قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

کاز هیرای، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سابق سونی بازنشسته می‌شود

کازوئو هیرای، رئیس هیئت مدیره سونی که طی پنج سال گذشته سکان هدایت این شرکت را در بعضی از بحرانی‌ترین مقاطع در دست داشت، امروز اعلام بازنشستگی کرد. هیرای در سال 2012 به عنوان مدیر عامل شرکت سونی انتخاب شد؛ سالی که شرکت به خاطر بعضی سیاست‌های اشتباه، ضرری 6.4 میلیارد دلاری را تجربه کرده و وارد بحرانی عظیم شده بود.

هیرای تحت این شرایط با کاهش هزینه‌های شرکت و تمرکز بیشتر بر نقاط قوت سونی که سینما و بازی‌های ویدیویی هستند، توانست سونی را از گرداب بحران بیرون کشیده و مجددا به سوددهی برساند، به طوری که شرکت در سال مالی 2017 به درآمدی بالغ بر 6.7 میلیارد دلار دست پیدا کرد.

اندکی پس از بازگشت اوضاع به حالت عادی، هیرای از سمت مدیر عاملی سونی استعفا داد و صندلی خود را به مدیر ارشد مالی آن زمان یعنی کنیشیرو یوشیدا سپرد. از آن زمان تا کنون، هیرای وظیفه ریاست هیئت مدیره سونی را بر عهده داشت اما امروز اعلام کرده که می‌خواهد به زودی از این سمت کناره‌گیری کند.

کاز هیرای

هیرای با انتشار بیانیه‌ای رسمی، اعلام کرده که در تاریخ هجدهم ژوئن سال جاری از سمت ریاست هیئت مدیره سونی کناره‌گیری خواهد کرد اما همچنان به عنوان مشاور ارشد در زمان نیاز، در کنار اعضای هیئت مدیره حضور خواهد داشت. او در بخشی از این بیانیه می‌گوید:

«اطمینان دارم که تحت رهبری قدرتمند یوشیدا، همه در سونی در یک راستا حرکت خواهند کرد و آماده ساختن آینده‌ درخشان‌تری برای سونی خواهند بود. به همین خاطر، تصمیم به جدایی از سونی گرفتم که طی 35 سال گذشته همواره بخشی از زندگی‌ام بوده است. از تمام کارمندان و ذی‌نفعان سونی که طی این ماجراجویی با من همراه بودند، صمیمانه تشکر می‌کنم.»

جالب است بدانید که هیرای طی 35 سال حضورش در شرکت سونی، کار خود را از قسمت موسیقی آغاز کرد. اما طی این سال‌ها سمت‌های مختلفی (از جمله ریاست بخش گیمینگ) را عهده‌دار بود که یکی از ثمره‌های آن، کنسول پلی‌استیشن 4 بوده است که با فروش 100 میلیون واحدی خود به پول‌سازترین محصول تمام دوران این شرکت تبدیل گشت.

با این وجود، هیرای هرگز نتوانست واحد موبایل سونی را به شکوه گذشته‌اش بازگرداند که همچنان ضرر و زیان قابل توجهی را تجربه می‌کند. اما نمی‌توان از نقش مؤثر او در خروج سونی از بحران‌های بزرگ و تصاحب بازار گیمینگ و دوربین‌های بدون آینه طی سال‌های اخیر غافل شد.

5 دلیل برای اینکه هدایای تبلیغاتی برای هر کسب و کار حیاتی هستند

برای کسب و کار بهتر نیاز به هدایای تبلیغاتی به عنوان یک وسیله مقرون به صرفه برای رسیدن به مشتریان بالقوه بیشتر است. این روش بازاریابی ارزان قیمت است که مشتریان را در اختیار دارد. حتی بازیکنان جهانی به این استراتژی بازاریابی متوسل می شوند. برای شروع کار، هدایای تبلیغاتی به کاهش بودجه بازاریابی کمک و هنوز توجه مردم را جلب می کنند. هدایای تبلیغاتی به عنوان یک تاکتیک بازاریابی مقرون به صرفه برای سالها استفاده شده است. از کسب و کارهای جدید تا شرکت های بزرگ، این هدایا مورد علاقه بازاریابان هستند. 
وب سایت sageworld.com آمار جالبی در مورد استفاده از هدایای تبلیغاتی را ذکر کرده است. برخی از آنها عبارتند از :
: USA
8 نفر از 10 نفر ، مصرف کننده 1 تا 10 محصول تبلیغاتی هستند. 
6 نفر از 10 نفر از این مصرف کنندگان هدایای تبلیغاتی خود را تا دو سال نگهداری می کنند .
85% از مردم پس از دریافت یک آگهی تبلیغاتی، با تبلیغ کننده تجارت می کنند .
31% از مصرف کنندگان U.S یک کیسه تبلیغاتی دارند . 
89% از مصرف کنندگان می توانند حتی دو سال پس از دریافت یک محصول تبلیغاتی تبلیغ را به یاد بیاورند .
63% از مصرف کنندگان هدایای تبلیغاتی خود را هنگامی که مورد نیاز نیستند، به فروش می رسانند.
اهمیت هدایای تبلیغاتی برای ارتقاء کسب و کار می تواند از این آمار ها محاسبه شود. بر اساس یک مطالعه توسط PPAI، 94 درصد از مردم به یاد می آورند که در آنها یک هدیه تبلیغاتی دریافت کرده اند. مطالعه نشان می دهد که 83 درصد از مصرف کنندگان دوست دارند هدایای تبلیغاتی داشته باشند که پیام تبلیغاتی داشته باشند. کسانی که محصولات را دریافت می کنند، 85٪ از آنها با تبلیغ کننده تجارت می کنند. علاوه بر این، 58 درصد از مصرف کنندگان مورد بررسی گفتند که اقلام هدیه را از یک سال به چهار سال نگه می دارند. دیگر اهمیت آمار نشان داده شده توسط این مطالعه است که 89 درصد از مصرف کنندگان گفتند که می توانند نام یا نام شرکت تبلیغ کننده را برای 24 ماه پس از دریافت اقلام به یاد بیاورند. علاوه بر این، هدایای تبلیغاتی، تعداد بسیار بالایی از ارجاع مشتریان را که از اقلام هدیه راضی هستند، به ارمغان می آورند. این آمار حیاتی تاکید بر اهمیت هدایای تبلیغاتی برای بازاریابی و شناسایی نام تجاری است. کسب و کارهای کوچک و بزرگتر اهمیت هدایای تبلیغاتی را برای رسیدن به افزایش تعداد افراد در یک بازار رقابتی به رسمیت می شناسند. اقلام هدیه با بسته بندی محصول با کیفیت بالا، گیرندگان را جلب می کنند و توجه خود را به کسب و کار شرکت جلب می کنند. این محصولات آرم و نام تجاری شرکت چاپ شده است. 
یک هدف از تمرکز دادن به فروش کالا تبلیغاتی این است که علاقه مشتریان به کسب و کار را جلب کند. برای نتایج بهتر، بازاریابان از هدایای تبلیغاتی مارک دار استفاده می کنند که دریافت کنندگان می توانند برای چندین ماه استفاده کنند. چنین محصولات با کیفیت به مشتریان کمک می کند تا با یک نام تجاری ارتباط برقرار کنند.
این به این معنی است که توزیع یک بار از اقلام هدیه به اندازه کافی مناسب است تا مشتریان را با نام تجاری خود در ماههای مختلف درگیر کنند. قوانین و مقرراتی که اکثر بازاریابها برای تبلیغات تبلیغاتی دنبال می کنند، مواردی است که روزانه استفاده می شود. 
این هدایا ممکن است قلم، تقویم، پد موش، چتر، بطری آب، مرهم لب و غیره باشد. با این حال، بازاریابان با تجربه یک استراتژی خلاقانه را دنبال می کنند. آنها مواردی را انتخاب می کنند که نه تنها مفید اما منحصر به فرد و با کیفیت بالا برای تاثیر گسترده تر است. 

5 دلیل برای اینکه هدایای تبلیغاتی برای هر کسب و کار اهمیت دارد: 
01. بازاریابی موثر با هزینه کم بسیاری از شرکت های کوچک تنها می توانند یک کمپین تبلیغاتی قریب الوقوع در مقیاس وسیع را بپوشند و در سراسر رسانه های واگرا گسترش پیدا کنند. اما هنوز هم می توانند اهداف بازاریابی خود را با کمپین تبلیغاتی محصولات کم هزینه دست یابند. بسیاری از محصولات کم هزینه تبلیغاتی برای راه اندازی مجدد وجود دارد. بازاریابی موثر اکثر تولید کنندگان هدایای تبلیغاتی قیمت ها را برای توزیع انبوه بسیار پایین نگه می دارند. قیمت اقلام هدیه کم است، اما تاثیر آن بر دریافتکنندگان زیاد است. به گفته Sageworld.com، لیوان ها، به طور خاص، تبلیغات موثر هستند چون 57 درصد از مردم توانستند تبلیغ کننده را در یک لیوان بنامند. بنابراین محصولات به ارزش سرمایه گذاری شما کمک می کند. شما مشتریان خود را با یک پیشنهاد ساده برنده خواهید شد. 

02. تشخیص نام تجاری فوری به رسمیت شناختن نام تجاری بدان معنی است که مصرف کنندگان می توانند بلافاصله شرکت خود و محصولات یا خدمات خود را شناسایی کنند، در حالی که آرم شما را نشان می دهند. به عنوان مثال، مردم می توانند بلافاصله کسب و کار فست فود مک دونالد را در دیدن آرم قهوه ای زرد آن را تشخیص دهند.
هدیه ای از آیتم های تبلیغاتی به مشتریان به آنها کمک می کند تا در یادآوری و به رسمیت شناختن کسب و کار خود کمک کنند. این یکی از دلایل اصلی توزیع وسایل تبلیغاتی است. مقاله ای که در technomarketinginc.com منتشر شد، بیان می دارد که 89 درصد از مصرف کنندگان می توانند به تبلیغات تبلیغاتی یک محصول تبلیغاتی که در دو سال گذشته دریافت کرده اند را به یاد بیاورند.

این هدیه به مدت طولانی در خانه ها و دفاتر و یا اتومبیل ها و غیره باقی می ماند، و به یادآوری آن ها از کسب و کار و شرکت شما است. در واقع، مصرف کنندگان به طور متوسط ​​6.6 ماه به محصولات تبلیغاتی آویزان هستند. دفعه بعد، هنگامی که آنها لوگوی خود را می بینند، فورا هدیه و کسب و کار شما را به یاد می آورند. مشتریان کسب و کار خود را حتی بیشتر به یاد داشته باشید اگر شما هدیه آنها یک مورد مارک. آنها کسب و کار خود را با شناخت محصولات خود هنگامی که خرید می کنند پاداش می دهند.

هدیه ای از آیتم های تبلیغاتی به مشتریان به آنها کمک می کند تا در یادآوری و به رسمیت شناختن کسب و کار خود کمک کنند. این یکی از دلایل اصلی توزیع وسایل تبلیغاتی است. مقاله ای که در technomarketinginc.com منتشر شد، بیان می دارد که 89 درصد از مصرف کنندگان می توانند به تبلیغات تبلیغاتی یک محصول تبلیغاتی که در دو سال گذشته دریافت کرده اند را به یاد بیاورند. شناخت برند این هدیه به مدت طولانی در خانه ها و دفاتر و یا اتومبیل ها و غیره باقی می ماند، و به یادآوری آن ها از کسب و کار و شرکت شما است. در واقع، مصرف کنندگان به طور متوسط 6.6 ماه به هدایای تبلیغاتی آویزان هستند. دفعه بعد، هنگامی که آنها لوگوی خود را می بینند، فورا هدیه و کسب و کار شما را به یاد می آورند. مشتریان کسب و کار خود را حتی بیشتر به یاد داشته باشید اگر شما هدیه آنها یک مورد مارک. آنها کسب و کار خود را با شناخت محصولات خود هنگامی که خرید می کنند پاداش می دهند. 


03. قرار گرفتن در معرض بیشتر از کسب و کار شما تبلیغات در تلویزیون یا تابلو تبلیغات از طریق چشم شما بلافاصله در چند ثانیه عبور می کند. اما، اقلام هدیه در اغلب موارد در حال استفاده هستند و در مقابل چشم هستند. به عنوان مثال، مصرف کنندگان یک هدیه ای زیبا از طراحی مد روز برای طراحی لباس را برای بسیاری از روزها می پوشانند. یا، آنها اغلب از چای یا قهوه تکه تکه می شوند. چنین freebies یک راه عالی برای افزایش روزافزون کسب و کار شماست. هدایای تبلیغاتی طبق گزارش Ppai.org، 76.1 درصد از شرکت کنندگان می توانند نام تبلیغ کننده را در محصول تبلیغاتی که در 12 ماه گذشته دریافت کرده اند، به یاد بیاورند. در مقایسه، تنها 53.5 درصد از شرکت کنندگان می توانند نام یک تبلیغ کننده را که در هفته گذشته در مجله یا روزنامه دیده بود، به یاد بیاورند. 

04. به عنوان کارت کسب و کار شما کار می کند کارت های کسب و کار شرکت و محصولات خود را به مصرف کنندگان معرفی می کند. هدایای تبلیغاتی شما نیز بیشتر یا کمتر به همان شیوه عمل می کنند، اما با نتایج بهتر. در هنگام توزیع اقلام هدیه ای که مربوط به کسب و کار و صنعت شما است، در واقع کسب و کار خود را به مشتریان بالقوه معرفی می کنید. به گفته Marketingsherpa.com، 71.6 درصد از شرکت کنندگان که محصول تبلیغاتی دریافت کرده بودند، نام شرکتی را که به آنها محصول داده بود، به یاد می آورد. کارت کسب و کار به یاد داشته باشید هدایای تبلیغاتی نیز اطلاعات تماس خود را فقط به عنوان کارت های کسب و کار داشته باشد. اقلام هدیه آرم شرکت شما، تصاویر و شعار نشان دهنده پیام کسب و کار شما است. بنابراین محصول مارکدار ملموس به عنوان یک کارت بازرگانی مفید است که مصرف کنندگان می توانند روزانه مصرف کنند. هدایای تبلیغاتی نیز به عنوان بخشی از کمپین رسانه های اجتماعی شما کار می کنند. شما می توانید از هدایای تبلیغاتی  به عنوان بخشی از کمپین رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، شما باید کدهای QR خود را در یک بطری تبلیغاتی چاپ کنید. شما همچنین می توانید هشتگ های خود را روی تی شرت و سایر آیتم های تبلیغاتی قرار دهید. به دنبال یک طراحی گرافیکی هستید؟ ما هزاران صاحب کسب و کار از سراسر جهان با نیازهای طراحی گرافیکی خود مانند طراحی لوگو، طراحی وب سایت، پست های رسانه های اجتماعی، بنر و خیلی بیشتر کمک کرده ایم. 

چگونه سئو وردپرس را به بهترین شکل افزایش دهیم

۱.انتخاب بهترین نوع پیوند یکتا (Permalinks)
پست و مقالات و درونمایه شما به چهره url یا آدرس های اینترنتی شناخته می شوند که به آنها پیوند احد یا Permalinks گفته می شود.به طور ریزبین url ها دقیقا همان چیزهای هستند که کاربران در تقدیر جستجوی مرورگر ها می نویسند.پیوند های یگانه وردپرس به چهره پیش فرض همانند تصویر زیر است:

سئو وردپرس

اما بهترین شیوه به کارگیری گزینه Post Name است چرا که هم کاربران می توانند آن را به نکویی فهم کنند و هم مونورهای جستجو به راحتی آن را ایندکس کرده و در نتایج جستجو بهتر نمایش می دهند.برای تغییر پیوندهای یکی بس است به تنظیمات وردپرس و سپس پیوندهای یکتا مراجعه کنید(Settings>Permalinks).

۲.استفاده از گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس یک آلت زیاد کامل و کارآمد جهت تحلیل و بررسی رفتار کاربران سایت می باشد، شما می توانید با به کارگیری این آلت به سادگی وب سایت خود،کاربران،نحوه ورود کابران،تعداد کاربران را،مقالات باره علاقه آن ها را بررسی و بر بنیاد این رسیدگی می توانید درونمایه بهینه فرآوری کرده و سئو سایت وردپرسی خود را ارتقا دهید،در این نوشتار با نصب و تاسیس گوگل آنالیتیکس در وردپرس آشنا شده ایم.

پیشنهاد اعجاب انگیز کدفرند،دسترسی به تمامی دوره های آموزشی کدفرند تنها با ۶۹ هزار تومان

۳.نصب افزونه های مربوط به سئو
قبلا هم به این جستار اشاره کردیم که خویش وردپرس بهینه شده است،اما این سوژه نمی تواند تضمین کننده این باشد که در سئو هم کاملا بهینه باشد.با این وجود شما می توانید از پلاگین یا افزونه های که به این منظور توسعه دیتا شده اند استفاده کنید تا نیرو افزایش سئو وردپرس خود را به بیشینه برسانید.

یکی از بهترین افزونه برا این هدف یواست سئو است Yoast SEO plugin.این پلاگین می تواند مقالات و همچنین ساختار وردپرس را به سادگی بهینه کرده و آن را برای چشم وهمچشمی حاضر کند.

۴.استفاده از تگ های H1,H2 در نوشته‌های خود
تگ عنوان یا همون heading tags که بیشتر با h۱ , h۲ , h۳ و … اونها رو میشناسیم ، احد از مهم ترین مسائلی است که یک وبمستر یا وبلاگ نویس حتما باید از آن آگاهانیدن داشته باشد زیرا که عنوان ها و کلید واژه های بکار رفته در آنها میشه گفت یکی از مهم ترین مواردی هستند که موتور های جستجو و حتی بازدید کننده ها متوجه می شوند که نوشته ای که در ادامه آن می آید در رابطه با چه موضوعی است.

همچنین یکی از مهم ترین موارد بهینه سازی سایت همین تگ های عناوین می باشد که درباره نمایش مطلب در موتور های جستجو بسیار دارای اهمیت می باشند.

این تگ های عناوین به راستی ارزش و درجه اهمیت عنوان ها رو می رسونند.این تگ ها اغلب دربرگیرنده h۱ , h۲ , h۳ , h۴, h۵ , h۶ می باشند که به ترتیب از بالا به پایین یعنی از h۱ به h۶ ارزش آنها کمتر می شود و گویای این مطلب هستند که مثلا مطلبی که تگ عنوان h۱ را دارد بسیار مهم و عنوانی که تگ h۶ را گرفته بسیار مهم نیست.

سئو وردپرس

۵.استفاده از هاست خوب و مناسب 
سرعت بارگذاری صفحه تارنما در SEO نقش مهمی دارد. اگر می خواهید سرعت وب سایت خویش را بهینه کنید، پس باید از یک میزبان خوب وردپرس استفاده کنید. سرویس های میزبانی زیادی در اینترنت هستی دارد انتخاب از بین این سرویس ها شغل زیاد مشکلی است اما شما باید سعی کنید بهترین ها را انتخاب کنید.

۶.بروز رسانی مکرر نوشته های خود
شما باید به عنوان وبلاگ نویس و فرآوری کننده محتوای متنی همش این موضوع را به یاد داشته باشید که از بین مقالات باستانی مقالاتی را که بیشتر باره بازدید قرار گرفته را هر چند یکبار تقسیم های از محتوا را بروز رسانی و با محتوای جدید آپدیت کنید و وانگهی می توانید از تصاویر جدید استفاده کنید لغایت رتبه سایت شما در سئو افزایش یابد.(در این مقاله به صورت کامل با این سوژه آشنا شده‌ایم).

۷.استفاده از پلاگین ها کش (Caching)
عجیب است که هرچقدر سرعت و کیفیت اینترنت بالا تر میرود، کاربران اینترنت، بی حوصله تر شده و کمتر از دائم حاضرند برای بارگذاری یک وبسایت منتظر بمانند. درستی این است که امروز، سرعت بارگذاری یک وبسایت میتواند نقش مهمی را در جذب تعداد مخاطبین بیشتر و داشتن ترافیک بالاتر برای یک سایت ایفا میکند.

کش (Cache) یا همان حافظه پنهان به راستی حافظه ایست که اطلاعات و دیتا هایی که شدنی است بعدها مورد کاربرد بقیه تکه ها پیمان بگیرد را موقتا اندوخته می کند.تا کاربران مواقعی به سایت شما رجوع می کنند با سرعت اکثریت محتوا و مقالات را مطالعه کنند.

بهترین پلاگین برای این ورپرس افزونه W3 Total Cache معروف ترین افزونه کش کردن وردپرس می باشد. این پلاگین نیز با به کارگیری شیوه کش کردن و متد CDN بار سایت را از دوش سرور برمی دارد و در افزایش سرعت سایت و سئو سایت تاثیر چشمگیری دارد.

دارپا با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری، سیستم امن و متن‌باز رأی‌گیری توسعه می‌دهد

فعالان حوزه‌های مختلف امنیتی و سیاسی، از سال‌ها پیش تلاش می‌کنند تا سیستم‌های امن و تأییدشده، برای انتخابات با موضوعات مختلف پیاد‌ه‌سازی شود. آن‌ها می‌خواهند رأی‌دهنده‌ها و نماینده‌ها از عدم دستکاری در نتایج انتخابات مطمئن شوند.

مؤسسه‌ی تحقیقات پیشرفته‌ی دفاعی آمریکا (دارپا) در جدیدترین فعالیت خود در حوزه‌ی رأی‌گیری، احتمالا نگرانی همه‌ی فعالان امنیتی و سیاسی را برطرف خواهد کرد. آن‌ها قراردادی ۱۰ میلیون دلار امضا کرده‌اند تا یک سیستم رأی‌گیری امن طراحی و ساخته شود که به ادعای خودشان دربرابر هک و نفوذ، امن خواهد بود.

اولین مدل از سیستم مورد نظر دارپا، توسط شرکتی در اورگان به‌نام Galois طراحی خواهد شد که از سال‌ها پیش به‌عنوان یکی از مشهورترین پیمانکارهای دولتی در توسعه‌ی سیستم‌های امن شناخته می‌شود. سیستم جدید،‌ از نرم‌افزار رأی‌گیری کاملا متن‌باز بهره می‌برد که در مقابل نرم‌افزارهای بسته‌ی کنونی قرار می‌گیرد که توسط بسیاری از پیمانکاران برنامه‌‌های انتخاباتی، استفاده می‌شوند. هیچ‌کس در خارج از سیستم‌های رأی‌گیری آن پیمانکارهای سنتی، مجوز آزمایش نرم‌افزارهای بسته‌ی آن‌ها را ندارد.

نکته‌ی مهم دیگر در توسعه‌ی سیستم جدید رأی‌گیری آن است که روی سخت‌افزار متن‌بازی پیاده‌سازی می‌شود که در مدت یک سال گذشته، با فرایندهای تحقیق و توسعه‌ی متعدد طراحی و ساخته شد. به‌علاوه، سیستم رأی‌گیری به‌گونه‌ای طراحی می‌شود تا نتایج به‌صورت کاملا روشن به اطلاع رأی‌دهنده‌ها برسد و آن‌ها مجبور نباشند تنها به اظهارات مقامات درباره‌ی نتایج اعتماد کنند.

دارپا و گالویس نمی‌خواهند مردم بدون آزمایش و تحقیق، امنیت سیستم رأی‌گیری مورد نظر آن‌ها را تأیید کنند. چنین رویکردی، اکنون توسط سیستم‌های رأی‌گیری انجام می‌شود و روشی برای آزمایش امنیت آن‌ها وجود ندارد. کدهای منبع سیستم جدید، به‌صورت آزاد در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. به‌علاوه، نمونه‌های اولیه از آن در جریان Def Con Voting Village تابستان امسال و سال آینده به نمایش گذاشته می‌شود. هکرها و متخصصان امنیت حرفه‌ای می‌توانند کدها را بررسی و هر روزنه‌ی نفوذ در آن را کشف کنند. به‌علاوه، تیم‌های توسعه‌دهنده با چند تیم دانشگاهی در سال آینده همکاری می‌کنند تا سیستم مورد نظر را در محیط‌های رسمی آزمایشگاهی بررسی کنند.

لینتون سالمون، یکی از مدیربرنامه‌های Microsystems Technology Office دارپا که نظارت بر پروژه را بر عهده دارد، در یک مصاحبه‌ی تلفنی درباره‌ی پروژه گفت:

کنفرانس Def Con فرصتی عالی محسوب می‌شود اما هکرهای آنجا، آن مقدار جزئیات فنی که ما نیاز داریم را در اختیارمان قرار نمی‌دهند. دانشگاه‌ها، اطلاعات بیشتری ارائه می‌کنند. البته، آن رویکرد هم نقاط ضعفی دارد و افراد زیادی پروژه‌ی ما را نمی‌بینند.

رای

سیستمی که گالویس توسعه می‌دهد، برای فروش ارائه نخواهد شد. البته نمونه‌های اولیه‌ای که آماده می‌شوند، برای شرکت‌های فعلی عرضه‌کننده‌ی سیستم‌های رأی‌گیری به‌صورت رایگان عرضه می‌شود. آن‌ها می‌توانند سیستم را به‌صورت رایگان استفاده کرده و حتی آن را شخصی‌سازی کنند. با چنین رویکردی، شرکت‌های آن صنعت بدون هزینه‌های هنگفت تحقیق و توسعه، صاحب یک سیستم رأی‌گیری امن خواهند شد.

سالمون در ارتباط با عرضه‌ی سیستم می‌گوید که آن‌ها سیستمی برای پیاده‌سازی در ماشین‌ها یا زیرساخت‌های دیگر ارائه نمی‌دهند. بلکه هدف، ارائه‌ی متودولوژی است که توسط دیگران هم قابل استفاده باشد و درنهایت به توسعه‌ی سیستم‌های رأی‌گیری امن و مطمئن بیانجامد.

در صورت موفقیت پروژه، چالش‌های متعدد امنیت انتخابات حل خواهد شد

جو کینیری، دانشمند ارشد گالویس است و پروژه را در آن شرکت رهبری می‌کند. او از سال‌ها پیش در قالب فعالیت در شرکتی مستقل به‌نام Free & Fair در حوزه‌ی امن‌سازی رأی‌گیری‌ها فعالیت می‌کرد. جو به کشورهای متعدد هم پیرامون سیستم‌های انتخاباتی مشاوره می‌دهد. به‌علاوه، شرکت تحتمدیریت او با ایالت‌های متعدد در آمریکا همکاری کرد تا حسابرسی‌های عظیم پس از انتخابات را در آن‌ها پیاده‌سازی کند. البته، ایده‌ی توسعه‌ی سیستم امن‌ رأی‌گیری توسط کینیری ارائه نشد و دارپا را باید شروع‌کننده‌ی ایده‌ی پروژه نامید.

کینیری می‌گوید دارپا به سیستمی برای نشان دادن قدرت سخت‌افزارهای امن رأی‌گیری نیاز داشت و باید طرحی پیاده‌سازی می‌کردند تا توجه مردم را به آن جلب کند. به‌علاوه، آن‌ها باید پروژه‌های غیر طبقه‌بندی‌شده پیاده می‌کردند که قابل ارائه به عموم باشد. سالمون در آن‌باره می‌گوید که هدف، توسعه‌ی سیستمی باز بود تا همه بتوانند جزئیات آن را بررسی کرده و انتقادات احتمالی پیرامون آن ارائه دهند.

پروژه‌ی فوق، از منابع مالی و تجربه‌های علمی فراوان DARPA استفاده خواهد کرد. اگر پروژه به موفقیت برسد، چالش‌های بسیاری پیرامون سلامت و امنیت انتخابات در نقاط مختلف جهان حل خواهد شد. کینیری می‌گوید اگر سیستم در حال توسعه، قابل مشاهده توسط همه‌ی مردم نبود، دارپا به آن علاقه‌مند نمی‌شد. درواقع، آن‌ها می‌خواهند پروژه‌‌ای انجام شود که درنهایت به سود همه‌ی مردم جهان باشد.


AMD تأیید کرد پردازنده‌هایش دربرابر اسپویلر ایمن هستند

حفره‌های امنیتی اسپکتر (Spectre) و ملت‌داون (Meltdown) که سال گذشته کشف شدند، جهان فناوری را به‌شدت تکان داد و موجی از نگرانی‌های مربوط‌به مسائل امنیتی را در میان کاربران به‌راه انداخت. در روزهای ابتدایی همین ماه نیز، پژوهشگران نقص امنیتی دیگری در پردازنده‌های اینتل کشف کردند که شباهت‌های مهمی با اسپکتر داشت و آن را «اسپویلر» (Spoiler) نامیدند.

اسپویلر نیز مانند اسپکتر از پیش‌بینی عملیات‌های آتی پردازنده‌ها سوء‌استفاده می‌کند که با هدف بهبود عملکرد آن‌ها انجام می‌شود. نرم‌افزارهای مخرب با اندازه‌گیری زمان‌بندی عملیات‌های حدسی برای بارگذاری و ذخیره‌سازی، اختلاف بین آن‌ها را محاسبه و مناطق مناسبِ حمله را شناسایی می‌کنند. این فرایند برای دستیابی به اطلاعاتی کارایی دارد که در حافظه‌ی پنهان CPU ذخیره می‌شوند؛ مانند رمزهای عبور و سایر اطلاعات هویتی و امنیتی مهم.

پژوهشگران متوجه شدند اسپویلر برخلاف اسپکتر نمی‌تواند به پردازنده‌های AMD نفوذ کنند و درنتیجه، می‌توان گفت این نقص امنیتی فقط مختص پردازنده‌های اینتل است. در‌حال‌حاضر، عملکرد اسپویلر فقط به پردازنده‌های Core اینتل محدود می‌شود که طیف وسیعی از محصولات این شرکت، مانند همه‌ی پردازنده‌های Core 2 Duo تا مدل‌های جدیدتری مانند Coffee Lake ،Kaby Lake ،Skylake و نیز محصولات آینده‌ی اینتل مانند Cascade Lake و Ice Lake را دربرمی‌گیرد.

اسپویلر شباهت‌های مهمی با اسپکتر دارد؛ ولی آن‌ها دو حفره‌‌ی امنیتی کاملا متمایز از یکدیگر هستند و درنتیجه، وصله‌های امنیتی که برای اسپکتر توسعه یافته‌اند، دربرابر اسپویلر بی‌اثر هستند.

امروز، AMD با تأکید بر اینکه پردازنده‌های آن دربرابر این حفره‌ی امنیتی آسیب‌پذیر نیستند، به اخبار مربوط‌به اسپویلر واکنش نشان داد و گفت:

ما از گزارش‌های مربوط‌به کشف حفره‌ی امنیتی جدیدی موسوم به اسپویلر آگاهیم و می‌دانیم مهاجمان با سوءاستفاده از آن، زمانی‌که پردازنده مشغول اجرای عملیات‌های بارگذاری است، به اطلاعات مربوط‌به آدرس‌های جزئی دست می‌یابند. معتقدیم محصولات ما دربرابر این مشکل ایمن هستند و این آسیب‌ناپذیری حاصل معماری منحصربه‌فرد پردازنده‌های ما است.

اسپویلر اطلاعات آدرس‌ها را بالاتر از بیت ۱۱ آدرس درحین عملیات بارگذاری به‌دست می‌آورد. زمانی‌که پردازنده‌های AMD مشغول حل اختلاف بار هستند، از هیچ آدرس جزئی استفاده نمی‌کنند که با بیت ۱۱ آدرس بالا تطابق داشته باشد؛ به‌همین‌دلیل، معتقدیم محصولات ما درمقابل این موضوع آسیب‌پذیر نیستند.

به‌عبارتِ‌دیگر، این شرکت خوشبختانه مجبور نیست وصله‌ای برای محافظت از پردازنده‌های خود دربرابر اسپویلر طراحی کند. یکی از پژوهشگرانی که در کشف اسپویلر مشارکت کرده، می‌گوید استفاده از این‌گونه وصله‌ها تأثیرات منفی بر عملکرد پردازنده‌ها می‌گذارد؛ ولی اینتل به‌اندازه‌ی AMD خوش‌‌اقبال نبود و از کاهش عملکرد ناشی از نصب وصله‌های محافظ دربرابر حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت‌داون آسیب زیادی دیده است. AMD فقط باید برای مشکلات امنیتی موجود در معماری Zen 2 خود برای محافظت از آن‌ها دربرابر اسپکتر چاره‌ای می‌اندیشید؛ ولی اینتل باید طراحی معماری‌های آینده‌ی خود را کاملا تغییر دهد تا مطمئن شود امنیت آن‌ها را دربرابر اسپویلر تضمین خواهد شد.