قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

پلتفرم مناسب برای طراحی وبسایت خود را انتخاب نمایید.

قبل از اینکه شما در باره طراح و اسم پهنه خویش نگران باشید، شما باید تصمیم بگیرید که چه پلت فرمی را برای ساخت وب سایت خویش بکار می گیرید.


منظور من از پلتفرم چیست؟

خب، زمانی که من در سال ۱۳۸۸ آغاز به طراحی وبسایت کردم، بسیاری از سایت های با به کارگیری HTML (کد)، CSS و حتی فلش ساخته می شدند. این موعد بسیاری را برای یادگیری ساخت وبسایت از من گرفت.


به همین علت اکثر مردم هنوز هم فکر می کنند ساخت وب سایت از آغاز مشکل است و یا نیاز به مقدار زیادی از مهارت های برنامه نویسی و طراحی دارد. – البته این الی حدی درست است اما برای طراحی هر وبسایتی نه!


در سال ۲۰۱۶، سیستم های مدیریت درونمایه (CMS) مشابه وردپرس هستی دارند که ایجاد یک وب سایت را برای همه دست یافتنی کرده اند.


به عبارت ساده، یک سیستم مدیریت محتوا (یا پلت فرم ساخت وب سایت)، یک بستر کاربر پسند برای ساخت تارنما و مدیریت محتوای آنلاین آن، به جای استفاده از یک دسته از صفحات کدنویسی شده است.


سه پلتفرم محبوب ساخت وب سایت در سال ۲۰۱۶

popular-website-platforms


همانطور که شما می توانید در دیاگرام بالا بینید، کم و بیش به نیمی از تارنما ها در اینترنت در حال ساخت بر روی پلت فرم تارنما وردپرس هستند. فقط به این آمارگرفتن توسط W3Techs و BuiltWith نگاهی بکنید.


اما چرا وردپرس از بقیه بهتر است؟

هیج جای جهان عازم بهتر و راحت تر از وردپرس برای ساخت یک تارنما رایگان پیدا نمی کنید، زیرا:


۱. وردپرس فارسی بسیار عالی و آپدیت می باشد.

WordPress این سیستم مدیریت محتوا (CMS) در مملکت ما نماینده رسمی دارد و همگی نسخه های آن به صورت مجانی در وب سایت وردپرس فارسی پیمان می گیرد.


۲. وردپرس کاملا مجانی است، به اتفاق با بسیاری از پوسته ها و تم های قشنگ که میتوانید برگزیدن کنید.

آموزش طراحی وبسایت با وردپرس  وقتی زیباتر می شود که بدانید شمار نامحدودی از قالب های رایگان برای این CMS هستی دارد. از منابع مجانی آن میتوان به منبع پوسته وردپرس پارسی و از منایع پولی آن می تاب به تارنما themeforest اشاره نمود.


نکته سایر آنکه وردپرس یک جامعه برزگ از طراحان وبسایت را دارد که در دل همین مردم هستند. وب سایت نکسار نیز قالب وردپرسی است که بدست تیم ما ساخته شده است. در قالب های موجود وردپرس با کمی گشت و گذار می توانید خلاقانه ترین طراحی وبسایت ها را ببینید و از میانی آن قالب ها برای خود دانلود کنید.


۳. وردپرس برای تازه کاران عالی ست!

اگر شما میتوانید در ورد مایکروسافت مطلب بنویسید پس می توانید محتوای وبسایت خود را در وردپرس هم وارد کنید. شما می توانید با افزونه های وردپرس وبسایت خود را اشاعه دهید و کم و بیش هر امکاناتی در ساخت وبسایت خویش احتیاج داشته باشید از پلاگین های وردپرس به صورت مجانی استفاده کنید. با “پلاگین ها یا همان افزونه ها” شما توانا به اضافه کردن فرم های تماس، فرم های اشتراک، نگارخانه عکس و … برای تارنما تان خواهید بود. بسیار ساده است، نه؟


۴. وردپرس برای سایت های حقیر یا بزرگ؟ جواب: عالی برای هر دو

از تارنگار های عمومی تا سایت های شرکتی زیبا و فروشگاه های آنلاین، وردپرس می تواند در هر گونه از طراحی تارنما بهترین پبت فرم انتخابی شما باشد. وردپرس توسط eBay، موزیلا، رویترز، CNN، Google Ventures و حتی ناسا بهره‌گیری می شود.


۵. معمولا قالب های آماده وردپرس Responsive خواهند بود، یعنی برای موبایل، تبلت و کامپیوتر بهینه شده اند.

پس بدون استخدام یک طراح وبسایت، میتوانید به چهره همهنگام نسخه موبایل و تبلت سایت خویش را داشته باشید.


۶. پشتیبانی وسیع و جامعه کبیر برنامه نویس برای کمک به اشاعه وردپرس.

بخاطر استفاده بسیاری از ملت از این پلت فرم (وب مستر ها، تارنگار نویسان، توسعه دهندگان تم و سازندگان پلاگین)، پیدا کردن کمک سریع هنگامی که شما به مشکلی بخورید خیلی راحت می شود. بهترین جا برای این کار انجمن وردپس پارسی است.


توصیه من این است که اگر شما به تعقیب کتاب تعلیم طراحی سایت نیز میگردید، کتابی را بخرید که آموزش ساخت وبسایت با وردپرس را دیتا باشد.


البته، سایر پلت فرم های سیستم مدیریت درونمایه نیز برای طراحی وبسایت وجود دارد.

دروپال یک پلتفرم زیاد نیرومند است که دوست داشتنی برای طراحی وب و برنامه نویسان با تجربه است، ولی با یک منحنی یادگیری سخت! که یک گزینش بد برای مبتدیان به حساب می آید.


جوملا مانند وردپرس است و بهره‌گیری زیادی برای فروشگاه های آنلاین می شود. اما شما دست کم باید کمی از برنامه نویسی وبسایت سر در بیاوردید تا بتوانید با این platform طراحی وبسایت کنید.


اگر می خواهید جزئیات بیشتر بدانید، این لینک را تماشا کنید که یک سنجش بسیار جامع بین وردپرس، جوملا و دروپال کرده است.

در جست‌و‌جوی آینده؛ همه‌ی آن‌چه باید درباره‌ی جهان فردا بدانید

در جست‌و‌جوی آینده

چند ماه پیش بود که دیجی‌کالا مگ با شعار «فردا این‌جا آغاز می‌شود» کار خود را شروع کرد. در این مدت کوتاه تلاش کردیم‌ تمرکز زیادی روی مطالب و مقاله‌های مربوط به آینده داشته باشیم؛ چه این آینده متعلق به فناوری‌ها و محصولات باشد و چه در ارتباط با دانش و سرگرمی. دیجی‌کالا مگ راهنمایی است برای روبرویی با پیچیدگی‌های آینده. دیجی‌کالا مگ می‌خواهد با دانش، آگاهی و خرَد، نگاه‌تان رو به فردا باشد.

بی‌شک مطالعه‌ی روندهای امروزی در حوزه‌های فناوری، دانش، سبک زندگی و سرگرمی، دیدی مناسب از اتفاقات و دستاوردهای احتمالی آینده به شما می‌دهد. در این‌جا و در این صفحه می‌خواهیم گلچینی از مقالات مرتبط به آینده را به شما معرفی کنیم. طی روزها و هفته‌های پیش رو، با صفحه‌ی اختصاصی «در جست‌و‌جوی آینده» همراه باشید. هر روز با مطالب جدیدی با شما خواهیم بود.

سرنوشت عجیب تبلت‌ها و رستاخیز PC

تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی

تا چند سال پیش، تلفیق تبلت با لپ‌تاپ در یک دستگاه واحد، یک اتفاق نوآورانه اما نامبارک محسوب می‌شد. اپل با سرسختی تمام، به مرزهایی که بین آیفون، آیپد و مک‌بوک کشیده بود می‌بالید. تا جایی‌که «تیم کوک» در سال ۲۰۱۲ تبلت هیبریدی را به یخچالی تشبیه کرد که کار توستر را هم انجام می‌دهد. اپل به آینده‌ی مشترک تبلت و PC اعتقاد نداشت. اما از آن زمان سه سال گذشته؛ خیلی چیزها تغییر کرده. امسال اپل و گوگل هم مثل مایکروسافت، تبلت‌های مجهز به کیبورد ساختند. واقعیت این است: بازار تبلت‌ها با شیب ملایمی در حال سقوط است و دستگاه‌های تبدیل‌پذیر روز‌به‌روز محبوب‌تر می‌شوند. آیا آینده‌ی تبلت‌ها با دنیای PC‌ گره خورده؟

‌‌‌

این روزها دستگاه‌های هیبریدی که ترکیبی از تبلت و لپ‌تاپ هستند، فروش خوبی را تجربه می‌کنند. این دستگاه‌های دوزیست، ضروری‌ترین و حیاتی‌ترین ویژگی‌های دو دسته‌ی تبلت و لپ‌تاپ را در یک کالبد واحد برای کاربر به ارمغان می‌آورند. شاید کلمه‌ی «هیبریدی» بهترین واژه برای توصیف این دستگاه‌ها نباشد؛ با این حال، ترجیحا (برای سهولت بیشتر) برای خطاب این موجودات تبدیل‌پذیر و اصطلاحا «۲ در ۱»، ما از کلمه‌ی هیبریدی استفاده می‌کنیم. اما کدام شرکت این بازی را راه انداخت؟ پاسخ ساده است: فرمانروای سرزمین کامپیوترهای شخصی (PC)، یعنی مایکروسافت.

‌‌‌

همه چیز زیر سر مایکروسافت بود

در سال ۲۰۱۲، مایکروسافت نسل اول سرفیس را معرفی کرد. این شرکت که از موفقت آیپد در سال ۲۰۱۰ غافلگیر شده بود، خط تولید این دستگاه‌های هیبریدی را راه انداخت. مایکروسافت همیشه PC را دوست داشت. مایکروسافت با PC، مایکروسافت شد! پس بهترین راه را این دید که تجربه‌‌ی چندین ساله‌اش را به ‌دنیای تبلت‌ها بیاورد. از همان اوایل به سرفیس‌ها انتقادات زیادی می‌شد؛ اما مایکروسافت کم نیاورد و سال‌به‌سال دستگاه‌های بهتری ساخت و کیبوردها و قلم‌های بهتری طراحی کرد.


اینتل یکی از مدیران ارشد کوالکام را استخدام کرد

اینترنت اشیا

اینتل یکی از مدیران ارشد کوالکام را برای گسترده‌تر کردن فعالیت‌هایش در زمینه‌ی اینترنت اشیا به کار گرفت.

من برای اینتل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی نیمه‌رسانا احترام زیادی قایل هستم.

این روزها شرکت‌های بزرگ خیلی روی اینترنت اشیا مانور می‌دهند. در همین راستا، شرکت اینتل اخیرا Venkata “Murthy” Renduchintala را به عنوان مدیر واحد تازه تاسیس شده‌ی اینترنت اشیا استخدام کرد. Renduchintala پیش از این برای کوالکام، سازنده‌ی تراشه‌های موبایلی کار می‌کرد.

اینتل عنوان کرد که دکتر مورتی مدیریت واحد اینترنت اشیا و گروه معماری سیستم‌ها را به عهده خواهد داشت. همچنین او یکی از نیروهای کار اینتل به حساب می‌آید. مدیر عامل اینتل در بیانیه‌ای گفت: “استراتژی و مسیر اینتل کاملا مشخص است و ما به تکامل ساختار سازمانی‌مان ادامه می‌دهیم تا شرکت را به سمت رشد هدایت کنیم. او در ادامه‌ی سخنان‌اش از مهارت مورتی در مدیریت سخن گفت و تاکید کرد که تجربه‌ی او می‌تواند ثمربخشی استراتژی تیم مدیران آنها را سرعت دهد.

مورتی با ۵۰ سال سن، ترکیبی از مهارت‌های فنی، عملیاتی، تجاری و روابط مشتریان را دارد. همچنین به خاطر کار حرفه‌ای درازمدت‌اش در کوالکام، تجربه و تخصص زیادی در زمینه‌‌های تراشه، موبایل و اینترنت اشیا دارد.

مورتی

اینتل گفت که تحت مدیریت مورتی، این شرکت، طراحی محصول، مهندسی و مدیریت تجاری را با هم هماهنگ خواهد کرد تا استراتژی اینتل پایدارتر شود و سرعت اجرای آن در بخش‌های ارتباطات، دستگاه و اینترنت اشیا افزایش یابد.

در این میان، دکتر مورتی هم افتخارش از همکاری با اینتل را اعلام کرد و گفت: “من برای اینتل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی نیمه‌رسانا احترام زیادی قایل هستم و باعث افتخار من است که به آنها ملحق شوم.”

یکی از سخنگویان شرکت کوالکام در بیانیه‌ای گفته است که چند ماه پیش هیئت مدیره‌ی این شرکت تصمیم گرفتند که ساختار مدیریتی شراکتی را کنار بگذارند و به جای دو نفر، فقط یک نفر را در سمت مدیر و تصمیم‌گیرنده‌ی اصلی واحدهای مختلف قرار دهند. در همین راستا به مورتی پیشنهاد سمت دیگری در کوالکام داده شد، اما او تصمیم گرفت که این شرکت را ترک کند.

منبع: VentureBeat

خالق مفهوم «اینترنت اشیا»: استیون هاوکینگ و ایلان ماسک در اشتباه‌اند

اینترنت اشیا کیوین اشتون

اینترنت اشیا مفهومی کاملا نو است. آن‌قدر نو که حتی بزرگان عرصه‌ی فن هنوز به تعریف درستی از آن نرسیده‌اند. اما شاید شنیدن حرف‌های خالق «اینترنت اشیا» (Internet of Things) کمی مسیر را برای‌مان روشن‌‌تر کند. «کیوین اشتون» (Kevin Ashton) برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ لفظ اینترنت اشیا را به‌کار برد. او ایده‌ای در سر داشت که بر اساس آن اشیا (کالاها یا دستگاه‌ها) به یکدیگر متصل شده و تبادل داده انجام دهند. کیوین اشتون می‌گوید در مورد این مفهوم سوء برداشت شده. او می‌گوید کسانی که از ربات‌های ترسناک آینده می‌ترسند، سخت در اشتباه‌اند. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا ۵ ایده‌ی بنیادین خالق اینترنت اشیا را با هم مرور کنیم.

‌‌‌   ‌‌‌‌‌‌

اینترنت اشیا  ‌‌

پیش از هر چیز بیایید ببینیم این اصطلاح از کجا آمده. در اواخر دهه‌ی ۹۰ میلادی، کیوین اشتون در شرکت «پراکتر اند گمبل» (Procter & Gamble) کار می‌کرد. پراکتر اند گمبل یک شرکت چندملیتی است که به‌طور گسترده در زمینه‌ی تولید و عرضه‌ی کالاهای مصرفی فعالیت دارد. آقای اشتون که یکی از مدیران این شرکت بود، به فکر استفاده از چیپ‌های RFID در محصولات افتاد. او در سال ۱۹۹۹ یک پرزنتیشن موفق در شرکتش داشت و عبارت «اینترنت اشیا» (Internet of Thing) را به‌عنوان اسلاید اول پاورپونت خود انتخاب کرد. ایده‌ی او این بود که در محصولات، از چیپ‌های RFID استفاده کند. با این کار امکان داشتن آمار لحظه‌ای کالاها در انبارها به‌وجود می‌آمد.

‌‌‌‌   ‌‌

از زمان ایده‌ی اولیه‌ی کیوین اشتون حدود ۱۵ سال گذشته. حالا اینترنت اشیا بیش‌ از این‌که ایده‌ای برای بهبود فرایندهای کسب‌وکار باشد، به یک مفهوم پیچیده و نامانوس تبدیل شده. مفهومی که هر کس از ظن خود، برداشتی از آن دارد و بر اساس آن محصولی نو خلق می‌کند. برخی هم آن را با هوش مصنوعی مرتبط می‌دانند و آینده‌ی ترسناکی را پیش‌بینی می‌کنند.

اما در این میان، باید دید که کیوین اشتون به‌عنوان پدر «اینترنت اشیا» چه نظری در این مورد دارد. هر آن‌چه در ادامه می‌آید از خود آقای اشتون نقل‌قول شده است.

‌‌‌

۱. اینترنت اشیا قرار نیست اپلیکیشن اجاق گاز شما باشد

در مورد اینترنت اشیا یک اشتباه رایج وجود دارد؛ عموم مردم به‌اشتباه فکر می‌کنند قرار است توستر بایخچال صحبت کند یا این‌که توستر از طریق یک اپلیکیشن به شما بگوید نان‌تان برشته شده.