قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

7 نکته مهم درباره پاوربانک های شارژ باتری که باید بدانید

پاوربانک یک باتری بزرگ و مخصوص است که می‌تواند دستگاه‌های الکترونیکی مختلف را شارژ کند. در این نوشتار به 7 پرسش رایج در ارتباط با پاوربانک‌ها پاسخ داده شده است.


بسیاری از مشکلات اساسی گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی طی سال‌های بازپسین اصلاح شده است، ولی سخت باتری دستگاه‌ها و ناکافی بودن شارژ آن‌ها کماکان برای بسیاری از کاربران آزاردهنده است. برای رویارویی با این سخت می‌توان از پاوربانک تبلیغاتی  بهره‌گیری کرد. پاوربانک یک باتری بزرگ است که کاربر می‌تواند آن را با خویش حمل کرده و هنگامی ‌که به منبع برق دیگری دسترسی ندارد متعلق به برای شارژ گوشی یا دیگر دستگاه‌های الکترونیکی خود بهره‌گیری کند. سئوالات زیادی درباره پاوربانک‌ها، چگونگی عملکرد و شیوه بهره‌گیری صحیح از آن‌ها در ذهن کاربران هستی دارد. اگر شما هم می‌خواهید کمی ‌بیشتر در ارتباط با پاوربانک‌ها بدانید این نوشتار ویژه شما است.


7 نکته مهم درباره پاوربانک‌ها که لازم است بدانید


 


1- گنجایش پاوربانک‌ها به چه معنا است؟

همچنین بخوانید:

دستاورد جدیدی که ظرفیت باتری تلفن به اتفاق را لغایت 5 مساوی افزایش می دهد

پاوربانک‌ها در ظرفیت‌های مختلفی طراحی و عرضه می‌شوند. رقم این ظرفیت که با یکتا میلی آمپر ساعت (mAh) بیان می‌شود ظرفیت کل باتری‌ها‌ (از جمله باتری پاوربانک‌ها و گوشی‌ها) را مشخص می‌کند. به بیان دیگر، هرچقدر این رقم بالاتر باشد، باتری پاوربانک قادر به اندوخته سازی انرژی اکثریت خواهد بود و در نتیجه شارژ بیشتری نیز برای دستگاه شما فراهم خواهد کرد. به عنوان مثال باتری آیفون 6 پلاس از یک باتری با ظرفیت 2915 میلی آمپر ساعت برخوردار است، بنابراین اگر بخواهید آن را کامل شارژ کنید باید یک پاوربانک که رقم «میلی آمپر ساعت» آن بالاتر از 2915 باشد در گزین کردن داشته باشید.


 


2- آیا همه پاوربانک‌ها قادر به شارژ کردن لپ تاپ هستند؟

نه، همه پاوربانک‌ها نمی‌توانند لپ تاپ‌ها را شارژ کنند. این امر بدین خاطر است که اغلب پاوربانک‌های موجود، تنها از خروجی‌های یواس‌بی 5 ولت برخوردار هستند. اما برای شارژ لپ تاپ‌ها، پاوربانک باید ولتاژهای بالاتر یعنی از 16 تا 20 ولت را داشته باشد. برای اطلاع از ولتاژ ریزبین باره احتیاج برای شارژ لپ تاپ خود، آداپتور آن را بررسی کنید. این را در نظر داشته باشید که فقط تعداد معدودی از پاوربانک‌های موجود، قادر به شارژ لپ تاپ هستند.


7 نکته مهم در ارتباط با پاوربانک‌ها که لازم است بدانید


 


3- قصد از طول عمر پاوربانک چیست؟

باتری‌های لیتیوم یون (از جمله لیتیوم پلیمر) که در پاور بانک‌ها و گوشی‌ها کاربرد می‌شوند، سرانجام با گذشت زمان، ظرفیت خود را از دست می‌دهند (معمولا بعد از 200 تا 1000 بار شارژ که این رقم به کیفیت سلول‌های باتری و ترکیب کیمیایی آن وابستگی دارد). هرچقدر باتری بزرگ‌تر باشد تعداد دفعاتی که آن را شارژ می‌کنید کمتر، و در نتیجه عمر آن طولانی‌تر خواهد شد. گوشی‌ها دربایستن به شارژ یومیه دارند، از این‌ رو نسبت به پاوربانک‌هایی که گنجایش زیادی دارند عمر کوتاه‌تری خواهند داشت.


نکته: مطمئن شوید که پاوربانک شما از حداکثر سرعت شارژدهی خویش در پیوست یو‌اس‌بی استفاده می‌کند. بعضی از گوشی‌ها از دو حالت شارژ کم سرعت اثناء پیوندیدن به رایانه و شارژ تند هنگام پیوستگی به شارژر برخوردار هستند. اگر شما هنگام پیوندیدن گوشی به کامپیوتر و پیوندیدن آن به شارژر تفاوتی میان سرعت شارژ حس می‌کنید، رسیدگی کنید که کدام یک از این دو سرعت بدست پاوربانک فراهم می‌شود. اگر پاوربانک مثل هنگام پیوندیدن به کامپیوتر، شارژ کم سرعت ارائه می‌کند شاید بتوانید این مشکل را با یک کابل شارژ پرسرعت‌تر حل کنید. ولی ممکن است پاوربانک نتواند انرژی کافی را فراهم کند (معمولا پاوربانک‌های با کیفیت زیر این نوع هستند)، که در این چهره بهترین کابل‌ها هم نمی‌توانند اثربخش باشند.


 


4- چرا بعضی از پاوربانک‌ها برای شارژ شدن ساعت‌ها وقت می‌گیرند؟

بسیاری از پاوربانک‌ها فقط از طریق یو‌اس‌بی شارژ می‌شوند و بسته به ظرفیتی که دارند شارژ شدن کامل آن‌ها می‌تواند حتی تا 40 ساعت سررسید ببرد (به عنوان نمونه پاوربانک‌های با گنجایش 20000 میلی آمپر ساعت). برای شارژ کردن سریع‌تر باید پاوربانک‌هایی که ولتاژ ورودی آن‌ها بالاتر از 5 ولت است را خریداری کنید. این پاوربانک‌ها معمولا با یک شارژر به صورت سر راست به پریز برق متصل می‌شوند و شارژ می‌شوند.

تیم کوک: خط تولید مک مینی متوقف نشده است

اپل در سال‌های اخیر تمرکز خود را در بخش موبایل افزایش داده است. هرچند دستگاه‌های آیفون، آی‌پد و انواع مک‌بوک به‌طور منظم به‌روزرسانی سخت‌افزاری می‌شوند، در بخش رایانه‌های رومیزی ارائه‌ی محصولات جدید با سرعت کمتری انجام می‌شود؛ بنابرای، برای تعدادی از کاربران این سؤال پیش آمد که آیا خط تولید مک مینی متوقف شده است؟

این سؤال خوبی است؛ زیرا آخرین باری که سخت‌افزار مک مینی به‌روز شد، برمی‌گردد به سال ۲۰۱۴. اگر همین امروز مک مینی خریداری کنید، دستگاهی با پردازنده‌ی Core i5 یا Core i7 نسل چهارماینتل, به همراه رم ۱۶ گیگابایتی و گرافیک اینتل اچ‌دی ۵۰۰۰ و یک هارد درایو یا فیوژن درایو تحویل خواهید گرفت.

مک مینی

از نظر سخت‌افزار مک مینی دستگاهی قدیمی است؛ اما هنوز به پایان عمر خود نرسیده است. به گزارش مک‌رومرز، تیم کوک در پاسخ به نامه‌ای که یکی از طرفداران مک مینی به نام Krar نوشته بود، در خصوص اینکه آیا این دستگاه به‌روز خواهد شد یا خیر گفت: «هرچند الان زمان آن نیست که جزئیاتی در این خصوص اعلام کنم؛ اما قطعا ما قصد داریم عرضه‌ی مک مینی را به‌عنوان جزء مهمی از خط تولید خود ادامه دهیم.»

این پاسخ با وجود کوتاه بودن بیان‌گر این مطلب است که مک مینی مطمئنا نسخه‌ی جدیدی خواهد داشت؛ اما نه به این زودی‌. تمرکز اپل در بخش رایانه‌ی رومیزی در چند ماه آینده به مسائل دیگری معطوف خواهد بود. به خاطر داشته باشید که آی‌مک پرو قرار است در ماه دسامبر عرضه شود و پس از آن اپل به فکر عرضه‌ی نسخه‌ی بهبودیافته‌ای از مک پرو در سال آینده خواهد بود.

بنابراین مک مینی به‌روز می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد این اتفاق تا بعد از عرضه‌ی مک پروی جدید به تعویق بیفتد.

تعجبی ندارد اگر تا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ خبری از نسخه‌ی به‌روزشده‌ی مک مینی نشود.

اینتل اولین درایو جامد اپتان را برای رایانه‌های رومیزی عرضه کرد

درایو حالت جامد جدید اینتل با عنوان Optan SSD 900P series برای رایانه‌های رومیزی طراحی شده است و به گفته‌ی این شرکت تا چهار برابر سریع‌تر از اکثر درایوهای جامد موجود در بازار عمل می‌کند و ۲۲ برابر عمر طولانی‌تری نسبت به آنها دارد.

البته این قابلیت‌ها ارزان به دست نمی‌آیند؛ یک درایو جامد اپتان 900P با ۲۸۰ گیگابایت ظرفیت ذخیره‌سازی ۳۸۹ دلار برای شما هزینه در بر خواهد داشت. قیمت نسخه‌ی ۴۸۰ گیگابایتی نیز ۵۹۹ دلار عنوان شده است.

درایوهای حالت جامد جدید بر پایه‌ی فناوری 3D Xpoint ساخته شده‌اند. این فناوری در اصل نوعی حافظه‌ی غیرفرار است که عملکردی مابین رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد. در ورطه‌ی عمل، درایوهای جامد اپتان اینتل واقعا رقابتی با رم ندارند؛ بنابراین بعید است که در آینده‌ی نزدیک جایگزین DRAM یا SDRAM شوند؛ اما، بررسی‌های زودهنگام درایو جامد جدید یعنی اپتان 900P نشان می‌دهند که این درایو در سرعت خواندن و نوشتن از حافظه‌ی حالت جامد nand پیشی می‌گیرد.

اینتل چند سالی است که روی اپتان و فناوری 3D Xpoint کار می‌کند؛ اما این اولین SSD از این شرکت است که می‌تواند در رایانه‌های رومیزی کاربران جایگزین درایو سخت یا درایو حالت جامد شود.

اینتل اپتان

پیش از این، اینتل درایواهای جامدی را برای استفاده در دیتاسنترها ارائه کرده بود. همچنین، محصول پایین‌رده‌ی Optane Memory را با حافظه‌های کش ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه کرده بود. این محصول در کنار درایوهای سخت قرار می‌گیرد و برای بالا بردن سرعت عملکرد رایانه‌های شخصی به کار می‌رود.

اینتل قصد دارد این حافظه‌ی جدید را در رویداد گیمینگ آلمان رونمایی کند. با توجه به اینکه این رویداد از نوع گیمینگ است باید انتظار داشته باشیم که این SSDها در رایانه‌های گران‌قیمتی به کار روند.

با این حال، اصولا فناوری‌هایی که ابتدا فقط در رایانه‌های پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرند، به مرور کاهش قیمت پیدا کرده و به محصولات ارزان‌قیمت نیز راه پیدا می‌کنند؛ بنابراین، می‌توان انتظار داشت که طی چند سال آینده حافظه‌ی سه‌بعدی ایکس‌پوینت را در رایانه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر نیز ببینیم.

تجربه‌ی کار با آی مک‌ پرو در رویداد مختص به نسخه‌ی جدید Final Cut Pro

در جریان کنفرانس WWDC ۲۰۱۷، اپل از نسخه‌ی قدرت‌مند و گران‌قیمت آی‌مک با نام آی‌مک پرو رونمایی کرد. توان پردازشی بالا و خیره‌کننده‌ی این دستگاه باعث شد تا آی‌مک پرو به قوی‌ترین رایانه‌ی ‌آل‌این‌وان اپل بدل گردد. حال در جریان رویدادی که اپل برای معرفی ویژگی‌های نسخه‌ی جدید Final Cut Pro برگزار کرده، کوپرتینویی‌ها اجازه‌ی استفاده از این دستگاه قدرت‌مند را به بازدید‌کنندگان دادند تا توان پردازشی بالای این دستگاه را با نسخه‌ی جدید نرم‌افزار ویرایش فیلم Final Cut Pro، کاملا به رخ همگان بکشند.

این دستگاه علاوه‌بر پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی، قادر به ویرایش‌ ویدیو‌هایی با کیفیت 8K است که نشان از توانایی بالای آن دارد. اپل این دستگاه را برای آن‌دسته از کاربرانی در نظر گرفته که توان پردازشی بالایی را خواستار بودند؛ حال به‌لطف آی‌مک پرو، می‌توان گفت که اکنون نیاز این‌دسته از کاربران به‌طور کامل برطرف شده است.

یکی از شرکت‌کنندگان در این رویداد راجع‌به قدرت آی‌مک پروهای اپل می‌گوید:

آی‌مک پرو جدید اپل زیبا است، اما این دستگاه [علاوه‌بر زیبایی] توانایی نمایش ویدیو‌های رندر گرفته‌نشده 8K‌ را در نوار زمان (تایم‌لاین) دارد؛ این دیوانه‌کننده است!

برطبق گفته‌ی اپل، این دستگاه با پردازنده‌ی ۱۸ هسته‌ای اینتل Xeon و پردازنده‌ی گرافیکی Radeon Pro Vega عرضه خواهد شد. قیمت مدل پایه‌ این دستگاه از ۴۹۹۹ دلار آغاز می‌شود که به شما ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۴ ترابایت فضای ذخیره‌سازی ارایه می‌کند.

رویداد Final Cut Pro در سه روز جریان خواهد داشت. هدف از این رویداد آشنایی کاربران با آخرین نسخه‌ی نرم‌افزار ویرایش فیلم اپل است. درحالی‌که نسخه‌ی ۱۰.۴ این نرم‌افزار اواخر سال جاری عرضه می‌شود، اما آی‌مک پرو برای عرضه در دسامبر ۲۰۱۷ زمان‌بندی شده است.

آی مک پرو با پردازنده‌ی کمکی A10 فیوژن اپل همراه خواهد شد

آی‌مک پرو یکی از محصولاتی است که اپل از آن‌ به همراه بلندگوی هوشمند هوم‌پاد رونمایی کرد. با اینکه کوپرتینویی‌ها بلندگوی هوشمند هوم‌پاد را به دلایل نامشخصی تا اوایل سال آینده عرضه نخواهند کرد، رایانه رومیزی آی‌مک پرو ممکن است همچنان تا پیش از پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه شود. به‌تازگی، اطلاعات جدیدی از رایانه آی‌مک پرو به‌ دست آمده است که به برخی از قابلیت‌های سخت‌افزاری این محصول اشاره می‌کند.

بر اساس اطلاعات جدیدی که توسط استیو تروتن اسمیت و جاناتان لوین منتشر شده است، به ‏‌نظر می‏‌رسد آی‌مک پرو از یک پردازنده‌ی کمکی بهره می‌گیرد که قلب تپنده‌ی آیفون‌های امسال اپل از جمله آیفون ۱۰ (iPhone X) و آیفون ۸ پلاس است. این دو توسعه‌دهنده، موفق شده‌اند با بررسی پکیج نرم‌افزاری BridgeOS 2.0 که توسط اپل ارائه شده است، به اطلاعاتی در مورد پردازنده‌ی کمکی مبتنی بر ARM مورد استفاده در رایانه‌ی آی‌مک پرو دست پیدا کنند.

رایانه‌ی آی‌مک پرو اولین مک ساخته‌شده توسط شرکت اپل است که از تراشه سری A این شرکت استفاده می‌کند؛ به‌طور عمده، ساکنان کوپرتینو از تراشه‌های سری A روی تبلت‌های آیپد و گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند. با بررسی دقیق اطلاعات به‌دست‌آمده، به این موضوع پی خواهیم برد که در آی‌مک پرو از تراشه‌ی کمکی A10 فیوژن استفاده شده است.

کاربرد تراشه‌ی کمکی مبتنی بر معماری ARM در آی‌مک پرو، فعال نگه‌داشتن همیشگی قابلیت «Hey, Siri» است که می‌توان با استفاده از آن دستیار صوتی اپل را با گفتن این عبارت در سیستم‌عامل مک‌او‌اس (macOS) فراخوانی کرد. باید توجه داشته باشید که در نسخه مک‌او‌اس دستیار صوتی سیری، چنین قابلیتی وجود ندارد؛ تصاویر فاش‌شده نیز تأیید می‌کنند که قابلیت «Hey, Siri» برای رایانه‌های مک ارائه خواهد شد. استیو تروتن اسمیت، توسعه‌دهنده‌ی اپل مدعی است که حتی با خاموش شدن آی‌مک پرو، تراشه‌ی کمکی A10 فیوژن اپل همچنان مشغول به کار است و متوقف نمی‌شود.

استفاده از تراشه‌ی کمکی در رایانه‌ی آی‌مک پرو چندان غافل‌گیرکننده نبود؛ زیرا در تابستان، گزارشی مبنی بر عرضه رایانه‌ی آی‌مک پرو با یک پردازنده کمکی مبتنی بر معماری ARM وجود داشت. اطلاعات تازه منتشرشده توسط استیو تروتن اسمیت و جاناتان لوین، صحت این ادعا را تأیید می‌کند. همچنین بلومبرگ در ابتدای سال اعلام کرد که اپل، یک تراشه مبتنی بر معماری ARM را برای استفاده در لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو توسعه می‌دهد. این پردازشگر کمکی وظیفه پردازش محتوایی را بر عهده خواهد داشت که نیاز چندانی به قدرت پردازنده‌ی اصلی ندارد.

پیش از رایانه‌ی آی‌مک پرو، اپل از یک پردازنده‌ی کمکی در برخی لپ‌تاپ‌های مک‌پرو استفاده کرده بود که T1 نام دارد. این پردازنده‌ی کمکی، پردازش محتوای موجودی روی نمایشگر لمسی تاچ‌بار و پردازش اطلاعات مربوط به احراز هویت کاربران را با استفاده از تاچ‌آی‌دی بر عهده دارد.

در رابطه با رایانه‏‌ی رومیزی آی‌مک پرو بد نیست اشاره کنیم که این محصول، قیمت پایینی نخواهد داشت؛ اپل وعده داده است که آی‌مک‌ پرو را در ماه دسامبر (آذر) با قیمت ۴۹۹۹ دلار به دست مشتریان می‌رساند. آی‌مک پرو جدید اپل مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی Radeon Pro Vega 64 یا Radeon Pro Vega 54 شرکت AMD است و قدرتمندترین مدل آن، از پردازنده‌ی سطح بالای شرکت اینتل با نام «زئون» استفاده خواهد کرد که ۱۸ هسته‌ی پردازشی به همراه دارد.