قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سرنوشت عجیب تبلت‌ها و رستاخیز PC

تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی

تا چند سال پیش، تلفیق تبلت با لپ‌تاپ در یک دستگاه واحد، یک اتفاق نوآورانه اما نامبارک محسوب می‌شد. اپل با سرسختی تمام، به مرزهایی که بین آیفون، آیپد و مک‌بوک کشیده بود می‌بالید. تا جایی‌که «تیم کوک» در سال ۲۰۱۲ تبلت هیبریدی را به یخچالی تشبیه کرد که کار توستر را هم انجام می‌دهد. اپل به آینده‌ی مشترک تبلت و PC اعتقاد نداشت. اما از آن زمان سه سال گذشته؛ خیلی چیزها تغییر کرده. امسال اپل و گوگل هم مثل مایکروسافت، تبلت‌های مجهز به کیبورد ساختند. واقعیت این است: بازار تبلت‌ها با شیب ملایمی در حال سقوط است و دستگاه‌های تبدیل‌پذیر روز‌به‌روز محبوب‌تر می‌شوند. آیا آینده‌ی تبلت‌ها با دنیای PC‌ گره خورده؟

‌‌‌

این روزها دستگاه‌های هیبریدی که ترکیبی از تبلت و لپ‌تاپ هستند، فروش خوبی را تجربه می‌کنند. این دستگاه‌های دوزیست، ضروری‌ترین و حیاتی‌ترین ویژگی‌های دو دسته‌ی تبلت و لپ‌تاپ را در یک کالبد واحد برای کاربر به ارمغان می‌آورند. شاید کلمه‌ی «هیبریدی» بهترین واژه برای توصیف این دستگاه‌ها نباشد؛ با این حال، ترجیحا (برای سهولت بیشتر) برای خطاب این موجودات تبدیل‌پذیر و اصطلاحا «۲ در ۱»، ما از کلمه‌ی هیبریدی استفاده می‌کنیم. اما کدام شرکت این بازی را راه انداخت؟ پاسخ ساده است: فرمانروای سرزمین کامپیوترهای شخصی (PC)، یعنی مایکروسافت.

‌‌‌

همه چیز زیر سر مایکروسافت بود

در سال ۲۰۱۲، مایکروسافت نسل اول سرفیس را معرفی کرد. این شرکت که از موفقت آیپد در سال ۲۰۱۰ غافلگیر شده بود، خط تولید این دستگاه‌های هیبریدی را راه انداخت. مایکروسافت همیشه PC را دوست داشت. مایکروسافت با PC، مایکروسافت شد! پس بهترین راه را این دید که تجربه‌‌ی چندین ساله‌اش را به ‌دنیای تبلت‌ها بیاورد. از همان اوایل به سرفیس‌ها انتقادات زیادی می‌شد؛ اما مایکروسافت کم نیاورد و سال‌به‌سال دستگاه‌های بهتری ساخت و کیبوردها و قلم‌های بهتری طراحی کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.