز کردن یک تب خصوصی گزینه New Private Tab را انتخاب کنید. کار با حالت خصوصی در مرورگر اپرا بسیار انعطاف‏پذیرتر از مرورگرهای دیگر است.

 

Google Chrome
در نسخه 4 به بعد مرورگر کروم حالت خصوصی به آن اضافه شده است. برای استفاده از آن نیز کافی است بر روی دکمه بالای صفحه سمت راست که با علامت آچار مشخص شده است کلیک کنید و New incognito window را انتخاب نمایید. همچنین در کروم با راست کلیک بر روی هر لینک امکان باز کردن آن را در حالت خصوصی دارید. این کار با راست کلیک بر روی هر لینک و انتخاب گزینه Open link in incognito window میسر است.

 

برای اینکه Internet Explorer خود را قفل کرده و با دادن پسورد وارد آن بشوید مسیر زیر را دنبال کنید

tools/Internet options/Content/Enabel

 

سپس پسورد مورد نظر خود را وارد کرده و ok را کلیک کرده برای از کار انداختن پسورد مسیر بالا دوباره تکرار کرده و به جایEnabel دکمه Disabel قرار گرفته پس از کلیک پسورد را وارد و ok را کلیک کنید


چطوراز وایرلس خانگی بهتر استفاده کنیم؟

حالا که راهی برای خلاص شدن از سیم و کابل پیدا شده، بهتر است روش های استفاده بهینه آن را هم یاد بگیریم.

ارتباط بدون سیم (wireless) برای نوت بوک ها از جمله امکانات مهمی است که در سال های اخیر برای کاربران مهیا شده است. با استفاده از این سیستم شما از اتصال به اینترنت با استفاده از سیم ها و کابل ها رهایی پیدا می کنید که خودش بسیار مهم است.

حال نکاتی وجود دارد که این امکان را به شما می دهد که بهترین استفاده را از سیستم بی سیم خود داشته باشید و از زندگی مدرن دیجیتال بهره بهتری ببرید.


اولین راه

سیگنالی که سیستم های بی سیم دریافت می کنند برد زیادی ندارد و حتی ممکن است دیوار و یا شی حجیمی در آن اختلال ایجاد کند. بنابراین Router را در جایی نصب کنید که بهترین برد ممکن را دارد.

آن را در مکانی مسطح قرار دهید و از نزدیک کردن آن به اجسام بزرگ بپرهیزید. بعضی اوقات ممکن است سیستم بدون سیم همسایه ها هم در کار شما اختلال ایجاد کنند بنابراین اطمینان حاصل کنید که کانالی را انتخاب کرده اید با دیگر سیستم ها مداخله نمی کند.

 

 

راه دوم

معمولا آنتن هایی که روی دستگاه اصلی wirelessها وصل می شود کوتاه است اما قابلیت دریافت سیگنال از همه جهات را دارد و به همین دلیل است که شما می توانید در هر نقطه از منزل و یا اتاق کارتان حرکت کنید و همچنان خط فعال اینترنت داشته باشید اما به هر حال برد آن کم است.

کاری که شما می توانید بکنید اضافه کردن یک آنتن مستقیم (directional channel) است که روی محل های ثابت، سیگنال های قوی تری می دهد. با این کار شما در محلی که بیشتر در آن از رایانه تان استفاده می کنید قوی ترین سیگنال را خواهید داشت.

 


راه سوم

استفاده از wireless repeater هم راه مناسبی برای بهتر کردن ارتباط شما هست. این دستگاه ها دقیقا به شکل Router شما کار می کنند اما به جای اینکه سیگنال تولید کنند روی سیگنال های موجود کار می کنند. برای داشتن این سیستم هیچ احتیاجی به سیم ها و کابل ها ندارید و با استفاده از آن یک شبکه قوی با ارتباط کامل خواهید داشت.

 


راه چهارم

راهی وجود دارد که شما می توانید قوی تری داشته باشید. Antenna Booster همان کاری را که گاهی اوقات برای بهتر شدن تصویر تلویزیون می کند می تواند برای سیستم wirelessخانه شما هم انجام دهد.

آنتن های کوچک فلزی و یا وسایلی که سیگنال ها را به راحتی انتقال می دهند در اشکال مختلف شرکتی و حتی ایده های خانگی همچون قوطی های فلزی به شکل صفحات بشقاب ماهواره ای شکل وجود دارند که به شما کمک زیادی می کنند و با نزدیک کردن آن به آنتن wireless خود تفاوت بسیاری را در نتیجه احساس می کنید.

 

راه پنجم:

upgrade firmware

استفاده از آخرین مدل های سخت افزاری برای Router از بهترین راههاست. شرکت های تولید کننده این دستگاه ها در تلاش هستند تا هر ساله این سیستم ها را ارتقا بخشیده و سرویس بهتری ارائه کنند. در کنار دستگاه های Router ارائه شده نیز گاهی اوقات برای بهتر شدن سیگنال ها روش های و ابزارهای مختلفی توسط شرکت ها ارائه می شود که مفید است و استفاده از آنها به شما کمک خواهد کرد.

 +

 

از منوی Start گزینه Run را انتخاب کنید و Regedit را تایپ کنید تا داخل محیط ویرایش ریجستری شوید حالا به این کلیک در ریجستری بروید :

 

HKEY_CURRENT_USERSoftwareYahooPager


و روی Save Password دو بار کلید کنید و عدد 100 را در آن تایپ کنید و OK بزنید حالا یاهو مسنجررا نگاه کنیدآخرین ID و Password ID می بینید می توانید باآن LOGIN بشوید .

حال باید یک برنامه که از قبل آمده کرده باشید که پسورد روی ویندوز را بخواند که با آن بتوانید پسورد درون یاهو مسنجر را بخوانید. این کار شما می توانید در کافی نت انجام بدهید چون پسورد شخص قبلی کسی که قبل از شما کار می کرده اگر هم پسورد هم Save نکرده باشه می توانید در بیارید .


توجه : 
شما می خواهید این کارو در کافی نت انجام بدهید اما می بینید هر چیRegedi را در Run تایپ می کنید ویندوز Error به شما می دهد این به آن معنا است که رجستری ویندوز پسورد داره پس شما بیاید به جای Regedi این را regedt32 تایپ کنید .

 

 

احتمالا شما هم به سایتهایی مراجعه کردین که هنگام راست کلیک اخطار میده ,که نمی تونید از منوهای راست کلیک استفاده کنید . البته این روش های جلوگیری از راست کلیک اصلا مفید نیستن چون به هر حال کل صفحات سایت همراه با محتوی سایت توسط مرورگر در داخل History ثبت میشن .

روش های زیادی وجود داره :

1. ساده ترین راه غیر فعال کردن Java Script هست .

سئو چیست ؟

سئو در انگلسی seo نوشته می شود و مخفف Search Engine Optimization است و اصطلاحا در زبان فارسی بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو مشابه google.com یا yahoo.com یا msn.com و bing.com می باشد و آموزش سئو وردپرس سایت فروشگاهی میموس اگر بخواهیم تعریف سایر و دقیقتر سئو ( SEO ) را شرح دهیم به این جمله میرسیم که سئو به معنی اصلاح یکسری قوانین مدیریت وبسایت هست که به منظور هرچه بهتر شدن سایت برای بیننده و خزنده های موتورهای جستجو هست به طوری که هم بیننده و خواننده ی مطلب لذت ببرد و راضی باشد و هم خزنده های گوگل و دیگر موتورهای جستجو براحتی بتواند مطلب شما را بخواند و تگ ها و کیوردها و دیسکریپشن و عنوان را در نتایج ثبت کند و به نوعی نباید کوشش در فریب این خزنده ها بر آییم که منجر به بلاک شدن و اسپم شدن سایت خواهد شد .

 

2.دو تا کلیک (راست و چپ) رو با هم فشار بدین و با هم بلند کنید (این روش در بعضی از سایت ها کار نمی کنه)

 

3. در صفحه راست کلیک کنید , دکمه راست کلیک رو هم چنان پایین نگه دارید و بعد Esc را بزنید تا اخطار ناپدید شود . دکمه راست کلیک رو رها کنید , حالا می تونید از منو های راست کلیک استفاده کنید .

 

4. راه دیگه اینه که عکس یا هر چیز دیگه رو که در سایت هست و احتمالا شما راست کلیک رو برای برداشتن اون میخواین انجام بدین رو به صورت Drag and Drop در بالای مرورگر ( جایی که آدرس های اینترنتی رو وارد می کنید ) بکشید (بکشید و رها کنید)

 

 

 

شاید شما نیز از کاربرانی باشید که ادعا می‏کنند تمام راز و رمزهای مرورگر فایرفاکس را بلد هستند در این صورت بایستی گفت هم‏اکنون قصد داریم در این ترفند به معرفی یک کلید ترکیبی بپردازیم که می‏تواند شما را غافلگیر کند! این ترفند می‏تواند گاهی برایتان بسیار کاربرد داشته باشد و سرعت کار شما را با تب‏های فایرفاکس و باز کردن صفحات اینترنتی بالا ببرد.

 

بدین منظور:
ابتدا اطمینان داشته باشید یک تب شامل یک صفحه اینترنتی در فایرفاکس باز باشد.
سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl+T جهت باز کردن یک تب جدید را بزنید.
اکنون در صورتی که کلید ترکیبی Ctrl+Z را در نوار آدرس مرورگر بزنید آدرس اینترنتی مربوط به تب قبلی وارد نوار آدرس این تب می‏شود!
به این ترتیب می‏توانید با سرعت زیادی با استفاده از کلید Undo یا همان Ctrl+Z، تب قبلی را مشابه‏سازی کنید.

راه دیگر برای ایجاد نسخه دیگر از یک تب به صورت سریع، فشردن کلید ترکیبی Alt+D و پس از آن Alt+Enter است.
اما روش Ctrl+Z ترفندی بود که بسیار از کاربران به آن بی توجه بودند.

فشردن بیش از یکبار کلید Ctrl+Z در نوار آدرس مرورگر باعث بازیابی آدرس‏های موجود در History مرورگر خواهد شد.

 

این کاری را که الان میخوام یاد بدم را ، شاید خیلی ها ندونن و شایدم خیلی ها هم بدونن . ولی من برای اونایی نوشتم که نمی دونستن . شاید براتون جالب باشه که با 6 تا ID مختلف همزمان با یک نفر یا حتی بیشتر از یک نفر چت کنید .


این کار از اینطوریه که : یک آی دی اصلی دارین و میتونین تا 6 تا آی دی به طور زیر مجموعه براش بسازید این کار رو امروز میخام که یادتون بدم که برین اگه خواستین انجامش بدین :


1- در یاهو مسنجر خود به منو بالا میزوید و گزینه login را انتخاب کرده و در منو ای که باز میشود گزینه my profiles را انتخاب میکنید .


2- پنجره ای کوچک برای شما باز میشود که در پایین آن دکمه ای بزرگ میبینید که روی آن نوشته شده است Create/edit my profiles آن را کلیک میکنید .


3- حالا مرورگر شما شروع به کار میکند و صفحه ای را برای شما باز میکند . در صفحه باز شده شناسه و رمز عبور آی دی اصلی خود را وارد کنید .


4- در بالای این صفحه دکمه ای میبینید که روی آن نوشته شده است Create New Public profile و شما روی آن کلیک میکنید .


5- بعد از کمی صبر صفحه ای برای شما باز میشود که دقیقا مانند صفحه ایست که شما با آن یک ایمیل در یاهو میسازید . گزینه های آن را پر کنید و نام آی دی جدیدتان را که میخواهید درست کنید را در محل مشخص شده بنویسید .


6- بعد از پر کردن فرم دکمه پایین را به نام create profile را بزنید .


7- حالا به همان قسمت پروفایل خود که در ابتدا رفتید بروید آی دی جدید شما در آنجا میبینید و باید کنار آن یک تیک باشد .


8- حالا به قسمت نوشتن پیغام بروید و روی آی دی خود کلیک کنید میبینید که آی دی جدید هم آنجاست حالا با هر کدام از آی دی ها که بخواهید میتوانید پیغام بدهید و حتی میتوانید از هر دو آی دی به طور هم زمان استفاده کنید فقط توجه داشته باشید که این کار را تا 6 بار میتوانید انجام دهید .

 

ارسال ایمیل های حجیم

بعضی از میل سرورها (Mail Server: برنامه که روی سرور نصب می شود و نقل و انتقال ایمیل ها را مدیریت می کند) نسبت به ارسال ایمیل های حجیم، محدودیت هایی دارند و اجازه ارسال آنها را نمی دهند. اما برای فرار از این محدودیت، راه حل های مختلفی وجود دارد.


به عنوان مثال، فشرده سازی یکی از این روش ها است.

روش دیگری که برنامه Outlook Express نیز از آن پشتیبانی می کند، تقسیم کردن ایمیل است. در این روش، ایمیل قبل از ارسال توسط برنامه فرستنده، به قطعات کوچک تر تقسیم و بعد از دریافت توسط برنامه گیرنده، دوباره سرهم می شود.

 


برای تنظیم این ویژگی در برنامه Outlook Express مراحل زیر را دنبال کنید:
پس انتخاب گزینه Accounts از منوی Tools به صفحه Mail بروید. در ادامه بعد از انتخاب آدرس ایمیل تان، روی دکمه Properties کلیک کنید و به صفحه Advanced بروید. در قسمت Sending، گزینه ای با نام Massage larger than...KB Break apart وجود دارد که فعال کردن آن به OE می گویند، ایمیل هایتان را قبل از ارسال تقسیم کند. با تعیین محدوده حجمی ایمیل ها در بخش عددی این گزینه، از این پس ایمیلی که اندازه آن از این حد بیشتر باشد، ابتدا به قطعات کوچک تر تقسیم شده و سپس ارسال می گردد.

 

اکثر پیام های خطای اینترنتی در سه زمینه ی اتصال به ISP ، پیکربندی مرورگر و صفحه ی وب هستند.

شاید شما نتوانید مانع وقوع این پیام های خطا شوید اما آشنایی با مفهوم این پیام ها، دانستن علل بوجود آورنده ی آنها و نحوه ی رفع این خطاها می تواند مسیر حرکت تان در اینترنت را هموار کرده و تجارب اینترنتی اتان را خوشایندتر نماید.

 

 

● "503 Service Unavailable"
▪ مفهوم خطا:
این پیغام خطا می گوید که سرویس درخواستی شما موجود نیست، اما علت آن را نیز مشخص نمی کند. این پیام به دلایل مختلفی مانند خاموش بودن سرویس دهنده ی سایت، قطع شدن اتصال بین شما و سایت مورد نظر و یا وجود مشکل از جانب ISP ظاهر می شود.


▪ راه حل:
اگر پس از تلاش برای اتصال به هر سایتی این پیغام ظاهر می شود، مشکل از جانب شماست. برای رفع مشکل، ابتدا اتصالات فیزیکی اتان به شبکه را بررسی کرده و کامپیوتر را یکبار خاموش و روشن کنید. اگر مجدداً مشکل وجود داشت باید با سرویس ISPاتان تماس بگیرید. اما اگر می توانید به سایت های دیگر وصل شوید و تنها هنگام اتصال به یک سایت بخصوص با مشکل مذکور مواجه می شوید، احتمالاً اشکال از جانب سرویس دهنده ی سایت است که نمی تواند از اتصال شما پشتیبانی نماید و یا این که برق سایت قطع شده است و بسیاری دلایل دیگر. بنابراین مجبورید که مدتی صبر کنید تا مشکلات بوجود آمده در سایت بر طرف شده و سپس در صدد برقراری ارتباط با سایت برآیید.

 


● "Host Unavailable" یا "Host Unknown"
▪ مفهوم خطا:
از بین دو پیغام بالا عبارت "Host Unavailable" کمتر دیده می شود. این پیغام خطا معمولاً به این معناست که آدرس URLتان درست است ولی به دلایلی میزبان در آن زمان غیر قابل دسترسی است. از جمله این دلایل می توان به زمانی اشاره کرد که مدیر یک شبکه به منظور اصلاح صفحه ی مورد نظر شما آن را غیر فعال کرده و یا از سایت خارج ساخته است. مفهوم خطای "Host Unknown" کمی گنگ و مبهم است چون نمی توان به صراحت گفت که آیا میزبان غیر قابل دسترسی است یا شما اتصال اینترنتی خود را از دست داده اید.

 

▪ راه حل:
شاید بتوانید با کلیک کردن دکمه های Reload و یا Refresh مرورگرتان، سایت مورد نظر را مشاهده کنید. اما اگر این ترفند کارساز نبود مدتی صبر کنید و سپس به سایت وصل شوید.

 

 

● "The page cannot be displayed"
▪ مفهوم خطا:
شاید کاربران Internet Explorer با این پیام آشنا باشند. این پیغام به دلایل مختلفی می تواند ظاهر شود.

 

▪ راه حل:
هنگام ظاهر شدن این پیغام خطا، (Internet Explorer)IE فهرستی از راه حل های ممکن را بر روی صفحه ی مانیتور ارایه می دهد. از جمله ی این راه حل ها می توان به کلیک کردن دکمه ی Refresh ، بررسی آدرس URL تایپ شده، باز بینی اتصالات سخت افزاری و شناسایی تنظیمات شبکه ای اشاره کرد.
علاوه بر این ها گاهی IE از شما می پرسد که آیا دستگاه شما دارای امنیت 128 بیتی است یا خیر. چون این ویژگی برای دسترسی به برخی از سایت ها لازم می باشد.

 


● "Problem with this web page might prevent it from being displayed properly or functioning properly"
▪ مفهوم خطا:
هیچ کس کامل نیست و البته طراحان صفحات وب از این قاعده مستثنی نمی باشند. گاهی آنان صفحاتی را ایجاد می کنند که دارای خطای دستوری و یا خطاهای دیگری هستند، علت این مشکل می تواند از جانب مرورگرها و نحوه ی نمایش کدها توسط آنها نیز باشد. اگر چه آنها کدهای شبیه به همی را نمایش می دهند اما همیشه نمی توانند آنها را به طور همانند و یک جور نشان دهند و در نتیجه چیزی که در یک مرورگر به خوبی نمایش داده می شود می تواند در مرور گر دیگری با مشکل مواجه شود.

 

▪ راه حل:
اگر شما هنگام استفاده از Internet Explorer کادر تبادلی حاوی این پیام خطا را دریافت کردید می توانید با کلیک کردن دکمه ی Show Details اطلاعات بیشتری در مورد خطای ایجاد شده به دست آورید و یا این که تنها دکمه ی OK را کلیک کنید تا از این کادر صرف نظر شود. شاید به نظر برسد که مرورگر دیگری برای مشاهده ی این سایت نیاز دارید اما پس از کلیک کردن دکمه ی OK دیگر این پیام خطا را نخواهید دید.

 


● "Your interactive session is no longer active"
▪ مفهوم خطا:
گاهی به دلایل امنیتی، بعضی از سایت ها مدت زمانی را که شما از آن سایت استفاده کرده اید، دنبال می کنند واگر هنگام مرور سایت برای مدتی(مثلاً 5 تا 10 دقیقه) بیکار بوده و از صفحات باز شده استفاده نکرده باشید سایت، شما را وادار می کند که به عقب برگشته و کار مرور را از ابتدا شروع کنید. این عمل یک حسن دارد و آن این که اگر شما کامپیوترتان را به حال خود رها کرده و از بارگذاری شدن سایت در پنجره ی مرورگرتان خبر نداشته باشید شخص دیگری نمی تواند به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند. بانک های اینترنتی اغلب از این ویژگی استفاده می کنند. به این ترتیب که اگر شما به سایت وصل شوید و تا زمان معینی از سایت درخواست اطلاعات نکنید، پیغام مذکور ظاهر می شود و شما را وادار می نماید که به صفحه ی شروع برگشته و مجدداً کد کاربری و کلمه ی عبورتان را وارد نمایید.

طراحی فروشگاه اینترنتی اصفهان

مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی:

به انگیزه اهمیت طراحی سایت فروشگاهی بارها و بارها در سایت وب یار در باره مزایای طراحی سایت فروشگاهی برای صاحبان سایت صحبت نمودیم، حال می خواهیم مزایای طراحی سایت فروشگاهی را از حیث مشتریان بیان کنیم:


1- داشتن سایت فروشگاهی باعث ایجاد نظم در کارها و تفریق شدامد در خیابان ها و برباد دان وقت می شود


2- باعث تفریق آلودگی ها از آنگونه آلودگی صوتی، زیستی و جلوگیری از مرض ها و مسمومیت ها می شود


3- با فروشگاه اینترنتی می طاقت اطلاعات کامل تر و جامع تری از محصولات به دست آورد. از دسته داشتن عکس، فیلم، جنس، سنجش ی محصولات و…


4- با ثبت سفارس و خرید از فروشگاه اینترنتی می نا به هنگام و سریع، کالای باره بیچارگی خود را درب منزل تحویل گرفت


5- پرداخت پول به فروشگاه های اینترنتی ایمن تر بوده و بسته به نوع طراحی سایت فروشگاهی، می طاقت کالا را بعد از واریز پول به درگاه های بانکی، دانلود کرده و یا پس از تحویل کالا در محل مورد نظر، پرداخت نمود.


اما بعضی از مشتریان فروشگاههای اینترنتی معتقد هستند که فروشگاههای اینترنتی در کناره مزایایی که برای آن ها دارد حائز یک سری معایب نیز میباشد،نظر شما چیست؟؟ به عقیده شما معایب خرید از  فروشگاههای اینترنتی چه چیزی میتواند باشد؟


معایب خرید از فروشگاه اینترنتی:

فروشگاه های اینترنتی در کنار مزایای بسیار خود، یک سری معایب جزئی هم دارند که رفته رفته به مرور سررسید حل می شوند. گرد از مهم ترین این موارد امنیت است چون شدنی است طرف روبرو شما یک کلاه بردار باشد. بنابراین شما حتما باید قبل از خرید خود، در باره فروشگاه تحقیقات لازمه را کرده باشید و سپس متعلق به خریداری نمایید از طرفی اگر کالایی که شما می خرید یک سری ایراداتی داشته باشد، آنگاه شدنی است فروشنده هیچ نوع تعهدی را قبول نکند. چیز دیگری که در مورد فروشگاه های اینترنتی می توان گفت این است که در اکثر مواقع، آن چیزی که ما در عکس محصول فروشگاه می بینیم با آن چیزی که در واقعیت است خیلی متفاوت دارد (بخصوص اگر بخواهیم لباس بخریم). اما ما با به کارگیری یک سری استاندارد ها می توانیم تشخیص دهیم که کدام فروشگاه اینترنتی ایمن بوده و متعلق به خرید نماییم، که در پیوسته به تفصیل بیان شده اند.


نکات امنیتی فروشگاه اینترنتی:

1- سمبول(لاتین) اعتماد الکترونیک:

نماد اعتماد الکترونیک یک تصدیق (رانندگی) دیجیتال از طرف وزارت صنعت و معدن جمهوری اسلامی ایران می باشد. برای به دست آوردن این نماد باید شرایط و مدارک موردنیاز از فروشگاه اینترنتی فراهم گردد. اگر فروشگاه اینترنتی از این سمبول(لاتین) استفاده می کند باید دقت شود که این نماد قلابی نبوده و معتبر می باشد.


2- امکان پرداخت در محل COD:

اگر فروشگاه اینترنتی بخواهد برای ارائه ی محصولات خویش از پست استفاده نماید، نیاز به اهداء مدارک کافی به شرکت پست جمهوری اسلامی ایران دارد. بعد اگر فروشگاه اینترنتی با پست شغل می کند علت بر امین و راستی-راستگویی آن در پیشه می باشد.


3- شهرت فروشگاه اینترنتی:

فروشگاه اینترنتی که در تلویزیون، رادیو، روزنامه و… تبلیغات اتمام می دهد، نمی تواند به راحتی کلاه برداری کند. چون برای تبلیغات در تلویزیون باید مدارک موثقی از کمپانی یا فروشگاه اینترنتی تعبیه گردد. فلذا سئو کردن سایت فروشگاهی میموس که در همه ی سایت ها تبلیغ می کند، اهداف بلندتری از کلاه برداران دارد.


4- روش تماس با فروشگاه اینترنتی:

یک فروشگاه اینترنتی معتبر باید داری آدرس مشخص، عدد تلفن ثابت و همراه و آدرس ایمیل باشد که هرچه زودتر احتیاج های مشتریان را بر طرف نماید.


اگر هر کدام از موارد فوق را رعایت فرمایید، می توانید نزد کاربران خویش قابل اعتماد تر بوده و احصاء بازدید بیشتری داشته باشید. همین پروسه سبب بهبود سئو سایت فروشگاه اینترنتی شما شده و کسب و کارتان رونق می یابد.


 

▪ راه حل:
همواره یادتان باشد وقتی کارتان با سایتی تمام شد آن را بسته و از سایت خارج شوید و هیچ گاه صفحه ای از یک سایت را باز نگذارید.
اگر اتصال اینترنتی اتان مشکلی نداشته و صفحه ی وب مورد نظرتان نیز قابل دسترس باشد اما مرورگرتان به خوبی وظیفه اش را انجام ندهد چه روی خواهد داد؟ در ادامه ی این مقاله به چند پیغام خطا که در ارتباط با مرورگر ظاهر می شوند می پردازیم. این پیغام ها، چیزهایی هستند که خودما تجربه کرده ایم و شاید شما هیچ گاه به آنها برخورد نکنید و یا خطای مرورگر شما چیز دیگری باشد.

 


● "Unable to launch application" یا "Helper application not found"
▪ مفهوم خطا:
سایت های وب اغلب فایل هایی را منتشر می کنند که برای مشاهده ی آنها به Plug -in مخصوصی نیاز است. برای مثال معمولاً سایت ها اسنادی چون فایل های PDF را منتشر می کنند. این فایل ها دارای ظاهر حفظ شده ای هستند . کاربران می توانند این گونه فایل ها را Download کرده و ذخیره نمایند و یا این که آنها را مستقیماً باز کنند. برای خواندن فایل های PDF کاربران به یک Plug-in بنام Adobe Acrobat Reader نیاز دارند. Plug -in برنامه ای کاربردی است که به مرورگر وب اجازه می دهد به فایل های داخل اسناد HTML دسترسی پیدا کرده و این فایل ها را اجرا کند. وقتی یک Plug-in بخصوص بر روی سیستم تان نصب نشده باشد و مرورگر درصدد نمایش فایلی باشد که به آن Plug-in نیاز دارد، در آن صورت پیغام های مذکور و یا پیام هایی شبیه به آنها ظاهر خواهند شد. (بعضی از اوقات کاربران پیغام خطا را دریافت نمی کنند و به این ترتیب تلاش می کنند فایلی را به کمک برنامه ای که اصلاً وجود ندارد باز کنند.)

 

▪ راه حل:
ابتدا سعی کنید نوع فایلی را که می خواهید باز کنید، بشناسید (برای این کار می توانید در صورت لزوم به سایت مورد نظر E-mail بفرستید) و سپس Plug-in مناسب با آن نوع فایل را گرفته و بارگذاری کنید.

 

 

● "Security alert"
▪ مفهوم خطا:
این پیغام خطا مخصوص مرورگر Internet Explorer است و نوعی پیغام هشدار امنیتی محسوب می شود. این پیام وقتی ظاهر می شود که مرورگر، سایت مورد نظر شما را ناامن تشخیص می دهد. البته این اتفاق وقتی می افتد که شما به مرورگر دستور داده باشید تنها دسترسی شما را به سایت هایی فراهم کند که آنها را امن تشخیص می دهد. برای مثال اگر سایتی دارای فایلی باشد که شما بخواهید آن را گرفته و بارگذاری کنید و اگر مرورگر آن فایل را نا امن شناسایی کند شاید به شما اجازه ندهد که وارد صفحه ی Download شوید. بجای آن پیام خطایی مبنی بر این که تنظیمات امنیتی تان در حال حاضر اجازه ی Download کردن این فایل را به شما نمی دهند مشاهده خواهید نمود.

 

▪ راه حل:
ابتدا وارد منوی Tools شده و به ترتیب گزینه های Internet Options و Security را انتخاب نمایید و سپس میله ی لغزان را کلیک کرده و به طرف گزینه ی Medium حرکت دهید. به این ترتیب از شدت تنظیمات امنیتی شما کاسته خواهد شد. پس از این تنظیمات شما می توانید اکثر سایت ها را بازدید کرده و تنها در صورتی که بخواهید فایل شخص دیگری را از طریق اینترنت گرفته و بارگذاری کنید به شما هشدار داده می شود.

 


● "Cookie not read"
▪ مفهوم خطا:
سایت های وب اغلب از Cookie استفاده می کنند. Cookieها بلوک های کوچکی از داده ها هستند که سرویس دهنده ی وب بر روی سیستم سرویس گیرنده ذخیره می کند تا مسیر فعالیت های اینترنتی شما را تعقیب نماید. اگر شما در تنظیمات مرورگرتان، Cookieها را غیر فعال کنید، شاید بعد از آن بعضی از سایت ها به شما اجازه ی ورود ندهند، مگر این که ویژگی Cookie را در تنظیمات خود فعال کنید.


▪ راه حل:
تغییر تنظیمات Cookie در مرورگر وب کار آسانی است. در Internet Explorer برای این که این ویژگی را پیدا کرده و تنظیمات آن را تغییر دهید ابتدا از طریق منوی Tools وارد شده و به ترتیب گزینه های Internet Options و Security را انتخاب کنید. سپس دکمه ی Custom Level را کلیک نموده و در مورد هر ناحیه تنظیمات مربوطه را تغییر دهید. در مرورگر Netscape Navigator براحتی می توانید گزینه های Edit، Preferences و Advanced را کلیک کرده و Cookieها را فعال نمایید.

 

سوال: من یک کامپیوتر در منزل و یک کامپیوتر سرکار دارم. من از مرورگر اینترنت اکسپلورر روی هر دو کامپیوتر استفاده می کنم . اما رنگ پس زمینه کامپیوتر موجود در منزل متفاوت است . کامپیوتر سر کارم وب را بارنگ سفید نشان می دهد اما وقتی همین صفحه را در منزل مشاهده می کنم رنگ زمینه خاکستری است. کدامیک از آنها درست است و من چگونه می توانم آن را درست کنم؟

 


جواب:
 آنچه در این جا اتفاق افتاده است ناشی از این است که رنگ زمینه صفحه ای که مشاهده می کنید مشخص نشده است. زمانیکه این اتفاق می افتد ، اکسپلورر خود این کار را انجام می دهد و به صورت قراردادی معمولا" رنگ سفید را انتخاب می کند . خوشبختانه تغییر رنگ زمینه بسیار آسان است . ابتدا اینترنت اکسپلورر را باز کنید روی منوی TOOLS و گزینه internet option کلیک کنید. از پنجره ای که ظاهرمی شود و روی اولین زبانه (General ) شما دکمه colors را می توانید مشاهده کنید . این دکمه را فشار دهید و سپس یک پنجره کوچک را با چندین گزینه مشاهده می کنید. حدس من این است که کادر چک کنار گزینه «use windows colors » احتمالا" علامت نخورده است. این کادر را علامت دار کنید و سپس کلید ok را بزنید. اگر بهر دلیلی این ترفند عمل نکرد دوباره به همین صفحه بیایید و علامت را بر دارید و سپس روی دکمه کنار گزینه «Background » کلیک کرده و رنگ سفید را از کادر انتخاب رنگی که ظاهر می شود انتخاب کنید. با این کار همه چیز به حالت اولیه باز می گردد.

این ترفند مخصوص ویندوز XP می باشد.

با انجام این ترفند سرعت اینترنت شما تا حدود 115 کیلوبایت افزایش می یابد .

ابتدا روی آیکن My Computer راست کلیک کنید (یا وارد My Computer شده و بر روی فضای خالی راست کلیک کنید) سپس از منوی باز شده Properties را انتخاب کرده و در پنجره باز شده تب Hard ware را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Device manager کلیک کنید.

در پنجره جدید که باز می شود شاخه Modems را باز کرده و سپس درون این شاخه بر روی ناممودم خود راست کلیک کرده و گزینهProperties را انتخاب کنید.

در پنجره جدید تب Advanced را انتخاب کنید ,در این تب درون کادر اول یعنی Extra initialization commands عبارت at&fx را وارد کرده و Ok کنید.
از این پس هر بار که به اینترنت متصل می شوید سرعت کانکشن شما افزایش قابل توجهی می یابد.
برای مشاهده می توانید پس از اتصال بر روی کامپیوتر کوچک پایین صفحه کلیک کنید و speed را ببینید.

شاید شما نیز همانند بسیاری از کاربران می‏پندارید که تنها عملکرد غلتک ماوس، بالا و پایین کردن سریع صفحات است. در صورتی در برنامه‏های مختلف و محیط ویندوز، غلتک ماوس کاربری‏های متنوعی دارد. در این ترفند قصد داریم به دو کاربرد متفاوت از غلتک ماوس در مرورگرهای وب بپردازیم. بستن سریع تب‏ها و همچنین باز نمودن لینک‏ها در یک تب جدید، تنها به وسیله غلتک ماوس، این دو عملکرد هستند.

 

 

برای این کار در یک مرورگر وب:
جهت بستن یک تب، کافی است بر روی تب مورد نظر به وسیله غلتک ماوس یک کلیک کنید. خواهید دید که تب بدون نیاز به کلیک بر روی دکمه ضربدر بسته خواهد شد.
همچنین جهت باز نمودن یک لینک در یک تب جدید، به جای راست کلیک بر روی لینک و انتخاب گزینه Open link in new tab، کافی است توسط غلتک ماوس بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید. خواهید دید که لینک در تب جدید باز می‏گردد. لازم به ذکر است به جای این کار، شما می‏توانید کلید Ctrl کیبورد را گرفته و بر روی لینک مورد نظر چپ کلیک کنید.

این ترفند بر روی کلیه نسخه‏های جدید مرورگرهای معروف وب نظیر فایرفاکس، اپرا، IE و گوگل کروم قابل انجام است.

 


چگونه توسط موتورهای جست وجودیده شویم؟

تحقیقات و بررسی هایی که در حوزه جست وجوهای اینترنتی انجام شد، نشان داد که ۹۳ درصد از کاربران اینترنتی که با موتورهای جست وجو مطلبی را جست وجو می کنند، در صفحه نتایج به دست آمده از سرچِ موتور جست وجو فقط همان صفحه اول را بررسی می کنند و نگاهی به صفحه های بعدی نمی اندازند. اگرچه درصدی از این کاربران کم سن هستند - طوری که آنها را در این بررسی دخالت نداده ایم - با این حال نتیجه همان است و کاربران در همان صفحه اول دنبال جوابشان می گردند.

به همین دلیل هم هست که اکثر وب سایت ها اصرار دارند که موقع نمایش نتایج سرچ در موتورهای جست وجو، اسم و لینکشان جزو ۱۰ گزینه اول باشد.استفاده از تکنیک search engine optimization)SEO) می تواند به گسترش شرکت های کوچک کمک کند و موقعیت های خوبی برای پیشرفت آنها فراهم کند. با در نظر گرفتن این چند نکته می توانید اسم و سایت خود را در رده های اول نتیجه سرچ کاربران قرار دهید:

 

۱) اولویت ها را مشخص کنید

اول هدفتان از جست وجو را به طور دقیق برای خودتان مشخص کنید و اولویت هایتان را در این کار درجه بندی کنید. به تدریج هم با بررسی جست وجوهای بازدیدکنندگان، آنها را اصلاح می کنید: هدفتان ارائه اطلاعات کدام محصول یا چه جور خدماتی هست؟ قرار است که کاربران و بیننده های سایت چه خدماتی بگیرند، خرید کنند، یا فقط مطالعه کنند و اطلاعاتی کسب کنند؟ حالا بر اساس چنین اطلاعات و دورنمایی که دارید، ببینید که چه طور می توانید خودتان را در صدر لیست نگه دارید؟ مثلاً کارشناسان گوگل بررسی می کنند که کاربران اکثراً چه واژه های کلیدی را در جست وجو به کار می برند و بیشتر استفاده می کنند و غیره.

 

۲) کلمات کلیدی را پیدا کنید

معمولاً دریک تجارت، محصولات و خدمات همان طوری معرفی و تبلیغ نمی شوند که مشتریان آنها را می شناسند. در این میان ابزارها، شیوه ها و برنامه هایی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا بهترین واژه ها و عبارات را برای SEO برای خودتان پیدا کنید. با خدمات رایگان AdWords Keyword Tool که شرکت گوگل ارائه می کند به راحتی و سریع می توانید یک تخمین کلی از واژه های رایجی که کاربران در جست وجویشان به عنوان کلمات کلیدی استفاده می کنند، به دست بیاورید.

این برنامه در اصل ابتدا برای بازارهای اینترنتی و فروشگاه های گوگل طراحی شده بود که کلمات و عباراتی کلیدی برای کاربرانی که خرید اینترنتی می کردند، تعیین کنند. اما کاربرد برنامه به این جا محدود نشد و این برنامه کاربردهای بیشتری هم پیدا کرد و در بخش هایی که جست وجو بر پایه کلمات و عبارات بود، خیلی مفید واقع شد. این بحث تا حدی مهم و مفید است که برخی شرکت های بزرگ بخشی به عنوان «فهرست واژگان کلیدی کاربردی» دارند که بر اساس تعداد دفعاتی که کاربران این کلمات کلیدی و پرکاربرد را برای جست وجو تایپ می کنند، و همچنین تعداد صفحات وِبی که در جواب آن عبارات در اینترنت برای آنها هست، امتیاز و رتبه ای برای آن کلمه یا عبارت در نظر می گیرد.


۳) کلمات کلیدی را هوشمندانه انتخاب کنید

استفاده زیاد از فقط یک کلمه یا عبارت و به کار بردن واژه های نادرستی که مفهوم جست وجوی شما را مشخص نمی کنند و به عبارتی راه به جایی نمی برند، باعث می شود که موتورهای جست وجو تشخیص بدهند که این روش جست وجو رسمی و صحیح نیست و کاربری شما را نادیده بگیرند. در اینجا چند نکته را برای شما آورده ایم تا به درستی از واژه ها استفاده کنید:

- هر صفحه را به یک واژه کلیدی و مترادف های آن اختصاص بدهید. زمانی که صفحه شما وحدت موضوعی (حول آن واژه کلیدی) داشته باشد، احتمال اینکه موتور جست وجو صفحه شما را شناسایی و رونمایی کند خیلی بیشتر می شود.

- آن کلمه کلیدی را در آدرس HTML خود بگذارید و حواستان باشد که این آدرس، با فاصله ها و علامتگذاری هایش، بیشتر از ۶۵ حرف نباشد.

- کلمات کلیدی را در هدینگ همه صفحات بگنجانید. ضمن اینکه چندین بار در بینابین مطالب صفحه تکرار شوند. و بهتر هم است که در همان اوایل صفحه باشند؛ نه یکی دو خط آخر.

- در این صفحه لینک هایی تعبیه کنید که در رابطه با همین کلمات باشند و دقت کنید که در نوشتن متن این لینک ها از خود کلمه کلیدی استفاده کنید. مثلاً اگر کلمه کلیدی، رزومه است، متن لینک را این طور بنویسید: «راهنمایی هایی برای نوشتن رزومه». نه اینکه: «اینجا را کلیک کنید».

- هر موقع که توانستید، کلمات کلیدی را در آدرس URLتان بیاورید. حتی اگر آدرس URLتان به ظاهر بی معنی بشود (مثلاً www.domain.com/?page_hd=۸).

 

۴) Linkbait بسازید

یک موقعیت خیلی خوب که می توانید داشته باشید، این است که محصول یا خدمات شما از سوی کسان دیگر و مثلاً در وبلاگ های پربیننده دیگر هم به صورت لینک نوشته شده باشد. مخصوصاً اگر لینکی وجود داشته باشد که همان کلمه کلیدی را دارد و با کلیک روی آن، صفحه ای از سایت شما باز می شود؛ این یک امتیاز عالی برای شماست.

- سعی کنید که اطلاعات جذاب، خواندنی و مفیدی در این صفحه ها وجود داشته باشد و طبق هدفی که در سایت خود دارید، محتوای این وبلاگ هم تا حدی غنی و مربوط به همان صفحه و سایت اصلی شما باشد. اگر این وبلاگ، این ویژگی ها را ندارد و مفید نیست، کلمه کلیدی و لینک سایت خود را در وبلاگ ها، صفحه ها یا مقاله های دیگر هم بگذارید. این کار را با شبکه های اجتماعی (social networks) هم به راحتی می توانید انجام دهید. این را هم بگوییم که موتورهای جست وجو عاشق وبلاگ ها هستند؛ پس حتماً این کار را انجام دهید.

- عباراتی برای تبلیغ محصول یا خدماتی که می دهید به همراه لینکی که همان کلمه کلیدی در آن به کار رفته و به سایت شما می رسد، را در سایت های اجتماعی و گروهی پربیننده بگذارید. بهتر است که مستقیماً هم با اشخاصی که این وبلاگ ها و سایت ها را مدیریت می کنند در ارتباط باشید.

- وقتی سایت های دیگر قبول می کنند که لینک سایت شما را در صفحه شان بگذارند، از آنها بخواهید که حتماً کلمه کلیدی را در آدرس لینک به کار ببرند.


۵) موتورهای جست وجو را با وب سایت خود آشتی دهید

وقتی موتور جست وجو به دنبال صفحه هایی در جواب جست وجوی یک کاربر می گردد، معمولاً مهم است که این کلمه کلیدی در چند سطر اول سایت (یا وبلاگ یا ...) که می خواهد به عنوان جواب ارائه دهد آمده باشد. پس سعی کنید اصلاً با انبوه فلَش و Ajax و غیره سایت خودتان را شلوغ نکنید؛ چون تا حد زیادی احتمال شناخته شدنتان توسط موتور جست وجو را پایین می آورد. باز هم ترفندهایی هست که می تواند احتمال شناخته شدن شما توسط موتور جست وجو را بالا ببرد. گوگل این چند مورد دیگر را آورده است:

- از یک مرورگر متنی مانند Lynx استفاده کنید که تا حدی متوجه نحوه سایت یابی این موتورهای جست وجو، و اینکه چطور سایت شما را پیدا می کنند، شوید. یا در قسمت مشاهده گر lynx آدرس URL خودتان را بگذارید تا متوجه شوید که صفحه با Lynx چه طور دیده می شود.

- مطمئن شوید که سایت شما دو یا چند مورد از یک متن و محتوا یا URLهایی که به یک صفحه ارجاع می دهند را نداشته باشد.

- یک نقشه سایتِ XML بسازید و آن را برای موتورهای جست وجو بفرستید. به این ترتیب آنها لیستی از URLهایی از سایت شما، که می خواهید نمایش داده شوند، خواهند داشت.

 

● پیگیر باشید

خیلی مهم است که هر هفته به طور منظم وقت بگذارید و حواستان به موقعیت سایتتان در گوگل باشد. کلمات کلیدی را مرور یا به روز کنید و به دنبال فرصت های بیشتر و بهتر لینک گذاری و تبلیغ سایت خود باشید. این را هم در نظر بگیرید که اکثر رقبای شما هم این اطلاعات پایه را دارند و آنها نیز سعی می کنند این نکته ها را رعایت کنند.

اینترنت کند پدیده غریبی نیست. اما راه‌هایی برای کنارآمدن با این موضوع هست.

هیچکس از کار کردن با اینترنت کند لذت نمی‌بره؛ ارسال ایمیل با حجم بالا، فرستادن فایل برای دوست و یا انتظاری که بابت باز شدن یک صفحه ساده باید کشید روح آدم رو فرسایش می‌ده!
اما برای خیلی‌ها چاره‌ای جز کنار آمدن با این شرایط نیست. در این نوشته به چند روش برای کار کردن با اینترنت کم سرعت اشاره می‌کنیم.

 

فشرده‌سازی فایل‌ها

اگر می‌خواهید چند فایل ارسال کنید بهتر است از فشرده‌سازی استفاده کنید. کمپرس کردن فایل‌ها به شکل دراماتیکی حجم را کم‌ می‌کند. Winzip و WinRAR دم دست‌ترین برنامه‌ها برای فشرده‌سازی هستند.

 

سرعت مرورگر را افزایش دهید

گرافیک برای بسیاری مهم است (و البته ما!) اما فراموش نکنید که اینترنت کند چیز دیگری است. برای این که گرافیک رو غیر فعال کنید:

۱- در بخش tools مرورگر سراغ internet option بروید
۲- حالا روی Advanced کلیک کنید
۳- بخش Multimedia را پیدا کنید
تیک این بخش‌ها رو حذف کنید:
Play animations in Web pages
Play sounds in Web pages
Play videos in Web pages
Show pictures

 

5 راهکار برای کارکردن با اینترنت کم سرعت!

 

از distribution lists استفاده کنید

معمولا ایمیل‌ها برای افراد یک گروه سریع تر فرستاده می‌شوند تا اینکه تک تک برای هر کدام بفرستید. بنابراین بهتر است لیست‌های گروهی داشته باشید. در ضمن اگر از outlook استفاده می‌کنید بد نیست به این لینک هم سری بزنید تا مراحل ساختن distribution lists را ببینید.

 

امضای ایمیل ساده‌ای داشته باشید

امضا ایمیل حرفه‌ای و گرافیکی را فراموش کنید. این امضا‌ها حجم زیادی می‌گیرند و ایمیل شما را سنگین می‌کنند. می‌توانید از امضاهای فونتی ریز و مختلف و رنگ‌های متفاوت برای امضای ساده و سبک استفاده کنید. اگر از امضای گرافیکی استفاده می‌کنید مطمئن شوید که سبک و کوچک هستند تا هم شمای فرستنده و هم دوست گیرنده سریع‌تر کار کنید.


صفحات رو ذخیره کنید

اگر احتیاج به سایت‌های مرجع دارید بهتر است قبل از هر کاری صفحه مورد نظرتان را ذخیره کنید. حالا اگر اینترنت قطع شد باز هم می‌توانید به کارتان ادامه دهید.


cache مرورگر را زیاد کنید

وقتی حجم cache مرورگر را زیاد کنید صفحات سایت‌هایی که قبلا دیده‌اید سریع‌تر باز می‌شوند. بسیاری از فایل‌ها و عکس‌هایی که روی سایت‌ها هستند روی دستگاه شما ذخیره می‌شود و کمک می‌کند دفعه بعد که به آن صفحه مراجعه کردید بدون نیاز به دانلود مجدد، صفحه باز شود.

 

برای افزایش حجم cache:

1- بر روی tools و بعد Internet Options کلیک کنید.
۲- در بخش general به دنبال Temporary Internet Files بگردید و روی Settings کلیک کنید.
۳- در زیر بخش Check for newer versions of stored pages دکمه Automatically انتخاب شده است.
۴- حالا می‌‌توانید این حجم را افزایش دهید ولی زیاده روی نکنید.

جی‌میل قابلیت جالبی به نام واگرد (Undo) دارد که با استفاده از آن می‌توان ایمیل‌های ارسال شده را پس گرفت.


شاید برخی اوقات شده که شما مدتی پس از ارسال یک ایمیل، متوجه شده‌اید که آدرس گیرنده را اشتباه تایپ کرده‌اید و این ایمیل از inbox یک کاربر دیگر سر در می‌آورد.

ای کامرس e-commerce چیست؟

برای ای کامرس electronic- commerce (تجارت الکترونیکی) از گذشته تا کنون تعاریف متعددی ارائه شده است اما به ساده ترین زبان شدنی می تاب گفت که دانش بازرگانی الکترونیک به  انجام مبادلات بازرگانی از راه شبکه‌های ارتباطی می پردازد.


تجارت الکترونیک بر اساس ی پردازش اطلاعات و انتقال الکترونیکی داده‌ها بنا شده است. بازرگانی الکترونیک یا ای کامرس تکاپو های گوناگونی از قبیل مبادله الکترونیکی گونه ها و خدمات،‌ ارائه ی تند مطالب دیجیتال، انتقال الکترونیکی وجوه، مبادله الکترونیکی سهام، بارنامه الکترونیکی، طرح های تجاری، طراحی و مهندسی مشترک، منبع یابی، خریدهای دولتی، بازاریابی سر راست و خدمات بعد از فروش و همچنین فعالیتهای عمومی بازرگانی مثل تبلیغات، آگهی، مذاکرات،‌ قراردادها و تسویه حساب ها را در بر می‌گیرد.


فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی شاخه ای از بازرگانی الکترونیک (e-commerce) می باشد. پلتفرم سئو وردپرس میموس به راستی فروشگاه اینترنتی یک وب سایتی است که محصولات و اطلاعات آن به صورت دسته بندی شده پیمان گرفته است. شما با کلیک بر روی هر محصول می توانید مشخصات آن محصول را نگریستن نموده و در صورت لزوم آن را به سبد خرید خود اضافه نمایید.در پیوسته  به توضیحی اجمالی در خصوص مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی از حیث مشتریان میپردازیم.

در این مواقع شاید فکر کنید با بستن مرورگر یا حتی در موارد مهمتر با از برق کشیدن رایانه می‌توان جلوی ایمیل ارسال شده را گرفت! ولی جی‌میل را نمی‌شود از برق کشید.

در چنین مواردی دکمه Undo Send که می‌تواند ایمیل ارسال شده را پس بگیرد، بسیار کارساز است.

گوگل این قابلیت را در مارس 2009 به جی‌میل افزود. در آن زمان کاربران فقط 5 ثانیه برای پس گرفتن ایمیل‌های ارسالی خود زمان داشتند.

گوگل مرتباً این مدت زمان را افزایش داده و آن را به 10 ثانیه، 20 ثانیه و اکنون به 30 ثانیه رسانده است.

 

ایمیل ارسال شده را بازگردانید !!

 

بر این اساس کاربران 30 ثانیه فرصت دارند تا ایمیلی را که اشتباهی ارسال کرده‌اند یا مایلند در متن آن تغییراتی ایجاد نمایند، با استفاده از Undo Send پس بگیرند.

برای فعال کردن این ویژگی فوق‌العاده مفید، به صفحه settings رفته و در بخش Labs گزینه Undo Send را فعال کنید. سپس بر Save changes در پایین صفحه کلیک کنید.

 

ایمیل ارسال شده را بازگردانید !!

 

حتما گاهی اوقات از صدای وحشتناک مودم ناراحت شده اید. با این راه حل که خیلی راحت و سریع است می توانید صدای مودم را قطع نمائید. البته راه های زیادی وجود دارد ولی این راه سریع و راحت تر می باشد و در انتها نیز یک روش دیگر جهت تکمیل شرح خواهم داد.

1- روی Dial-up Connection کلیک نمائید.

2- روی Properties کلیک نمائید.

3- روی Configure کلیک نمائید.

4- تیک را از کنار Enable modem speaker بردارشته (UnMark) و سپس ok کنید.

صدای اسپیکر مودم (modem speaker) شما به همین راحتی قطع شد.

 


اما روش دیگر کمی پیچیده تر است:

برای قطع کردن صدای ویژوویژ مودم به ترتیب زیر عمل کنید.

مسیر زیر را دنبال کنید:

 

Start > Contorol Panel > Phone And Modem Option > Modem > Properties

 

بعد از اینکه Properties را زدید صفحه ای باز می شود که در باید به تب Advanced بروید.

بعد از آن در قسمت Extra setting و در قسمت Extra initiaza tion commands عبارت ATM0 را بنویسید و ok را بزنید و بدانید که صدای مودم شما قطع شده است.

 

 

در میان آن دسته از آشنایانم که با اینترنت سروکار دارند کمتر کسی را می شناسم که صاحب یک Account در Yahoo! نباشد. اما از این میان عده بسیار کمی از امکانات بسیاری که Yahoo! در اختیارشان گذاشته استفاده می کنند.


در این قسمت قصد داریم به معرفی دو نمونه از این امکانات که در Yahoo Mail برای شما وجود دارد بپردازیم.

 

 

- فیلترها :
می دانید که Yahoo به شما اجازه می دهد تا ایمیلهای خود را در چند پوشه (Folder) مرتب کنید. حال فرض کنید که برای ایمیلهای فرد خاصی یک پوشه ساخته اید و می خواهید هر بار ایمیلی از او رسید مستقیما وارد پوشه خاص او شود. در اینجا Yahoo به شما امکان می دهد تا با تعریف یک فیلتر ایمیلهای او را به پوشه درست هدایت کنید.
برای تعریف یک فیلتر باید وارد قسمت Mail Options شوید. برای این کار می توانید از منوی Mail گزینه Mail Options را انتخاب کنید یا مستقیما روی لینک Mail Options که در سمت راست صفحه و زیر لینک Sign Out قرار دارد کلیک کنید.
حال صفحه Mail Options را در مقابل خود می بینید . در این صفحه روی لینک Filters کلیک کنید. به این ترتیب شما وارد صفحه فیلترها می شوید. تمام اعمال مربوط به فیلترها مانند ایجاد یک فیلتر، حذف یک فیلتر یا ایجاد تغییر در یک فیلتر از طریق این صفحه انجام می شود.


برای ایجاد یک فیلترروی دکمه Add کلیک کنید.
حال در مقابل خود چند Text Box و چند Drop Down List (یا به قول برنامه نویسها Combo) می بینید. در اولین Text Box نامی که قراراست برای فیلتر خود در نظر بگیرید می نویسید. در ادامه مشخص می کنید که در صورت وجود چه شرایطی در بخشهای مختلف ایمیلی که به شما می رسد آن ایمیل به کدام پوشه منتقل شود.توجه کنید که این فیلتر در مورد ایمیلی که تمام این شرطها در مورد آن بر قرار باشد عمل می کند. وقتی که شرایط مورد نظرتان را مشخص کردید روی دکمه Add Filter کلیک کنید.
به این ترتیب شما می توانید اولین فیلتر خود را درست کنید و احتمالا در آینده از فیلترها بیشتر استفاده خواهید کرد فقط توجه داشته باشید که تا زمانی که از سرویس مجانی Yahoo Mail استفاده می کنید نمی توانید بیشتر از 15 فیلتر تعریف کنید.

 

 

- پاسخ خودکار:
گاهی اوقات شما می دانید که برای مدت زمان مشخصی به اینترنت دسترسی نخواهید داشت و می خواهید کسانی که با شما از طریق ایمیل ارتباط دارند را از این نکته مطلع کنید تا از شما انتظار پاسخ سریع نداشته باشند. در این موارد می توانید از سرویس پاسخ خودکار Yahoo Mail استفاده کنید.
برای اینکار به صفحه Mail Options رفته و روی لینک Vacation Response کلیک کنید. مدت زمانی که می خواهید از این امکان استفاده کنید را مشخص کرده و پاسخی که می خواهید به کسانی که با شما مکاتبه خواهند کرد، داده شود را تایپ کنید. در پایان روی دکمه Turn Auto-Response o­n کلیک کنید. اگر از تصمیم خود منصرف شدید کافی است که به این صفحه برگشته و روی دکمه Turn Auto-Response Off کلیک کنید.