قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

7 نکته مهم درباره پاوربانک های شارژ باتری که باید بدانید

پاوربانک یک باتری بزرگ و مخصوص است که می‌تواند دستگاه‌های الکترونیکی مختلف را شارژ کند. در این نوشتار به 7 پرسش رایج در ارتباط با پاوربانک‌ها پاسخ داده شده است.


بسیاری از مشکلات اساسی گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی طی سال‌های بازپسین اصلاح شده است، ولی سخت باتری دستگاه‌ها و ناکافی بودن شارژ آن‌ها کماکان برای بسیاری از کاربران آزاردهنده است. برای رویارویی با این سخت می‌توان از پاوربانک تبلیغاتی  بهره‌گیری کرد. پاوربانک یک باتری بزرگ است که کاربر می‌تواند آن را با خویش حمل کرده و هنگامی ‌که به منبع برق دیگری دسترسی ندارد متعلق به برای شارژ گوشی یا دیگر دستگاه‌های الکترونیکی خود بهره‌گیری کند. سئوالات زیادی درباره پاوربانک‌ها، چگونگی عملکرد و شیوه بهره‌گیری صحیح از آن‌ها در ذهن کاربران هستی دارد. اگر شما هم می‌خواهید کمی ‌بیشتر در ارتباط با پاوربانک‌ها بدانید این نوشتار ویژه شما است.


7 نکته مهم درباره پاوربانک‌ها که لازم است بدانید


 


1- گنجایش پاوربانک‌ها به چه معنا است؟

همچنین بخوانید:

دستاورد جدیدی که ظرفیت باتری تلفن به اتفاق را لغایت 5 مساوی افزایش می دهد

پاوربانک‌ها در ظرفیت‌های مختلفی طراحی و عرضه می‌شوند. رقم این ظرفیت که با یکتا میلی آمپر ساعت (mAh) بیان می‌شود ظرفیت کل باتری‌ها‌ (از جمله باتری پاوربانک‌ها و گوشی‌ها) را مشخص می‌کند. به بیان دیگر، هرچقدر این رقم بالاتر باشد، باتری پاوربانک قادر به اندوخته سازی انرژی اکثریت خواهد بود و در نتیجه شارژ بیشتری نیز برای دستگاه شما فراهم خواهد کرد. به عنوان مثال باتری آیفون 6 پلاس از یک باتری با ظرفیت 2915 میلی آمپر ساعت برخوردار است، بنابراین اگر بخواهید آن را کامل شارژ کنید باید یک پاوربانک که رقم «میلی آمپر ساعت» آن بالاتر از 2915 باشد در گزین کردن داشته باشید.


 


2- آیا همه پاوربانک‌ها قادر به شارژ کردن لپ تاپ هستند؟

نه، همه پاوربانک‌ها نمی‌توانند لپ تاپ‌ها را شارژ کنند. این امر بدین خاطر است که اغلب پاوربانک‌های موجود، تنها از خروجی‌های یواس‌بی 5 ولت برخوردار هستند. اما برای شارژ لپ تاپ‌ها، پاوربانک باید ولتاژهای بالاتر یعنی از 16 تا 20 ولت را داشته باشد. برای اطلاع از ولتاژ ریزبین باره احتیاج برای شارژ لپ تاپ خود، آداپتور آن را بررسی کنید. این را در نظر داشته باشید که فقط تعداد معدودی از پاوربانک‌های موجود، قادر به شارژ لپ تاپ هستند.


7 نکته مهم در ارتباط با پاوربانک‌ها که لازم است بدانید


 


3- قصد از طول عمر پاوربانک چیست؟

باتری‌های لیتیوم یون (از جمله لیتیوم پلیمر) که در پاور بانک‌ها و گوشی‌ها کاربرد می‌شوند، سرانجام با گذشت زمان، ظرفیت خود را از دست می‌دهند (معمولا بعد از 200 تا 1000 بار شارژ که این رقم به کیفیت سلول‌های باتری و ترکیب کیمیایی آن وابستگی دارد). هرچقدر باتری بزرگ‌تر باشد تعداد دفعاتی که آن را شارژ می‌کنید کمتر، و در نتیجه عمر آن طولانی‌تر خواهد شد. گوشی‌ها دربایستن به شارژ یومیه دارند، از این‌ رو نسبت به پاوربانک‌هایی که گنجایش زیادی دارند عمر کوتاه‌تری خواهند داشت.


نکته: مطمئن شوید که پاوربانک شما از حداکثر سرعت شارژدهی خویش در پیوست یو‌اس‌بی استفاده می‌کند. بعضی از گوشی‌ها از دو حالت شارژ کم سرعت اثناء پیوندیدن به رایانه و شارژ تند هنگام پیوستگی به شارژر برخوردار هستند. اگر شما هنگام پیوندیدن گوشی به کامپیوتر و پیوندیدن آن به شارژر تفاوتی میان سرعت شارژ حس می‌کنید، رسیدگی کنید که کدام یک از این دو سرعت بدست پاوربانک فراهم می‌شود. اگر پاوربانک مثل هنگام پیوندیدن به کامپیوتر، شارژ کم سرعت ارائه می‌کند شاید بتوانید این مشکل را با یک کابل شارژ پرسرعت‌تر حل کنید. ولی ممکن است پاوربانک نتواند انرژی کافی را فراهم کند (معمولا پاوربانک‌های با کیفیت زیر این نوع هستند)، که در این چهره بهترین کابل‌ها هم نمی‌توانند اثربخش باشند.


 


4- چرا بعضی از پاوربانک‌ها برای شارژ شدن ساعت‌ها وقت می‌گیرند؟

بسیاری از پاوربانک‌ها فقط از طریق یو‌اس‌بی شارژ می‌شوند و بسته به ظرفیتی که دارند شارژ شدن کامل آن‌ها می‌تواند حتی تا 40 ساعت سررسید ببرد (به عنوان نمونه پاوربانک‌های با گنجایش 20000 میلی آمپر ساعت). برای شارژ کردن سریع‌تر باید پاوربانک‌هایی که ولتاژ ورودی آن‌ها بالاتر از 5 ولت است را خریداری کنید. این پاوربانک‌ها معمولا با یک شارژر به صورت سر راست به پریز برق متصل می‌شوند و شارژ می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.