قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آیا قطع سرویس اخیر فیسبوک بر اثر حمله سایبری بود؟

چند روز پیش هشتگی به‌صورت جهانی با عبارت Facbookdown# در توییتر منتشر و به‌سرعت به ترند تبدیل شد. غول شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن زیرمجموعه‌اش، اینستاگرام، برای مدتی دچار قطعی شدند. برخی کاربران به‌طور کلی دسترسی به حساب کاربری خود را از دست دادند و برخی دیگر نیز با چالش‌های عملیاتی متعدد روبه‌رو شدند. رخداد پیش آمده برای فیسبوک، از سال ۲۰۰۸ بی‌سابقه بود. در آن زمان، آن‌ها ۱۵۰ میلیون کاربر داشتند که امروز به ۲.۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه تبدیل شده است.

در حین دوره‌ی قطعی و پس از آن، احتمالات متعدد پیرامون رخ دادن حمله‌ی سایبری، افزایش یافت. درنهایت، شبکه‌ی اجتماعی مشهورسال بدی را پشت سر گذاشته بود که حملات هکری متعدد و درز اطلاعات کاربران، از چالش‌های اصلی آن بود. اکثر تخمین‌هایی که پیرامون علت مشکل اخیر فیسبوک مطرح می‌شوند، احتمال حمله‌ی DDoS را بالا می‌دانند. در آن حمله‌های سایبری، وبسایت به‌خاطر حجم بالای ترافیکی که به سمتش روانه می‌شود، از کار می‌افند. فیسبوک قویا این احتمال را رد می‌کند.

سخنگوی فیسبوک در پاسخ به خبرنگاران امنیت سایبری پیرامون مشکل پیش آمده گفت:

ما می‌دانیم که درحال‌حاضر برخی افرد در دسترسی به خانواده‌ی اپلیکیشن‌های فیسبوک با محدودیت مواجه هستند. ما در حال کار برای حل کردن مشکل در سریع‌ترین زمان هستیم. درحال‌حاضر می‌توانم بگویم که مشکل پیش‌آمده، قطعا بر اثر حمله‌ی DDoS نبوده است. 

 اگر اختلال پیش آمده بر اثر DDoS نبوده است، پس چه مشکلی باعث آن شد. احتمالات گوناگونی در آن مورد بیان می‌شود که از مشکل ساده‌ی تنظیمیاتی تا حمله‌ی سایبری برنامه‌ریزی شده از مجرمان حرفه‌ای را پوشش می‌دهند.

حمله DDoS

احتمال حمله‌ی سایبری

تنها زمان می‌تواند دلیل اصلی و واقعی چالش پیش‌آمده برای فیسبوک را مشخص کند، اما متخصصان، احتمال حمله‌ی سایبری را به‌طور کامل از تخمین‌‌های خود خارج نمی‌کند. دکتر مکس ایزا، استاد رایانش در دانشگاه سنترال لنکشایر می‌گوید:

برخلاف گزارش‌های اولیه که مشکل پیش آمده در فیسبوک و اینستاگرام را مرتبط با افزایش حجم داده در سرورها می‌دانند، احتمال زیادی وجود دارد که آن‌ها بر اثر عملیات خرابکارانه‌ی مجرمان صورت گرفته باشند.

ایزا در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که قبلا، هفته‌ها طول کشید تا غول‌های دنیای فناوری، تأیید کنند که قطعی در سرویس‌های‌شان، به‌خاطر حملات DDoS بوده است. البته، فیسبوک باز هم آن ادعا را رد می‌کند. به‌هرحال، ایزا اعتقاد دارد تا زمانی‌که تحقیقات و بررسی‌های عمیق روی چالش پیش آمده انجام نشود، نمی‌توان اظهارنظری جدی درباره‌ی علت آن داشت.

استاد دانشکاه لنکشایر اعتقاد دارد حتی اگر قطعی، به‌خاطر مشکلات داخلی ایجاد شده باشد، احتمال آن‌که مجرمان سایبری از آن سوءاستفاده کرده و داده‌های کاربران را تحت کنترل گرفته باشند، بالا است. او می‌گوید، احتمال دارد داده‌های کاربران اینستاگرام و فیسبوک، اکنون در خطر باشند.

hack

فیسبوک به‌شدت احتمال حمله‌ی DDoS را رد می‌کند، اما اظهارنظر شفافی هم ندارد

ادوارد ویتینگهام، مشاور امنیت و افسر پلیس بازنشسته، فرد دیگری است که با توضیحات فیسبوک قانع نشد و هنوز، احتمال حمله‌های سایبری را بالا می‌داند. از نظر او، توضیحات آن شرکت و رد صریح احتمال حمله‌ی خارجی، قانع‌کننده نخواهد بود و همچنین، ابهام زیاد در اظهارات آن‌ها، اعتماد را دشوارتر می‌کند. ویتینگهام می‌گوید قطعی پیش آمده، همه‌ی نشانه‌های یک حمله‌ی DDoS را دارد. فراموش نکنیم که هدف اکثر آن حمله‌ها هم، قطع کردن دسترسی به وب‌سایت است.

 به‌هرحال، ادوارد هم با وجود قانع نشدن از توضیحات فیسبوک، می‌گوید چنان سرویس عظیمی، باید دربرابر آن نوع از حملات، مقاوم باشد:

آن‌ها آن‌چنان حجم بالایی از پهنای باند را استفاده می‌کنند که نمی‌توان ادعا کرد نتوانند جلوی حملات بسیار بزرگ DDoS مقاومت کنند. من تصور می‌کنم که شاید مشکلات داخلی هم در قطعی پیش‌آمده مقصر باشند. البته، تا زمانی‌که شواهد دیگر مشخص نشود، می‌توان احتمال داد که همان مشکلات داخلی نیز بر اثر حمله‌ی خارجی شکل گرفته باشند. انواع حملات از فیشینگ تا مهندسی اجتماعی یا موارد دیگر، می‌توانند در رخ دادن آن چالش‌ها تأثیر بگذارند. درنهایت، فیسبوک برای هر مجرمی، در صورت موفقیت، هدف بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

اکنون این سؤال ایجاد می‌شود که چه کسی باید به فیسبوک حمله کند؟ اگر فرضیه‌ی حمله‌ی سایبری را بپذیریم، چند مورد را می‌توان برای آن متصور شد. دکتر گای بانکر مدیر فناوری Clearswift اعتقاد دارد مجرمانی در سطح کشوری یا گروه‌هایی با حمایت دولت‌های مختلف، می‌توانند در حمله نقش داشته باشند:

به‌خاطر تأثیرات سیاسی و اثرگذاری بر انتخابات، توجه رسانه‌های زیادی به فیسبوک (و بازیگران دیگر) معطوف بود. حمله به فیسبوک و قطع کردن آن، به همه نشان می‌‌دهد که قدرت و کنترل در دستان چه کسی است. در این مورد خاص، متوجه شدیم که کنترل در دست فیسبوک نیست. به‌هرحال، هنوز شواهدی دال بر حمله‌ی سایبری در آن رخداد، وجود ندارد.

فیسبوک

کریستوفر موزس، مدیر بخش اطلاعات و تحقیقات Blackstone Consultancy احتمال آن که حمله‌ی DDoS صورت گرفته باشد، با وجود دور بودن، غیرممکن نیست. او اضافه می‌کند:

متأسفانه، هنوز برای اظهارنظر بسیار زود است و مولفان تئوری‌های توطئه باید از آن کنار بکشند. به‌علاوه تصور می‌کنم که بخش روابط عمومی فیسبوک، نهایت تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا عواقب قطعی پیش‌آمده را به حداقل برسانند.


آیا می‌توان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بدون صندوق دزدی کرد؟

تلی باولز، نویسنده‌ی نیویورک تایمز در یک خرید آزمایشی تلاش کرد تا سیستم‌های امنیتی یک فروشگاه بدون صندوق فروش در نیویورک را دور بزند و به‌نوعی بدون پرداخت هزینه، از آن خارج شود. او داستان تجربه‌ی خود را در این مقاله نوشته است.

هفته‌ی گذشته، اولین فروشگاه کاملا خودکار و بدون صندوق فروش سن‌فرانسیسکو به‌نام Standard Market شروع به کار کرد. خریدارانی که اپلیکیشن آن فروشگاه را دانلود کرده باشند، می‌توانند در فضای بزرگ به خرید بپردازند و به‌راحتی از آن خارج شوند. هیچ گیت ورودی یا صندوق فروشی در آن فروشگاه وجود ندارد. تنها دوربین‌های سقفی، مشتری و سبد خرید او را مشاهده و بررسی کرده و درنهایت، ترک فروشگاه با آن سبد را تأیید می‌کنند.

استارتاپ پشت‌صحنه‌ی آن فروشگاه، Standard Cognition نام دارد که ۱۱.۲ میلیون دلار سرمایه‌ی خطرپذیر دریافت کرده است. آن‌ها با ۴ فروشگاه زنجیره‌ای در سرتاسر جهان، قرارداد امضا کرده‌اند. اولین فروشگاه، نمونه‌ای بود تا فناوری مورد نظر را برای اولین‌بار نشان دهد و ابزاری برای رفع ایرادات و باگ‌های اولیه باشد. ایده‌ی بلندپروازانه‌ی آن‌ها، پیاده‌سازی فناوری در ۱۰۰ فروشگاه در طول یک روز تا سال ۲۰۲۰ است!

۵ نفر از ۷ بنیان‌گذار استارتاپ، قبلا در پروژه‌ای برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فعالیت کرده‌اند. هدف از آن پروژه،‌ استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی کلاهبرداری و تقلب در خرید و فروش سهام بود. اکنون و پس از تأسیس استارتاپ، آن متخصصان امنیت و کلاهبرداری در حال تلاش برای توسعه‌ی فناوری هستند که دزدی افرادی همچون نویسنده‌ی مقاله را شناسایی کند.

استاندارد مارکت را می‌توان یکی از جدیدترین تازه‌واردهای صنعت اتوماسیون در خرده‌فروشی نامید. در آن صنعت، شرکت‌های مختلف انواع دوربین، حسگر و فناوری یادگیری ماشین را به فروشگاه‌های خرده‌فروشی وارد می‌کنند تا خطوط صندوق‌های فروش خود را کوچک‌تر کنند. در سال گذشته‌ی میلادی، ابتدا آمازون با فروشگاه Go Market در سیاتل، اولین نمونه‌‌ی فروشگاه‌های بدون صندوق را معرفی کرد. از آن زمان، فروشگاه‌های بیشتری توسط غول خرده‌فروشی آنلاین راه‌اندازی شده‌اند. در چین نیز تجربه‌های متعددی از پیاده‌سازی فروشگاه‌های بدون صندوق رخ داد که از تگ‌های با فرکانس‌های رادیویی و اسکنرهای بارکد یا چهره برای پرداخت نهایی سبدهای خرید استفاده می‌کنند.

فروشگاه بدون صندوق

مدل کاری استارتاپ استاندارد کاگنیشن، کمی متفاوت است. روند کاری آن‌ها به‌طور اختصاصی به دوربین‌های سقفی و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی وابسته است که محصول خریداری را شناسایی می‌کنند. دوربین‌ها، حرکت‌های مشتری، سرعت، طول قدم‌‌ها و حتی نحوه‌ی نگاه کردن او را مستند می‌کنند. به‌عنوان مثال،‌ فروشگاه متوجه می‌شود که یک خریدار به پوستری نگاه می‌کند و چه‌مدت به آن خیره می‌شود. هوش مصنوعی فروشگاه متوجه می‌شود که مشتری، سرعتش را کم می‌کند، (مثلا) یک شکلات بر می‌دارد و دوباره آن را در قفسه قرار می‌دهد. به‌علاوه، احتمالا دوربین‌ها متوجه می‌شوند که بدن او به یک سمت متمایل و نگاهش به محصولی دیگر خیره شده است. درنهایت، آن‌ها احتمالا از قصد فرد برای دزدی هم مطلع خواهند شد.

سیستم استاندارد مارکت تلاش می‌کند تا دزدی از فروشگاه‌ها را پیش‌بینی کرده و آن جلوگیری کند. فراموش نکنید که آن فروشگاه، برخلاف فروشگاه آمازون که ورودی و خروجی مخصوص دارد، همیشه باز بوده و کنترل خاصی برای ورود و خروج مشتریان ندارد.


چه کنم شوهرم برام کادو و هدیه بخره؟

ما زن ها تقصیر نداریم. از روز اول، با کادو و هدیه بارمان آورده اند. یادم هست روزهایی که هر هفته بابام میرفت آب باریک دانشگاه وشنبه ها که می آمد خونه من فوری می رفتم سر کیفش و عروسکم را برمی داشتم.

اصلا مطمئن بودم که همیشه عروسکم توی کیف بابام هست.

حالا چه عروسکی بزرگ چه کوچک، این چیزی بود که من انتظار داشتم و همیشه هم بود. ( خدایا بخاطر لذت دوران کودکی ام تا به امروز از تو سپاسگزارم )

همین عادت های دختر دوستی پدرهایمان، کار دست شوهرهایمان می دهد

البته توقع زیادی نیست کادو گرفتن از شوهر،

اما گاهی توقعمان هم حسابی بالا می رود.

وقتی که یکی می پرسد :

چه کنم تا شوهرم به من کادو بدهد؟

در واقع با یک نوع مرد سر و کار نداریم

اینجا قضیه روی 3 دسته مرد بسط داده می شود.

1- مرد هایی که کلا اهل کادو خریدن و این قرتی بازها نیستند 

2- مرد هایی که یک بار توسط همسر محترم نوازش شده اند!

( یعنی کادو شون به چشم نیومده و همون اخ و وخ هایی که گفتیم توی پست قبل )

3- مرد هایی که واقعا وسع مالیشان نمی رسد!

قبلا توی مقاله ای گفتم که چرا شوهرها دیگه کادو نمی خرن و حس هدیه دادنشون خشک میشه!

خب من هر چه یاد گرفته ام در این باره را اینجا روی دایره می ریزم به شرطی که تو هم اگر تجربه ای داری برایم بنویسی تا به دوستان مان کمک کنیم. ( متشکرم 
                                

                                
                                
                            </div>
                            <div class=

قاسم

نمایش خلاصه نوشته یا متن کامل در قالب وردپرس

نمایش چکیده یا متن کامل نوشته از مواردی است که در اثناء طراحی قالب وردپرس باید به آن پروا داشت.
به طور پیشفرض وردپرس متن نوشته ها را به شکل کامل نمایش میدهد که اینکار مایه به اشتباه افتادن موتورهای جستجو در تشخیص مطالب تکراری و در ضمن تفریق سرعت بارگذاری سایت در صفحه اصلی، بخش بندی، آرشیو و … میشود.

نمایش خلاصه نوشته یا متن کامل در قالب وردپرس

در نتیجه بهتر است مطالب سایت به به اتفاق چند خط از توضیحات نوشته به به اتفاق کلمه کلیدی پست در صفحه اصلی نمایش داده شوند و با نمایش لینک پیوسته مطلب از کاربر بخواهید لغایت توضیحات اغلب را در صفحه پیوسته مطلب single.php بخواند.

۱۱- بهینه سازی سرعت بارگذاری وردپرس
سرعت بارگذاری صفحات وب همش جزو نکات مهم و کلیدی بهینه سازی سایت و سئو وردپرس بوده است.
هرچقدر که نکات آموزش سئو وردپرس در فرآوری محتوا و بهینه سازی سایت را رعایت کرده باشید باید به همان میزان روی افزایش سرعت بارگذاری سایت کار کنید تا صفحات سایت به سرعت در معرض دیدن بازدیدکنندگان قرار بگیرند.

بهینه سازی سرعت بارگذاری وردپرس

در وردپرس مسیر های زیادی وجود دارند که میتوان به کمک آنها سرعت بارگذاری سایت را افزایش داد. قبل از این در چندین نوشتار به آموزش بالا بردن سرعت سایت پرداخته ایم که رهنمود میکنیم حتما حتما آنها را مطالعه کنید.

آموزشهای مرتبط با افزایش سرعت وردپرس عبارتند از:

بهترین افزونه کش وردپرس
فعال کردن amp گوگل در وردپرس
بهینه سازی و کاهش حجم عکس ها وردپرس
فشرده سازی css و js قالب وردپرس توسط افزونه Autoptimize
با بکارگیری آموزشهای بالا براحتی میتوانید سرعت بارگذاری وردپرس را الی مرز بسیار زیادی بهینه کنید.

۱۲- سئو و بهینه سازی تصاویر وردپرس
بهینه بودن عکس ها بکار رفته در سایت از اهمیت فوقانی برخوردار است.
تمام تصاویری که در قالب وردپرس به شکل بنر تبلیغاتی یا در نوشته های سایت بکار رفته اند باید حائز ابعاد طول width و پهنا height و خاصیتهای عنوان title و متن جایگزین alt باشند.

سئو و بهینه سازی تصاویر وردپرس

ابعاد تصاویری که در نوشته ها بهره‌گیری میکنید به اندازه واقعی خودش باشد.
اگر تصویرتان ابعاد ابهت دارد پیش از آپلود آن در وردپرس با استفاده از نرم افزارهایی مثل فتوشاپ ابعاد آن را حقیر کنید تا نیازی به تغییر اندازه از طریق تقسیم حالت نمایش نباشد.

۱۳- افزایش امنیت وردپرس
برای جلب اعتماد گوگل و موتورهای جستجو باید سایت تان از امنیت فوقانی برخوردار باشد.
حتی اگر تمام نکات و اصول سئو وردپرس را رعایت کنید اما امنیت وردپرس و سایت تان پایین باشد طوریکه براحتی بدست هکرها امکان نفوذ و برپایی نارسایی میسر باشد با افت رتبه سئو مقابل خواهید شد. افت رتبه به دلیل از بین رفتن اعتماد گوگل و موتورهای جستجو به سایت است زیرا آنها دائم منابع امن را در نتایج جستجو به کاربران رهنمود میدهند.

۱۴- پرکار کردن Ssl و Https در وردپرس
گوگل مدتی پیش اعلام کرد پرکار کردن گواهینامه امنیتی ssl به عنوان فاکتور سئو در نظر گرفته خواهد شد.
اگر در سایتی گواهینامه ssl فعال باشد پروتکل سایت از http به https تغییر میکند و قفل کنار آدرس سایت به شکل سبز رنگ تغییر شکل میدهد. روز به روز به اهمیت فعال بودن ssl و https بر روی سئو وردپرس و سایت افزوده میشود طوریکه تمام سایتها باید آنرا فعال کنند.

آپدیت بزرگ ویندوز 10 با نام آوریل روز دوشنبه منتشر می‌شود

مایکروسافت پس از تعویق انتشار آپدیت بهاره‌ی ویندوز ۱۰ که قرار بود ۲۱ فروردین‌ در اختیار کاربران قرار گیرد، اعلام کرد که این به‌روزرسانی روز دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت منتشر می‌شود.

مایکروسافت بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، در نظر داشت به‌روزرسانی بهاره‌ی ویندوز ۱۰ را در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه منتشر کند؛ ولی کشف یک باگ در این نسخه باعث شد ردموندی‌ها انتشار به‌روزرسانی بزرگ‌ خود را به تعویق بیندازند. بر اساس اطلاعات جدید، مایکروسافت اعلام کرده است که به‌روزرسانی آوریل ویندوز ۱۰ را از روز دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت برای کاربرانی که به‌صورت دستی اقدام به به‌روزرسانی سیستم‌عامل خود می‌کنند، منتشر می‌شود و انتشار گسترده‌ی این به‌روزرسانی برای تمام کاربران، از روز ۸ می (۱۹ اردیبهشت‌ماه) انجام خواهد شد.

مایکروسافت در کنار اعلام زمان انتشار این به‌روزرسانی، اطلاعات دیگری نیز ارائه کرده است. بزرگ‌ترین تغییر در به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰ را باید تغییر نام آن خواند. مایکروسافت ابتدا اعلام کرده بود که به‌روزرسانی جدید را با نام Windows 10 Spring Creators منتشر می‌کند؛ حال آنکه ساعاتی پیش همزمان با اعلام زمان انتشار رسمی این به‌روزرسانی، اعلام کرد که نام به‌روزرسانی جدید April است.

از قابلیت‌های جدید به‌روزرسانی موسوم به آوریل ویندوز ۱۰ باید به تایم‌لاین جدید برای اپلیکیشن‌هایی که پیش‌تر اجرا شده‌اند و همچنین قابلیت فراخواندن History مرورگر اج روی هر دو پلتفرم اندروید و iOS در پی‌سی اشاره کرد. ویژگی دیگری که به ویندوز ۱۰ اضافه خواهد شد، بهبود Focus Assist است. از دیگر ویژگی‌ها باید به Mute Tab در مرورگر مایکروسافت اج و Xbox Game Bar اشاره کرد.

اغلب تغییرات جدید در به‌روزرسانی آوریل ویندوز ۱۰ بسیار کوچک هستند؛ البته بسیاری از کاربران در انتظار این تغییرات کوچک بوده‌اند. انتظار می‌رود مایکروسافت اواخر سال جاری میلادی به‌روزرسانی جدیدی ارائه کند که با نام رداستون ۵ شناخته می‌شود. رداستون ۵ از ویژگی‌هایی نظیر تب‌های هوشمند در مرورگر مایکروسافت اج در کنار قابلیت تیره کردن محیط فایل اکسپلورر بهره می‌برد