قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

کلیدهای میانبردرنرم افزارINTERNET EXPLORER

این بار برای شما مجموعه ای از کلیدهای میانبر در نرم افزار اینترنت اکسپلورر را فراهم کرده ایم. با این کلیدهای میانبر میتوانید سرعت خود را هنگام کار با این برنامه بسیار بالاتر ببرید و خود را حرفه ای تر نشان دهید.

 

F1: نمایش راهنمای مرورگر. در زمانی که پنجره ای باز باشد راهنمای مربوط به همان عنصر را نمایش میدهد.

 

F11: جابجایی بین حالت تمام صفحه در مرورگر و پنجره در ابعاد عادی.

 

Tab: حرکت بسمت جلو در بین عناصر صفحه وب و نوار آدرس و نوار لینک.


Shift+Tab: حرکت بسمت عقب در بین عناصر صفحه وب و نوار آدرس و نوار لینک.


Alt+Home: رفتن به صفحه خانگی.


Alt+Right Arrow: رفتن به صفحه بعدی.


Alt+Left Arrow: رفتن به صفحه قبلی.


Backspace: رفتن به صفحه قبلی.


Shift+F10: نمایش منوی آبشاری و میان بر برای یک لینک.


Ctrl+Tab: انتقال بین فریم ها بسمت جلو.


F6: انتقال بین فریم ها بسمت جلو.


Shift+Ctrl+Tab: انتقال بین فریم ها بسمت عقب.


Up Arrow: حرکت صفحه بسمت ابتدای سند.


Down Arrow: حرکت صفحه بسمت انتهای سند.


Page Up: حرکت به سمت ابتدای صفحه با انجام پرشی بزرگ تر نسبت به دکمه بالا.


Page Down: حرکت به سمت انتهای صفحه با انجام پرشی بزرگ تر نسبت به دکمه پایین.


Home: انتقال صفحه به ابتدای سند.


End: انتقال صفحه به انتهای سند.


Ctrl+F: نمایش پنجره جستجو برای صفحه جاری.


F5: تازه سازی (Refresh) نمودن صفحه در صورتی که نیازی به این کار باشد (تاریخ صفحه که بصورت محلی بروی سیستم شما ذخیره شده است با تاریخ صفحه در وب متفاوت باشد).


Ctrl+R: تازه سازی (Refresh) نمودن صفحه در صورتی که نیازی به این کار باشد (تاریخ صفحه که بصورت محلی بروی سیستم شما ذخیره شده است با تاریخ صفحه در وب متفاوت باشد).


Ctrl+F5: تازه سازی (Refresh) نمودن صفحه (تاریخ صفحه که بصورت محلی بروی سیستم شما ذخیره شده است با تاریخ صفحه در وب یکسان باشد) مناسب برای صفحاتی که توسط Ispها Cache می شوند.


Esc: متوقف نمودن عملیات دانلود در صفحه.


Ctrl+O: باز نمودن یک مکان (آدرس اینترنتی) دیگر.


Ctrl+L: باز نمودن یک مکان (آدرس اینترنتی) دیگر


Ctrl+N: باز نمودن یک صفحه مرورگر دیگر.


Ctrl+W: بستن صفحه مرورگر جاری.


Ctrl+S: ذخیره نمودن صفحه جاری.


Ctrl+P: چاپ صفحه جاری.


Enter: فعال سازی لینک انتخاب شده.


Ctrl+E: باز نمودن جستجو در نوار مرورگر.


Ctrl+I: باز نمودن علایق(Favorites) در نوار مرورگر.


Ctrl+H: باز نمودن سابقه (History) در نوار مرورگر.


Alt+D: قرار دادن متن انتخاب شده در نوار آدرس.


F4: نمایش نوار آدرس سوابق.


Ctrl+Left Arrow: در صورتی که این کلید را در نوار آدرس فشار دهید مکان نما به شکست بعدی سمت چپ (محلی که کاراکتر / قرار دارد) منتقل می گردد.


Ctrl+Right Arrow: در صورتی که این کلید را در نوار آدرس فشار دهید مکان نما به شکست بعدی سمت راست (محلی که کاراکتر / قرار دارد) منتقل می گردد.


Ctrl+Enter: در نوار آدرس با زدن این کلید رشته www. به اول متنی که در آدرس باز نوشته اید اضافه می گردد. همچنین رشته com. را به انتهای این رشته اضافه مینماید. مثال: www.beytoote.com

 

Up Arrow: در صورتی که خاصیت Auto Complete فعال باشد. در لیست مزبور به سمت بالا حرکت می کند.


Down Arrow: در صورتی که خاصیت Auto Complete فعال باشد. در لیست مزبور به سمت پایین حرکت می کند.


Ctrl+D: صفحه جاری را به فهرست علایق (Favorites) اضافه میکند.


Ctrl+B: نمایش پنجره سازمان دهی علایق.


Alt+Up Arrow: بالا رفتن در لسیت در پنجره سازمان دهی علایق.


Alt+Down Arrow: پایین رفتن در لسیت در پنجره سازمان دهی علایق.


Ctrl+X: حذف ( درصورت امکان) و انتقال کپی عنصر انتخاب شده به حافظه.


Ctrl+C: کپی عنصر انتخاب شده به حافظه.


Ctrl+V: اضافه نمودن عنصر درون حافظه در مکان فعلی.


Ctrl+A: انتخاب تمام عناصر.

تقریباً همه ما روزانه به شکلی از امکانات شرکت گوگل استفاده می‌کنیم و آن را یکی از مؤثرترین و امن ترین سرویس های اینترنتی می دانیم. اما در گوگل و سرویسهای مختلف آن هم تنظیماتی هستند که شاید ظاهراً مهم نباشند، اما اعمال هر کدام از آن‌ها به نوعی در استفاده بهتر و امن‌تر از سرویس های مختلف این شرکت، ضروری است.

 

1- پیش‌نمایش اتوماتیک تصاویر ضمیمه ایمیل‌های دریافتی از لیست دوستان تان را غیرفعال کنید

جی‌میل، به صورت پیش‌فرض، پیش‌نمایش تصاویری که از طرف افراد ناشناس و یا منابع نا مشخص برای شما ارسال شده باش را به شما نشان نمی‌دهد، اما از جولای ۲۰۰۹ کسانی که حداقل یک بار برایشان ایمیلی ارسال کرده باشید، در لیست تماس جی‌میل شما قرار می‌گیرند. حال اگر شما ایمیلی که شامل یک فایل تصویری ضمیمه باشد، از افراد لیست خود دریافت کنید، آن تصویر به نمایش در می‌آید.

برای اینکه این پیش‌نمایش را غیرفعال کنید، باید در جی‌میل خود به صفحه Settings مراجعه کرده و در برگه General در قسمت External Content گزینه دوم (Ask before displaying external content) را انتخاب کنید و سپس کلید Save را در پایین صفحه برای ذخیره تنظیمات فشار دهید.

بدین ترتیب پیش نمایش تصاویر ضمیمه تمامی ایمیل‌های تان تنها در صورتی به نمایش در می‌آیند که لینک Display images below را در بالای هر ایمیل کلیک کنید.

بدین ترتیب دیگر مجبور نیستید که حجم زیادی از وقت و پهنای باندتان را صرف خواندن ایمیل دوستانی بنمایید که علاقه خاصی به استفاده از عکس‌های با کیفیت بالا در ایمیل شان هستند. و البته با جلوگیری از نمایش عکس‌های با منبع ناشناس، یکی از باگ های بزرگ امنیتی سیستم تان را رفع نموده اید.

 

۲- قابلیت های Chat، Labs و Buzz را خاموش کنید

این سه سرویس گوگل که در جی‌میل قابل دسترس هستند، علی‌رغم مزایای شان، معایب زیادی هم دارند. برای مثال Labs با اینکه مجموعه‌ای کاربردی از ابزارها برای جی‌میل را در اختیارتان می گذارد، سرعت صندوق پست الکترونیکی شما را کم کرده و ممکن است شما را عصبی کند و چت هم که مرتب حواس شما را پرت خواهد کرد و حجمی از صفحه نمایش را هم اشغال می کند. از معایب گوگل باز هم که احتمالاً آگاه هستید و می‌دانید با وجود تغییراتی که گوگل در این سرویس داده، برای حفظ حریم خصوصی و لیست دوستان خود، بهتر است حداقل فعلاً از این سرویس صرفنظر کنید.

برای خاموش کردن گوگل باز و سرویس چت گوگل در جی‌میل، می‌توانید پس از ورود به جی‌میل، به پایین صفحه رفته و مطابق شکل، کلید های turn off chat و turn off buzz را بزنید. بدین ترتیب از شر پنجره چت خلاص می‌شوید و منوی Buzz که در زیر Inbox قرار دارد، ناپدید می‌شود. البته شما می‌توانید در صورت نیاز دوباره با مراجعه به این قسمت از صفحه جی‌میل و زدن کلید turn on این دو سرویس را به جی‌میل خود برگردانید.

اگر هم به نظرتان سرعت جی‌میل‌ کم شده یا حتی گاهی ارتباط آن قطع می‌شود، می‌توانید با خاموش کردن Labs به‌ بهبود این وضع کمک کنید. وقتی سرعت کم است اگر از لینک زیر برای باز کردن جی‌میل استفاده کنید، جی‌میل‌تان بدون Labs باز خواهد شد:

 

https://mail.google.com/mail/?labs=0#

 

با این لینک جی‌میل در حالت Safe Mode باز می‌شود. شما می‌توانید این آدرس را بوک مارک کنید تا از طریق آن به جی‌میل خود سر بزنید و سرعت و پایداری بیشتر جی‌میل را شاهد باشید.

 

۳-پاک کردن تاریخچه جستجوها و لاگین ها

اگر شما در گوگل یا جی‌میل یا هر کدام از سرویسهای این شرکت لاگین کرده باشید، گوگل جستجوهای شما را ذخیره کرده می‌کند. حتی اگر لاگین نباشید، این احتمال وجود دارد که گوگل مواردی را که قبلاً تایپ و جستجو کرده‌اید، پیگیری کند. با استفاده از آدرس زیر، شما می‌توانید تاریخچه جستجوهایی که در گوگل انجام داده‌اید را به کلی پاک نمایید:

 

https://www.google.com/accounts/DeleteService?service=hist

 

این قابلیت برای همه‌ی کاربران فعال است، اما اگر از طریق آن نتوانستید نتیجه مناسبی بگیرید، ابتدا وارد اکانت گوگل تان شوید و سپس این لینک را امتحان کنید:

 

http://www.google.com/history

 

در اینجا لیست کامل نتایج جستجوی خود را به تقکیک روز می‌توانید مشاهده و مدیریت کنید. قابلیت جالبی که گوگل برای این سرویس خود در اختیار کاربران قرار داده، ایست موقتی و حتی کامل این سرویس است. حتی شما می‌توانید این سرویس را برای مدت زمانی مشخص غیرفعال نمایید. همچنین می‌توانید با استفاده از کلید Remove Items در سمت چپ، برخی موارد را از لیست جستجوی خود حذف کنید.

در صورتی که شما جستجوهای خود را در حالتی که لاگین نبوده اید انجام می داده اید، به دنبال لینک Web history در گوشه سمت راست صفحه بگردید. در اینجا شما می‌توانید هر آنچه که گوگل در کامپیوتر (و مرورگر شما) پیگیری کرده، بیابید و نتایج را برای خودتان سفارشی کنید.

 

۴- مطمئن شوید که گوگل قابلیت https را برای شما فعال کرده باشد

قبلاً در نگهبان گفتیم که گوگل برای امنیت بیشتر کاربرانش شیوه ارتباط تمامی کاربران جی‌میل را از http به https تغییر داده است، اما متأسفانه مواردی مشاهده شده که این کار انجام نگرفته است. پس لطفاً حتماً از طریق صفحه تنظیمات جی‌میلsetting،این مورد راکنترل کنید تا مطمئن شوید که ارتباط تان با سرورهای گوگل به صورت امن است.

کاربردی این مرورگر، وجود چندین راه برای انحام یک کار خاص است. به عنوان مثال برای جستجوی یک عبارت در یک موتور جستجو نظیر گوگل، شما می‏توانید به صفحه اصلی موتور جستجو بروید و یا اینکه از نوار جستجو در سمت راست بالای صفحه مرورگر استفاده کنید. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک راه دیگر برای جستجوی عبارات در موتورهای جستجوی مختلف در مرورگر اپرا بپردازیم. راهی که به وسیله آن می‏توانید به سریع‏ترین شکل ممکن یک عبارت خاص را در هر موتور جستجویی که بخواهید جستجو کنید.

 

 

بدین منظور:
فرض می‏کنیم قصد داریم عبارت beytoote را در موتور جستجوی گوگل، جستجو کنیم. برای این کار کافی است در نوار آدرس مرورگر (محلی که آدرس های اینترنتی را وارد می‏کنیم) عبارت زیر را وارد کنیم و Enter بزنیم:

g beytoote

در این عبارت حرف g، حرف اول google بود و کلیدواژه این موتور جستجو محسوب میشود. همچنین پس از g بایستی یک فاصله تایپ کرده و سپس عبارتی که قصد جستجوی آن را داریم را وارد کنیم.
با این الگو می‏توان برای جستجوی عبارات در یاهو، از حرف Y و همچنین برای جستجو در ویکی‏پدیا از عبارت w استفاده کرد. همین طور با استفاده از حرف‏های a ،z ،b و e می‏توان به ترتیب در سایت‏های Ask ،Amazon ،BitTorrent و Ebay جستجو نمود. 
برای تغییر تنظیمات مربوط به موتورهای جستجو و همچنین تغییر کلیدواژه‏ها، از منوی Tools به Preferences و سپس تب Search بروید.

 

شاید شما نیز به مانند بسیاری از کاربران دارای بیش از یک حساب کاربری در سرویس‏دهنده ایمیل Gmail هستید. در این صورت پیش از این برای چک کردن ایمیل‏های خود، ناچار بودید پس از وارد شدن به هر یک از ایمیل‏های خود، برای چک کردن ایمیل دیگر، از حساب خود خارج شوید و با وارد کردن مجدد ایمیل و پسورد به حساب دیگر خود بروید. یا نهایتاً چند مرورگر مختلف را همزمان باز کرده و یا از افزونه های مخصوص این کار استفاده کنید. اما با استفاده از قابلیتی جدیدی که به تازگی به Gmail اضافه شده است، در صورت داشتن چند حساب در Gmail می‏‏توانید به طور همزمان و چندگانه وارد آنها شوید و ایمیل‏های خود را چک کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.

 

بدین منظور:
ابتدا وارد یکی از حساب‏های کاربری خود در Gmail شوید.
اکنون از بالای صفحه بر روی Settings کلیک کنید.
حال به تب Accounts and Import بروید و بر روی Google Account settings کلیک نمایید.
در صفحه جدید در کنار گزینه Multiple sign-in، بر روی Edit کلیک کنید.
در صفحه بعد، گزینه On - Use multiple Google Accounts in the same web browser را به حالت انتخاب دربیاورید و تیک کلیه گزینه‏های موجود در آن را بزنید.
در نهایت بر روی دکمه Save کلیک کنید.


سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فرایندی است که در پایان به افزایش شدامد با کیفیت در سایت شما می انجامد و تعداد کاربرانی که سایت شما را بازدید می کنند را افزایش دیتا و این افزایش شدامد سایت با جذب مخاطبان راستین کالا و خدمات شما انجام می شود. اتمام فرآیند سئو بر روی یک سایت به تعامل هر چه اغلب کاربران با سایت می انجامد. سئو با افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو و تبلیغ سایت و نمایش درونمایه برای تقسیم وسیعتری از مخاطبان علاقه مند به بازاریابی وسیعتر گونه ها و خدمات شما منجر خواهد شد.


 


سئو چیست؟


سئو دربرگیرنده چه فرایند هایی می شود؟

افزایش کیفیت شدامد سایت: شما میتوانید شدامد زیاد بالایی را به سایت خود جذب کنید. کافیست به گوگل بگویید که سایت شما راجع به موضوعی است که برای جمعیت وسیعی از کاربران جذاب باشد. مثلاً شما میتوانید کاربران را با واژه کامپیوترهای اپل به سایت خویش جذب کنید. ولی اگر اینکار در سایتی صورت گیرد که بجای عرضه کامپیوتر های اپل به فروش میوه سیب پرداخته و از هم اسم بودن اسم انگلیسی میوه سیب و کمپانی اپل استفاده کرده باشید. شما شدامد با کیفیتی را به سایت خویش جذب نکرده اید. قصد سئو این است که شما برای کالایی که واقعاً عرضه می کنید مخاطبی را جذب کنید که واقعاً خواهان آن است.

حجم ترافیک: با افزایش رتبه سایت در صفحه نمایش نتایج جستجوی گوگل، سایت شما کلیک بیشتری اخذ خواهد کرد. ترافیک اغلب دائم به شفا درآمد سایت می انجامد.

نتایج طبیعی گوگل: گوگل دو سری سایت را در صفحه نتایج خود به نمایش می گذارد بخش نخست سایت هایی هستند که با پرداخت خرج رتبه های گوگل را توسط می آورند که کناره لینک سایت آنها در گوگل عبارت Ad درج میشود. بخش دوم سایت هایی هستند که به انگیزه ارتباط سوژه سایت و واژه جستجو شده به طور طبیعی و بدون پرداخت پول به گوگل در صفحه نتایج جستجو ظاهر می شوند. و سئو به سایت شما کمک می کند که بدون نیاز به پرداخت خرج به گوگل رتبه فوقانی را در آن به دست بیاورید.

 


سئو شامل چه فرایند هایی می شود؟


سئو چگونه کار می کند

قطعاً شاهد آن بوده اید که با تایپ یا گفتن کلماتی به گوگل، لیستی از سایت های مرتبط به کلمه مد نظر شما برایتان ظاهر میشود. اما این اتفاق دقیقاً چطور می افتد. و این لینک ها چطور به صورت جادویی در صفحه گوگل نما می شوند.


گوگل برای آنکه بتواند سایت ها را در صفحه نتایج جستجو اثر دهد باید پیش درآمد ربات های خویش را برای بررسی و ایندکس کردن سایت شما بفرستد این ربات ها Crawler نام دارند که به فارسی به آنها خزنده گفته میشود. این ربات ها با کمک نقشه سایت و محتوای سایت شما اطلاعات کاملی را از سایت به گوگل ارسال می کنند. ربات های گوگل برای ارسال این اطلاعات به سررسید زیادی بیچارگی ندارند. بعد متعلق به الگوریتم های گوگل آغاز به بررسی این اطلاعات کرده و بر بنیاد کیفیت درونمایه و وابستگی آن با جستار جستجو شده توسط کاربر رتبه ای به سایت شما خواهند داد.


فاکتور های زیادی برای تعیین رتبه سایت در گوگل وجود دارد در نمودار زیر بعضی از این فاکتورها و میزان اهمیت آنها در تعیین رتبه سایت را مشاهده می کنید.


 


نمودار تعیین اهمیت هر یک از عوامل سئو


بهینه سازی برای موتورهای جستجو به چه معنا است

واژه O در واژه SEO مخفف Optimization است که به بهینه سازی برگردان گردیده، بهینه سازی به معنی آن است که شما به گوگل بگویید سایت شما را با کدام کلمه کلیدی در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارد. موتورهای جستجو با کمک نشانه های مشخصی، سایت شما را براساس کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند و کاربران نهایی نیز طبق رتبه موتورهای جستجو به این سایت شما مراجعه خواهند کرد. بنابراین ایجاد یک درک درست از سایت برای موتورهای جستجو زیاد دارای اهمیت است.


بهینه سازی خرده مختلفی به خویش می گیرد. به کارگیری صحیح متا تگ عنوان، به کارگیری متا تگ توضیحات به کارگیری بک لینک های داخلی و دریافت بک لینک از دیگر سایت ها بخشی از بهینه سازی برای سایت است.


نکته: سئو داخل صفحه: یعنی مواردی از سئو که در داخل سایت انجام میشوند برخی مواقع به عنوان دسته اصلی سئو محسوب میگردند. اما باید به خاطر داشت که سئو بیگانه و تبلیغات و بازاریابی محتوا نیز در تعیین رتبه و میزان ترافیک رسیده سایت تاثیر غیر قابل انکاری دارند.


آموزش سئو

سئو دارای چند دسته است و مجموع عوامل کارساز در سئو را بیش از صد عامل تخمین زده اند. برای آموزش سئو معمولاً سئو مقدماتی و سئو حرفه ای را از هم متمایز می کنند. سئو مقدماتی به راستی ذکر اصول سئو و در اغلب موارد تنها دربرگیرنده سئو داخل صفحه است و در سئو حرفه ای موارد پیچیده تر مانند شیوه استایل دهی به ظاهر سایت در صفحه نتایج جستو و مواردی از این قبیل بحث و بررسی می شود.


طراحی سایت بر پای بست، سئو

بسیاری از کارآزمودگان سئو بر این باورند که سئو سایت از لحظه اول آغاز یک سایت ابتدا میشود، گزینش یک اسم گستره پسندیده و تولید بک لینک های داخلی پسندیده برای موضوعات مختلف باید از همان نخست دلخواه باشد.


محتوا و تگ ها مرتبط با سئو

هنگامیکه به بحث درونمایه میرسیم قدم نخست سپریدن تحقیقات واژه ها کلیدی برای سئو کردن سایت است. سپس باید با کمک نشانه گذاری و یا به عبارت ساده تر با یک سری تگ به گوگل بگوییم که این واژه ها کلیدی انتخاب شده چه هستند. و محتوای ما چگونه به این واژه ها پیوسته است. این کار به موتور های جستجو کمک می کند که معنای اصلی محتوای سایت و موضوعی که میخواند به بیننده انتقال دهند را فهم کند.


سئو داخلی

همانطور که گفتیم سئو دو بخش دارد در دسته سئو درونی موارد زیادی مانند شیوه استفاده از هدینگ ها H1-6 و تگ های مهم از نظر گوگل و در ضمن مواردی مانند شیوه به کارگیری فایل Robots.txt رسیدگی میگردد.


تولید لینک های مرتبط با موضوع

در تولید لینک های داخلی و لینک های خارجی انکر تکست anchor text زیاد اهمیت دارد. انکر تکست anchor text احد از راه هایی است که شما به گوگل بگویید محتوای صفحه شما در ارتباط با چیست. سوژه بعدی لینک های Nofollow و Follow میباشند. لینک های Nofollow هیچ اعتباری به سایت شما اضافه نخواهند کرد و فقط باید در سایت هایی از آن ها بهره‌گیری کرد که لینک تبلیغاتی شما در آن سایت برای بیننده آن سایت جذاب بوده و امکان و احتمال کلیک روی لینک سایت شما از سوی بیننده سایت دیگر بالا باشد. لینک های Follow لینک های هستند که به سایت شما اعتبار و ارزش می دهند معمولاً لینک های فالو به سایت های رفرنس بازگردانیدن دیتا می شود و این موضوع برای سایت شما دارای اهمیت خواهد بود.


سایر بهینه سازی ها

سئو کاران حرفه ای در تعریف سئو دو منظور کلی را برای سئو متصور هستند، هدف نخست جلب پروا گوگل به سایت و افزایش رتبه سایت و هدف دوم جلب خوشنودی بیننده پایانی و افزایش تعامل سایت با کاربران میباشد. به این ترتیب مواردی مشابه بهینه سازی نرخ تبدیل CRO و سئو محلی و سئو بین المللی نیز جزء مواردی میباشد که باید در بهینه سازی سایت به آنها پروا کرد.


بهینه سازی نرخ تبدیل CRO

بهینه سازی نرخ تبدیل عبارت است از انجام یک سری فرایندهایی که بیننده بلقوه سایت شما را به یک کاربر بالفعل تبدیل کرده و یا به عبارت ساده تر تعاملات کاربران با سایت را افزایش دیتا و به سایت کمک می کند که افراد بیشتری را به انجام قصد پایانی سایت ترغیب کند.


هدف پایانی سایت می تواند خرید یک فرآورده یا ثبت ایمیل بیننده برای دریافت اطلاعات و یا خدمات کمپانی و یا مواردی دیگر از این قبیل باشد.


اصولاً برای بهینه سازی نرخ تبدیل CRO از نرم افزارهای آنالیز سایت همانند گوگل آنالیتیکس و یا جایگزین های گوگل آنالیتیکس سهم می برند. به دلیل تحریم های ایران از سوی آمریکا سایت های ایرانی امکان بهره برداری از سایت آنالیتیکس را نداشته و طبیعاً از جایگزین های پسندیده آن بهره‌گیری می کنند. آنالیز سایت به مدیران سایت ایده اصلی برای بهینه سازی نرخ تبدیل را خواهد داد. با بهینه سازی عواملی که به بهبود و افزایش نرخ تبدیل در سایت بی انجامد تجارت آنلاین شما نیز شفا خواهد یافت. این فرایند به عنوان بهینه سازی شاخص عملکرد Kpi نیز شناخته میشود. شما با افزایش تعداد کاربرانی که در سایت شما ثبت نام کرده یا فایلی را دانلود می کنند و یا فعالیتی که دلخواه شما بوده است را اتمام میدهند. بهینه سازی نرخ تبدیل به زبان ساده به معنی آن است که سعی کنید کاربران بیشتری پس از دید سایت شما ذوق زده شوند و بخواهند از سایت شما خریدی اتمام دهند و یا فعالیت دیگری را به سپریدن رسانند.


 


سئو محلی

سئو محلی دربرگیرنده کلیه فرایند های سئو است که به افزایش اعتبار شما در مکان شرکت می شوند و قصد آن افزایش مراجعه حضوری کاربرانی است که سایت شما را بازدید کرده اند. سئو محلی برای بسیاری از کسب و کارها اهمیت فوقانی دارد فروشگاه ها و بسیاری از شرکت ها با تکیه بر سئو محلی می توانند مشتریانی اکثریت داشته باشند.


 


سئو بین المللی

نقطه روبرو سئو محلی سئو بین المللی پیمان دارد. اهمیت آن برای شرکت های چند ملیتی زیاد بالا است. کمپانی هایی مثل اپل و سامسونگ برای شناسایی درونمایه و محصولات خود از این طریق بهره‌گیری می کنند.


 


تکامل سئو

الگوریتم های گوگل به صورت مداوم و متناوب بروز رسانی می شوند. ایجاد طرح سایت فروشگاهی میموس و این بروز رسانی ها قواعد سئو را نیز متکامل تر می کنند و در این بین بقاء همیشگی در رتبه های برتر گوگل متعلق به کسانی است که بتوانند مخاطب پایانی را از محتوای خود خوشنود نگه دارند و نرخ مراجعه کاربران را بالا ببرند.


اکنون قابلیت ورود چندگانه همزمان در حساب های کاربری گوگل -که Gmail نیز یکی از آنهاست- فعال شده است.

برای وارد شدن با حساب دیگر به طور همزمان، مجدد وارد Gmail خود شوید.
در بالای صفحه در محلی که آدرس ایمیل شما درج شده است، یک فلش کوچک رو به پایین وجود دارد.
بر روی آن کلیک کنید و گزینه Sign in to another account را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده بایستی نام کاربری و رمز عبور حساب دیگرتان را وارد کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات، خواهید دید که مجدد به صندوق ایمیل خود باز می‏گردید.
اکنون با انتخاب مجدد فلش بالای صفحه، می‏توانید ایمیل دیگر خود را انتخاب کنید تا وارد آن شوید

یکی از مواردی که در حوزه امنیت شبکه و اینترنت بسیاری از کاربران حتی کاربران حرفه ای را نیز بسیار تهدید میکند فعالیت های اینترنتی ناخواسته ای است که در محیط ویندوز انجام میگیرد. این فعالیت ها ممکن است چه از طریق نرم افزارهای مختلف نصب شده و چه از طریق بدافزارهایی (Malware) که ممکن است بر روی سیستم شما در حال اجرا باشد و به طور مخفیانه جاسوسی سیستم را بکند صورت بگیرد. به عبارتی دیگر، ممکن است به این موضوع دقت کرده باشید که در هنگام اتصال به اینترنت ، اگر هیچ فعالیتی نظیر باز کردن صفجه وب توسط مرورگر انجام ندهید ، در پنجره Status مربوط به کانکشن اینترنت شما و در قسمت Activity مقدار Send و Receive باز هم تغییر خواهد کرد. این بدین معناست که پس از اتصال شما به اینترنت همواره در پشت پرده ارتباطات پنهانی در میان ویندوز و اینترنت برقرار است. این ارتباطات مخفی میتواند گاهی انقدر مضر باشد که باعث اشغال زیادی از پهنای باند اینترنت شما گردد. هم اکنون قصد داریم ترفندی را بازگو کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید کلیه ارتباطات جاری انجام شده میان ویندوز و اینترنت توسط نرم افزارهای نصب شده را به شکل ریز شده و دقیق مشاهده کنید و در صورت لزوم اقدام به موقعی در جهت حل آن صورت دهید.

 

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شوید.
عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد محیط Command Prompt شوید.
سپس دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید (به دو فاصله Space تایپ شده در میان دستور نیز دقت کنید):

netstat -b 5

بلافاصله پس از این کار کلیه کانکشن های جاری توسط نرم افزارهای موجود در ویندوز با ذکر نام هر یک و همچنین پورت مورد استفاده و مسیری که به آن متصل شده است برای شما لیست میشود.
این لیست هر 5 ثانیه به روز میگردد.

در روش فوق اندکی اطلاعات به دلیل به روز رسانی سریع ممکن است قابل فهم نباشد.
برای حل این مشکل دستور زیر را در CMD وارد کنید:

netstat -b 5 >beytoote.txt

سپس در زمانی به عنوان مثال حدود 5 دقیقه صبر کنید و سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl+C بزنید.
اکنون عبارت beytoote.txt را مستقیمأ در Run وارد کرده و Enter بزنید.
آمار اتصالات در آن بازه 5 دقیقه ای در یک فایل Notepad به شکلی دقیق قابل مشاهده است.

در پایان در صورت مشاهده هرگونه ارتباط غیرمنطقی یا ناخواسته در میان ارتباطات اینترنتی ، میتوانید علیه نرم افزار مربوطه اقدامات لازم نظیر پاک کردن یا تغییر تنظیمات برنامه را انجام دهید.

افزایش آدرس های پیشنهادیGOOGLE CHROME

در گوگل کروم ، مرورگر جدید شرکت گوگل ، قابلیت های مختلفی قرار داده شده است که به نوعی یک نوآوری محسوب میشود. یکی از این قابلیتهای جالب ، پس از تایپ حروف در نوار آدرس است. بدین شکل که با تایپ یک حرف ، در لیست آدرس های پیشنهادی نمایان شده ، تعدادی آدرس قبلی که توسط شما مرور شده است به علاوه نتایجی که بیشترین میزان جستجو در گوگل با حروف اولیه تایپ شده توسط شما را داشته است نمایان میگردد. اما این لیست پیشنهادی فقط شامل 5 آدرس میشود. ممکن است دوست داشته باشید این آدرس های پیشنهادی را بیشتر کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه این کار بپردازیم.

 

بدین منظور:
Shortcut برنامه گوگل کروم را بر روی دسکتاپ بیابید.

اگر از آن شورتکاتی در دسکتاپ ندارید ، به مسیر زیر بروید:

 

D:\Documents and Settings\beytoote\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\Application

در مسیر فوق beytoote نام کاربری شما در ویندوز است و منظور از D درایوی است که ویندوز شما در آن نصب است.
سپس بر روی chrome.exe راست کلیک کرده و Create Shortcut را انتخاب نمایید. فایل Shortcut to chrome.exe ، شورتکات شما میشود که میتونید آن را به دسکتاپ منتقل کنید.

اکنون بر روی شورتکات راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید.
به تب Shortcut بروید.
حال به انتهای فیلد Target بروید.
سپس در انتهای عبارات تایپ شده در آن ، یک فاصله (Space) تایپ کنید و عبارت زیر را پس از فاصله ، Copy و Paste نمایید:

-omnibox-popup-count=10

دقت نمایید کد را فقط Copy و Paste نمایید.
Space را نیز بعد از علامت " تایپ نموده و در ادامه آن کد فوق را Paste کنید.
همچنین در کد فوق ما مقدار پیش فرض 10 را به عنوان مثال به عنوان نتایج پیشنهادی قرار دادیم. شما میتوانید این عدد را به هر مقدار که دوست دارید تغییر دهید.

اکنون OK کرده و پنجره را ببندید.
اگر Google Chrome باز است آن را نیز کامل ببندید و از نو راه اندازی کنید.
حالا در صورت تایپ حروف در نوار آدرس دیگر 5 آدرس پیشنهاد نمی شود بلکه آدرس های پیشنهادی به مقداری که در کد فوق وارد نموده اید نمایش داده میشود.

شاید شما نیز تا کنون سایتی را دیده اید یا ایمیلی را از جانب شخصی دریافت کرده اید که به محض باز کردن آن با حروف عجیب و به قول معروف خرچنگ قورباغه مواجه شده اید. بعد هم از نگارنده آن گله کرده اید و پنجره مورد نظر را بسته اید. اما اشتباه نکنید! به احتمال %90 مشکل از شماست و تنها %10 این احتمال وجود دارد که نویسنده رعایت حال شما را نکرده باشد. دلیل این موضوع هم خیلی راحت قابل درک است؛ Encoding مرور گر شما تنظیم نیست! پس هنگام مواجه با این حروف با چند کلیک ساده Encoding مرورگر خود را تنظیم کنید تا بتوانید متن فارسی را به طور کاملا صحیح بخوانید. برای یادگیری چگونگی تنظیم کردن Encoding صفحه با ما همراه شوید.

تمام سایت ها و میل هایی که ارسال می شوند از یک نوع Character Encoding استفاده می کنند و تنها نوع آن متفاوت است و همین موضوع کار ما را بسیار ساده می کند.

اما این سوال پیش می آید که چرا همه ی متون فارسی این مشکل را ندارند؟ پاسخ آن بسیار ساده است، زیرا کسانی که این متون را نوشته اند سایت یا میل خود را جوری تنظیم کرده اند که به طور اتوماتیک و بدون نیاز به تنظیم دستی از همان Encoding مورد نظر برای خواندن متن فارسی شان استفاده شود.

اما طریقه این که این Encoding ها را تنظیم کنیم بسیار ساده است و با چند کلیک قابل حل!

 

پس برای این کار در مرورگر اینترنت اکسپلورر:

در هر جایی از صفحه راست کلیک کنید، سپس از منوی باز شده بر روی Encoding بروید و بر روی (Unicode(UTF-8 کلیک کنید، دقت کنید که اگر آن را ندیدید بر روی More کلیک کنید و از آنجا بر روی (Unicode(UTF-8 کلیک کنید.

اما ممکن است پس از این کار هم متن مورد نظر فارسی نشد پس دوباره در هر جایی از صفحه راست کلیک کنید، سپس از منوی باز شده بر روی Encoding بروید و این بار بر روی (Arabic(windows کلیک کنید، دقت کنید که اگر باز هم آن را ندیدید بر روی More کلیک کنید و از آنجا بر روی (Arabic(Windows کلیک کنید.

 

در مرورگر فایرفاکس:

از منوی View و سپس Character Encoding میتوانید به موارد فوق دست پیدا کنید.

در سایر مرورگرها نیز طریقه کار مشابه این روشها است.

در صورتی که دوباره متن فارسی نشد باید تقصیر را به گردن نگارنده بیاندازیم که از فونتی استفاده کرده که تنها مخصوص سیستم خودش بوده و بر روی سیستم های دیگر قابل اجرا نیست.

یکی از قابلیت هایی که مدیران بسیاری از وبلاگ ها برای جذاب کردن وبلاگ خود استفاده میکنند افزودن یک آهنگ به محیط وبلاگشان است. اما این موضوع ممکن است به مذاق کلیه بازدیدکنندگان خوش نیاید. به ویژه کاربرانی که از سرعت کم اتصال استفاده میکنند پخش اتوماتیک آهنگ در وبلاگ مورد بازدید ، مقدار زیادی از پهنای باند آنها را اشغال میکند و در نتیجه باعث کند شدن سرعت اینترنت میشود. در صورتی که شما نیز از این دسته از کاربران هستید میتوانید با استفاده از این ترفند جلوی پخش موزیک را در وبلاگهایی که توسط مرورگر اینترنت اکسپلورر بازدید میکنید ، بگیرید.

بدین منظور:
Internet Exporer را باز کنید.
از منوی Tools به Internet Options بروید.
حال به تب Advanced رفته و تیک گزینه Play sounds in web pages را بردارید.
تمام پنجره ها را OK کرده و خارج شوید.

تبهکاران از فرصت هاى مختلف در شبکه اینترنتى براى سوء استفاده و حمله به کاربران معمولى استفاده مى کنند و جلوگیرى ازآن بسیار دشوار است.

یکى از روش هاى معمول فرستادن ویروس و برنامه هاى پنهانى به وب سایت هاى مشروع و پر مراجعه است.

سپس این برنامه اطلاعات شخصى مراجعان به این وب سایت ها را جمع آورى کرده که مى تواند بعدا براى کلاهبرداری هاى گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد.

کارشناسان مى گویند که در گذشته تشخیص ویروس ها آسان تر بود ولى اکنون این کار توسط نرم افزارهایى صورت مى گیرد که بى سر و صدا و غیر قابل تشخیص هستند. شبکه اینترنت در چند سال اخیر فرصت هاى بیشترى براى تبهکاران و سارقان اطلاعات شخصى مردم فراهم کرده است.

علاوه بر این انواع و اقسام نرم افزارهاى ضد ویروس تقلبى و شیوه هاى دیگر جلب و حیله کاربران اینترنت نیز وجود دارد.

بنابر این حفاظت از اطلاعات شخصى بیش از گذشته اهمیت مى یابد.

 

چند راهکار اساسى براى مقابله با سارقان اطلاعات و تبهکاران اینترنتى عبارتند از :

* از مرورگر خود حفاظت کنید:

به گفته کارشناسان ایمنى اینترنت، مستقیم ترین شیوه حمله سارقان اطلاعاتى،مرورگرهای اینترنتى هستند.

«اینترنت اکسپلورر» و «فایر فاکس» بیش از سایر مرورگرها هدف این حملات قرار مى گیرند چون ازهمه پر طرفدار تر هستند.

براى تضمین امنیت کامپیوتر خود باید از تازه ترین نسخه مرورگرها استفاده کرده و حتما آن را با پیاده کردن نرم افزار ضد ویروس تکمیل کنید. با وجود این، بین کشف راه هاى جدید سرقت اطلاعات و طراحى و عرضه ضد ویروس هاى به روزشده ممکن است فاصله زمانى کوتاهی وجود داشته باشد به خصوص براى دارندگان ویندوز اکس پى.

استفاده از مرورگرهای کم طرفدار و ناشناخته مثل مدل کروم گوگل که درعین حال روزآمدترین امکانات ایمنى را دارد مى تواند راه بسیار موثرى باشد.

 

* ادوب خود را همیشه روزآمد کنید:

در سال گذشته حملات متعدد و پر سرایت به بازخوان ادوب نقطه ضعف هاى این نرم افزار را برملا کرده است. در حال حاضر تقریبا نیمى از حملات و سرقت هاى اینترنت در شکل فایل پى دى اف صورت مى گیرد.

این خطر مى تواند همه کسانى را که از بازخوان پى دى اف و ادوب فلش پلیر استفاده مى کنند تهدید کند. بخشى از مشکل این است که اکثر کامپیوترها از نسخه هاى کهنه و قدیمى استفاده مى کنند اما از ماه آوریل روزآمد کردن ادوب به شکل اتوماتیک بسیار ساده تر خواهد شد.

براى دسترسى به تازه ترین نسخه فلش پلیر مى توانید به وب سایت ادوبه Adobe مراجعه کنید. دارندگان ویندوز مى توانند با استفاده از ابزار رایگان Secunia PSI که کامپیوتر را کاملا بررسى کرده و نقاط ضعف آن را مشخص مى کند کاستى هاى کامیپوتر خود را بشناسند.


* از آگهى هاى حیله گر برحذر باشید:

یکى از رایج ترین راه هاى سرقت اطلاعات مردم استفاده از وب سایت هاى پر طرفدار و مورد اعتماد است.

سارقان با استفاده از عناوین این وب سایت ها آگهى هاى کاذب خود را به مردم عرضه مى کنند. به عنوان مثال ابتدا موجى از ارسال اى میل در مورد تسرى یک ویروس فراگیر ارسال مى شود و بعد آگهى فروش یک نرم افزار ضد ویروس پخش مى شود.

این محصولات تقلبى هستند و از طریق فروش آن سارقان ضمن به جیب زدن مبلغى اطلاعات خریداران را براى کلاهبرداری هاى دیگر مورد استفاده قرار مى دهند. تعداد این پیام هاى کاذب هشدار دهنده که وسیله انتقال نیمى از نرم افزارهاى سارق به کامپیوترهاى مردم هستند در یک سال گذشته پنج برابر شده است.

در هر موردى که با این گونه پیام ها یا آگهى ها مواجه شدید آن را باز نکنید و اگر احساس خطر مى کنید پس از هر مورد از این نوع کامپیوتر خود را با یک نرم افزار ضد ویروس قابل اعتماد

باز کنترل کنید.


تولید لینک های پیوسته با موضوع

در فرآوری لینک های درونی و لینک های خارجی انکر تکست anchor text زیاد اهمیت دارد. انکر تکست anchor text یکتا از راه هایی است که شما به گوگل بگویید محتوای صفحه شما در ارتباط با چیست. موضوع بعدی لینک های Nofollow و Follow میباشند. لینک های Nofollow هیچ اعتباری به سایت شما اضافه نخواهند کرد و تنها باید در سایت هایی متعلق به ها بهره‌گیری کرد که لینک تبلیغاتی شما در آن سایت برای بیننده آن سایت جذاب بوده و امکان و شایستن کلیک روی لینک سایت شما از سوی مخاطب سایت دیگر بالا باشد. لینک های Follow لینک های هستند که به سایت شما اعتبار و ارزش می دهند معمولاً لینک های فالو به سایت های رفرنس برگشت دادن داده می شود و این جستار برای سایت شما حائز اهمیت خواهد بود.


سایر بهینه سازی ها

سئو کاران حرفه ای در تعریف سئو دو هدف کلی را برای سئو متصور هستند، قصد نخست جلب پروا گوگل به سایت و افزایش رتبه سایت و منظور دوم جلب خوشنودی بیننده نهایی و افزایش تعامل سایت با کاربران میباشد. به این ترتیب مواردی همانند بهینه سازی نرخ تبدیل CRO و سئو محلی و سئو بین المللی نیز جزء مواردی میباشد که باید در بهینه سازی سایت به آنها پروا کرد.


بهینه سازی نرخ تبدیل CRO

بهینه سازی نرخ تبدیل عبارت است از انجام یک سری فرایندهایی که بیننده بلقوه سایت شما را به یک کاربر بالفعل تبدیل کرده و یا به عبارت ساده تر تعاملات کاربران با سایت را افزایش داده و به سایت کمک می کند که افراد اکثریت را به سپریدن هدف پایانی سایت ترغیب کند.


هدف نهایی سایت می تواند خرید یک فرآورده یا ثبت ایمیل بیننده برای اخذ اطلاعات و یا خدمات شرکت و یا مواردی سایر از این قبیل باشد.


اصولاً برای بهینه سازی نرخ تبدیل CRO از نرم افزارهای آنالیز سایت مشابه گوگل آنالیتیکس و یا جایگزین های گوگل آنالیتیکس سهم می برند. به انگیزه تحریم های ایران از سوی آمریکا سایت های ایرانی امکان بهره برداری از سایت آنالیتیکس را نداشته و طبیعاً از جایگزین های مناسب آن کاربرد می کنند. آنالیز سایت به مدیران سایت ایده اصلی برای بهینه سازی نرخ تبدیل را خواهد داد. با بهینه سازی عواملی که به بهبود و افزایش نرخ تبدیل در سایت بی انجامد تجارت آنلاین شما نیز درمان خواهد یافت. راه های بهینه سازی فروشگاه اینترنتی میموس این فرایند به عنوان بهینه سازی شاخص عملکرد Kpi نیز شناخته میشود. شما با افزایش تعداد کاربرانی که در سایت شما ثبت اسم کرده یا فایلی را دانلود می کنند و یا فعالیتی که مد نظر شما بوده است را سپریدن میدهند. بهینه سازی نرخ تبدیل به زبان ساده به معنی آن است که کوشش کنید کاربران بیشتری بعد از دید سایت شما ذوق زده شوند و بخواهند از سایت شما خریدی انجام دهند و یا کار و جنبش دیگری را به انجام رسانند.

یک راه دیگر مقابله با این پیام ها و آگهى هاى تجارى حیله گر استفاده از نرم افزار رایگانK9 Web Rrotection است.

 

* نتایج جستجوى مسموم:

تبهکاران اینترنتى در عین حال مى کوشند به سایت هاى جستجوگر نیز نفوذ کرده و نتایج و آدرس هاى مسموم خود را در کنار پاسخ هاى اصلى و پر طرفدار قرار دهند.

بر اساس بررسى هاى جدید شرکت گوگل، ۶۰ درصد از سایت هاى مسموم و تبهکار که کلمات مربوط به جستجوهاى پر مراجعه را در عنوان خود قرار داده اند کارشان ارسال نرم افزارهاى سارق به کامپیوتر مراجعان است.

ابزارهاى رایگانى مثل Site Advisea متعلق به Mc Afee و یا Web of Trust متعلق به فایر فاکس مى توانند در مقابله با این موارد موثر باشند.

 

* رسانه هاى ضد اجتماعى :

تبهکاران و سارقان از شبکه هاى گروهى - اجتماعى مثل فیس بوک و توئیتر و حتى نوشتن اظهار نظر در وب لاگ هاى شخصى استفاده مى کنند.

در وب سایت هاى گروهى فقط کسانى را که مى شناسید به دایره دوستان خود راه دهید.

در عین حال مراقب باشید که کرم Koob face در یکسال گذشته کاربران فیس بوک و سایر وب سایت هاى گروهى را هدف گرفته است.

معمولا با دادن وعده یک ویدئو و با خواستن از شما براى پیاده کردن یک نرم افزارهاى تقلبى به نشانى و سپس به کامپیوتر شما دسترسى پیدا مى کنند.

 

و بالاخره مهمترین نکته حفظ هوشیارى همیشگى است. تبهکاران هر روزه شیوه هاى خود را پیچیده تر مى کنند و مهمترین ابزار براى حفظ امنیت در عرصه اینترنت هوشیارى و داشتن یک حس بدگمانى است.

● روش گام به گام ساخت Yahoo! ID:
پس از نصب Yahoo! Messenger هنگامی که Yahoo در حال خواب است در زیر کادر مربوط به Password شاهد عبارتی خواهید بود تحت عنوان ... Get a new Yahoo! ID که با کلیک کردن بر روی آن روند ساخت ID آغاز خواهد شد: ابتدا تیک عبارت ...I Agree to the را زده و Next کنید. در پنجره بعد ، مکان های مشخص را پر کنید. در قسمت Gender شما جنسیت خود را انتخاب می کنید. اگر مذکر هستید Male و اگر مونث هستید Female را انتخاب کنید.

 

در قسمت ZIP نیز می توانید ۱۲۳۴۵ را وارد کنید. توجه داشته باشید اگر روزی Password خود را فراموش کردید تنها همین اطلاعات اولیه هستند که می توانند ID شما را برایتان بازگردانند وگرنه آن را از دست خواهید داد پس با اطلاعاتی پر کنید که همیشه به یاد می سپارید. سپس Next بزنید.

 

در این قسمت با انتخاب Create My Own مکان نوشتن ID فعال می شود و می توانید ID مورد نظرخود را تایپ کنید. در قمست Password و Retype Password باید اسم رمز خود را وارد کنید و سپس Next بزنید. در مرحله بعد از شما می خواهد یک سوال امنیتی انتخاب و جواب آن را نیز بدهید که اگر روزی Password خود را فراموش کردید Yahoo آن را از شما می پرسد و اگر همان پاسخ را بدهید ID شما با یک Password جدید به شما برگردانده خواهد شد.

 

سوال را انتخاب و در زیر آن جواب مورد نظر را تایپ کنید. مهم نیست سوال چه باشد ، جواب را به خاطر بسپارید. مثلا جواب را شماره شناسانامه خود قرار دهید که ثابت است و فراموش نخواهید کرد. در کادر پائین تر لازم است که تاریخ تولد میلادی خود را وارد کنید که ضرورتی ندارد آن را دقیق وارد کنید ولی باید حتماً به خاطر بسپارید زیرا این نیز یکی از سوالاتی است که جهت برگرداندن Password فراموش شده از شما پرسیده می شود.

 

اگر تاریخ واقعی را درج نمی کنید به گونه ای اعداد را انتخاب کنید که بیش از سیزده سال داشته باشید. در قسمت Current E-mail Address چیزی ننویسید و با Next به مرحله بعد روید. در مرحله بعد از شما می خواهد که تصویری که می بینید و مجموعه ای از حروف و اعداد است در مکان خود تایپ کنید. ضرورتی ندارد که حروف کوچک و بزرگ را رعایت کنید.

 

این روبات حساس نیست. پس از وارد کردن آن ، Next را بزنید و منتظر بمانید. در صورتی که این ID قبلا توسط شخصی ساخته نشده باشد بدون هیچ مشکلی با پنجره Yahoo! Registration Complete مواجه خواهید شد که کافیست دکمه Finish را بزنید. اما اگر ID تکراری باشد کمی به قبل بازگردانده خواهید شد تا ID دیگری انتخاب و ثبت کنید.

 

اکنون که ID ساخته شده است لازم است E-mail همان ID نیز فعال شود زیرا برای اولین بار است که به صندوق خود وارد می شوید. با ID و Password خود Sign in کنید یا به عبارت دیگر Login شوید. اکنون سایت www.mail.yahoo.com را باز کنید. این صفحه دروازه ورود شما به صندوق پستی است یعنی همان پستخانه. Yahoo! ID و Password خود را وارد کنید و Sign In کنید. چون برای اولین بار است که وارد ایمیل خود می شوید چند سوال پرسیده می شود که همه را Next بزنید تا صفحه ایمیل شما فعال شود.

 

شما هم اکنون یک ایمیل در Inbox دارید که تبریک سایت Yahoo برای عضویت در این سایت است. ایمیل های دوستان ، مردم ، فامیل و یا شخصی که از او خواسته اید برای شما ایمیل بفرستد به Inbox می آید اما ایمیل هایی که از طرف سایت ها و ی جهت تبلیغات ارسال می شود و حجم بیشتری نسبت به ایمیل های معمولی دارند (به دلیل گرافیکی بودن آن ها) به قسمت Bulk و یا Spam وارد می شود.


● روش گام به گام تغییر Password:
وقتی Password خود را تغییر می دهید هم Password آی دی شما تغییر می کند و هم Password ایمیل شما. بنابراین تغییر پسورد را هم می توان از طریق تنظیمات داخل E-mail انجام داد و هم می توان از منوهای Messenger این کار را کرد. ما هر دو روش را توضیح می دهیم چرا که ممکن است در بعضی سیستم ها نرم افزار Yahoo! Messenger نصب نباشد و یا به دلیل آسیب دیدگی های ویندوز ، اجرا نشود.


● تغییر Password از طریق Messenger:
ابتدا با ID و Password خود لاگین شوید. در بالای Messenger خود وارد منوی Messenger شده و گزینه My Account Info را کلیک کنید تا یک صفحه وب سایت باز شود. اندکی صبر کنید. در قسمت مربوطه پسورد فعلی را وارد کنید یعنی پسوردی که با آن هم اکنون Messenger خود را لاگین کردید. سپس Sign in کنید. عبارت آبی رنگ Change Password مشاهده می شود. بر روی آن کلیک کنید. سه قسمت دیده می شود. در قسمت اول پسورد فعلی خود را وارد کنید و در دو قسمت پائین پسورد جدید خود را وارد کنید و سپس Save را بزنید. پسورد شما تغییر کرد. اکنون صفحه و همچنین Messenger خود را ببندید و با Password جدید Messenger خود را Login کنید.


● تغییر Password از طریق تنظیمات E-mail:
از طریق صفحه www.mail.yahoo.com وارد ایمیل خود شوید. در جایی از صفحه ایمیل خود که معمولاً در بالای صفحه سمت راست وجود دارد عبارت Options را کلیک کنید. چون ممکن است Yahoo شکل طراحی صفحات سایت خود را تغییر دهد بنابر این همیشه ممکن است Options را در آن نقطه نیابید و در جای دیگری قرار داده باشند ولی چون تنظیمات ایمیل در آنجا صورت می گیرد حتماً چنین گزینه ای در ایمیل شما وجود دارد.

 

اکنون پس از ورود به Options ، در منوهای سمت چپ صفحه عبارت Account Information را کلیک کنید. سپس Password فعلی خود را وارد کنید تا وارد صفحه تغییر Password شوید. عبارت آبی رنگ Change Password در بالای صفحه مشخص است که باید بر روی آن کلیک کنید. سه قسمت مشاهده می شود که در قسمت اول ، Password فعلی و در دو قسمت پائین آن Password جدید خود را وارد کنید و سپس دکمه Save را بفشارید. Password شما تغییر کرد.


جلوگیری ازREFRESH اتوماتیک صفحات وب

ماً تاکنون به هنگام گشت و گذار در وب، با سایت‏هایی برخورد کرده‏اید که صفحات‏شان به طور اتوماتیک و بدون اینکه شما دکمه Refresh یا Reload مرورگر را بزنید، در یک فاصله زمانی معین Refresh یا به روز می‏شوند. ممکن است این Refresh شدن اتوماتیک صفحات در اینترنت چندان به مذاق شما خوش نیاید. در این ترفند نحوه جلوگیری از Refresh اتوماتیک صفحات در دو مرورگر IE و فایرفاکس را به شما خواهیم آموخت.

 

برای این کار در مرورگر Internet Explorer:

از منوی Tools بر روی Internet Options کلیک کنید.

به تب Security بروید و بر روی دکمه Custom Level کلیک کنید.

اکنون Allow META REFRESH را یافته (در میانه‏های لیست) و آن را بر روی Disable تعیین کنید.

پنجره‏های باز را OK نمایید.

 

و در مرورگر Firefox:

در نوار آدرس مرورگر عبارت about:config را وارد کرده و دکمه Enter را بزنید. اگر با پیغامی مواجه شدید روی دکمه I'll be careful, I promise کلیک کنید.

حال در قسمت Filter عبارت accessibility.blockautorefresh را وارد نمایید.

اکنون بر روی accessibility.blockautorefresh دوبار کلیک کنید تا Value آن از false به true تغییر کند.

لازم به ذکر است در این زمینه میتوانید از افزونه‏یی به نام RefreshBlocker جهت غیرفعال کردن به روزرسانی اتوماتیک صفحات نیز استفاده کنید:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/992

گاهی اوقات وقتی به یک کاربر مرموز(!) بر می‌خورم، خیلی کنجکاو می‌شوم که بدانم این کاربر از چه کشور یا چه شهری کانکت (Connect) می‌شود!(منظورم از مرموز این است که هیچ اطلاعاتی از خودش بروز نمی‌دهد!)

در این مواقع اولین کاری که می‌کنم این است که رد پایش در اینترنت را دنبال می‌کنم تا به IP مربوط به اتصالش به اینترنت برسم و بعد، به سراغ سایت جالبی در این زمینه می‌روم که آدرسش این است:

Find-IP-Address.org

با ورود به این سایت متوجه می‌شوید که همه چیز را در مورد شما فهمیده است!

در چه کشوری هستید، در چه شهر یا نزدیک به چه شهر بزرگی هستید، نام ISP شما چیست و ... حتی نقشه محل سکونت شما را هم نشان می‌دهد و یک خانه هم در محل زندگی شما یا نزدیکی‌های آن می‌گذارد که خیالتان راحت شود که گم نشده‌اید!!!

البته چون رنج IP در ایران زیاد نیست، شاید شهر شما را مثلاً اصفهان درج کند، در حالی که شما در ساوه زندگی می‌کنید! اما اگر تعداد کاربران زیاد شود و آی.پی‌های بیشتری اختصاص داده شود و ISPها از شهرهای بزرگ به همه شهرها منتقل شوند، شاید به زودی بتوان از پارک نزدیک محل سکونت ایرانی‌ها هم عکس گرفت!

در پایین این سایت، می‌توانید IP هر شخصی را که خواستید بدهید و روی دکمه Track IP کلیک کنید تا مشخصات آن آی.پی ظاهر شود.

 

روش اول برای پیدا کردن ip ی کامپیوتر: دعوت به گپ ای سی کیو شما از دوستتان دعوت میکنید که با شما در ICQ به گپ زدن بپردازد شما در همین لحظه در منوی start به گزینه run رفته و مینویسید command وبعد فرمان netstat -t را اجرا می کنید شما در لحظه ای که این کار را انجام می دهید اگر صفحه ای به غیر از ICQ باز نباشد فقط یک ای پی به شما نشان می دهد که اون ای پی شخص مورد نظر است

 

روش دوم پیدا کردن آدرس ip ی کامپیوتر: فرستادن یک فایل یا گپ زنی صوتی (voice chat ) از طریق یک پیام رسان (yahoo)است.بر خلاف نرم افزارICQ که تنها با شروع به گپ زنی و اجرای فرمانnetstat -t می توان به آدرس ipی طرف مقابل دست پیدا کرد,در messenger های فعلی که در ایران بیشترین کاربر را دارند مثل (yahoo , msn) شما به راحتی ICQ نمی توانید ipطرف مورد نظر خود را در بیاورید شما ابتدا باید فایلی برای طرف بفرستید یا با او به گفت و گو بپردازید بعد از آن شما فرمان netstat -tرا زده و به دنبال آدرس ipیی می کردید که دو ویژگی زیر را داشته باشد 1.وضعیت اتصال آن ESTABLISHED باشد 2.در همان سطر در ستونLocal Address, آدرس ipی شما بهمراه پورت باز شده 80 آمده باشد بعد از اینکه این دو را چک کردید در همان سطر به ستونForeign Adress توجه کنید ipی شخص مورد نظر شما این می باشد امید وارم این براتون مفید بوده باشد .

 

روش سوم برای پیدا کردن ip ی کامپیوتر: از دوست خود بخواهید که صفحه وبی را ببیند شما باید صفحه وبی رو برای خود داشته باشید مراکز زیادی هستن که این امکان رو به شما می دهند من 2تا از آن ها رو به شما معرفی می کنم تا شما برای گرفتن فضای خالی برای صفحه وبتان از آن ها استفاده کنید www.geocities.com , www.freewebs.com شما می توانید از این 2سایت فضای مورد نظرتان رو بگیرید حالا کاری که شما باید بکنید اینه که بر روی صفحه وبتان یک شمارشگر نصب کنید که باز هم یک سری از سایت ها هستن که این امکان رو به شما می دهند شما در طی ثبت نام در این سایت ها طوری آن ها رو تنظیم می کنید که ipهایی که با سایت شما در تماس هستند رو به ادرس ایمیل شما بفرستد من معروفترین های آن رو برای شما معرفی می کنم 1.www.webstat.com 2. www.gostats.com حالا وقتی کار تموم شد از دوست خود بخواهید که صفحه وب شما رو ببیند .

 

روش چهارم برای پیدا کردن ip ی کامپیوتر: دریافت نامه پست الکترونیک از طرف مقابل شما با گرفتن یک ایمیل از طرف مقابل در یاهو می توانید آدرس آی پی او را بدست آورید برای این کار باید در تنظیمات یاهو دست ببرید شما اول به ایمیلتات میروید و در آنجا گزینه mail options می زنید و در صفجه بعد به فسمت Mail Accounts می روید و در آنجا گزینه ادیت رو می زنید و در آنجا گزینه Show all headers on incomingmessages رو که در Headers: هست فعال کنید از این پس هر کس یه شما ایمیلی بزند شما آدرس ای پی او را در بالای صفحه میل می بینید حال شما باید از دوستتان در خواست یک میل کنید.

روش پنجم برای پیدا کردن ip ی کامپیوتر: استفاده از یک برنامه ip sinffer اسنیفر ها برنامه هایی هستند که با نظاره کردن بسته های اطلاعات موجود در یک شبکه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد. برای مثال sinfferها می توانند کلمات عبور (password) اشتراک های کاربری (account) اعداد کارنهای اعتباری (credit account) اطلاعات بانک های و غیره را با کشف رمز و فاش کنند.یکی از انواع ساده این برنامه ip sniffer است که آدرس ip را پیدا می کند.همچنین برنامه aim blackout این کار را با قابلیت ها ی بالا برای شما انجام می دهد

امروزه در طراحی صفحات اینترنتی ، یکی از ویژگی های اصلی استفاده از تصاویر است که برای زیبایی و فرم دادن به صفحه استفاده میشود. طبعأ حجم این تصاویر نیز متغیر است و صد البته حجم بیشتری را دارا میباشند. تصاویر نیز به دو دسته ساکن و متحرک تقسیم میشوند. تصاویر ساکن که بسیار نیز مشاهده میکنید حجم کمتری را نسبتأ به تصاویر متحرک یا همان انیمیشن های GIF دارا هستند. این تصاویر که بیشتر برای ساخت بنرهای تبلیغاتی استفاده میشود در اکثرأ سایت های اینترنتی نیز موجوداند. با سرعت پایینی که اینترنت ما نیز دارا میباشد طبعأ هر چقدر از زیبایی ها کاسته شود ممکن است به نفع بازدیدکننده باشد! در این ترفند قصد داریم نحوه غیرفعال نمودن نمایش تصویرهای متحرک GIF را در دو مرورگر اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس ، مطرح کنیم.

 

برای اینکار در مرورگر IE میبایست:
Internet Explorer را باز نمایید.
از منوی Tools بر روی Internet Options کلیک کنید.
در پنجره باز شده به تب Advanced مراجعه کرده و از زیرمجموعه Multimedia ، تیک گزینه Play animations in web pages را بردارید.
OK کرده و خارج شوید.

 

همچنین در مرورگر Firefox بایستی:
نرم افزار را فراخوانی نمایید.
در قسمت Address Bar عبارت about:config را وارد کرده و Enter بزنید.
حال در قسمت Filter عبارت image.animation_mode را وارد نمایید.
بر روی آن دوبار کلیک کرده و normal را به none تغییر دهید.
OK کرده و خارج شوید.

همانطور که میدانید در یاهو مسنجر میتوانید هنگامی که آنلاین هستید خود را از نظر افرادی که شما را در لیست دوستان خود دارند مخفی نگاه دارید و یا در اصطلاح خود را Invisible کنید. اما شاید دوست باشید که تنها برای فرد یا افرادی Invisible باشید و بقیه افراد شما را آنلاین ببینند. در این ترفند قصد داریم نحوه آفلاین نمودن همیشگی خود برای یک ID خاص را آموزش دهیم.

 

بدین منظور:
به یاهومسنجر با ID خود لوگین کنید.
در لیست دوستان خود بر روی فرد مورد نظر راست کلیک نمایید.
اکنون از قسمت Stealth Settings بر روی Permanently offline کلیک کنید.
کار تمام است و شما برای همیشه برای این فرد خاموش خواهید بود.
برای بازگردانی به حالت اولیه، از Stealth Settings بر روی Online کلیک کنید.

 سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فرایندی است که در پایان به افزایش ترافیک با کیفیت در سایت شما می انجامد و تعداد کاربرانی که سایت شما را بازدید می کنند را افزایش داده و این افزایش ترافیک سایت با جذب مخاطبان راستین کالا و خدمات شما انجام می شود. اتمام فرآیند سئو بر روی یک سایت به تعامل هر چه اغلب کاربران با سایت می انجامد. سئو با افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو و تبلیغ سایت و نمایش درونمایه برای دسته وسیعتری از مخاطبان علاقه مند به بازاریابی وسیعتر اجناس و خدمات شما منجر خواهد شد.


 


سئو چیست؟


سئو دربرگیرنده چه فرایند هایی می شود؟

افزایش کیفیت شدامد سایت: شما میتوانید ترافیک بسیار بالایی را به سایت خویش جذب کنید. کافیست به گوگل بگویید که سایت شما راجع به موضوعی است که برای جمعیت وسیعی از کاربران جذاب باشد. مثلاً شما میتوانید کاربران را با واژه کامپیوترهای اپل به سایت خود جذب کنید. اما اگر اینکار در سایتی چهره گیرد که بجای عرضه کامپیوتر های اپل به فروش میوه سیب پرداخته و از هم اسم بودن اسم انگلیسی میوه سیب و شرکت اپل بهره‌گیری کرده باشید. شما ترافیک با کیفیتی را به سایت خویش جذب نکرده اید. منظور سئو این است که شما برای کالایی که واقعاً عرضه می کنید مخاطبی را جذب کنید که واقعاً خواهان آن است.

حجم ترافیک: با افزایش رتبه سایت در صفحه نمایش نتایج جستجوی گوگل، سایت شما کلیک بیشتری اخذ خواهد کرد. شدامد اغلب همش به درمان درآمد سایت می انجامد.

نتایج طبیعی گوگل: گوگل دو سری سایت را در صفحه نتایج خود به نمایش می گذارد تقسیم نخست سایت هایی هستند که با پرداخت خرج رتبه های گوگل را بدست می آورند که کنار لینک سایت آنها در گوگل عبارت Ad درج میشود. دسته دوم سایت هایی هستند که به دلیل ارتباط جستار سایت و کلمه جستجو شده به طور طبیعی و بدون پرداخت پول به گوگل در صفحه نتایج جستجو ظاهر می شوند. و سئو به سایت شما کمک می کند که بدون احتیاج به پرداخت خرج به گوگل رتبه فوقانی را در آن به دست بیاورید.

 


سئو دربرگیرنده چه فرایند هایی می شود؟


سئو چگونه پیشه می کند

قطعاً گواه آن بوده اید که با تایپ یا گفتن کلماتی به گوگل، لیستی از سایت های مرتبط به کلمه دلخواه شما برایتان ظاهر میشود. ولی این رخداد دقیقاً چطور می افتد. و این لینک ها چطور به چهره جادویی در صفحه گوگل نما می شوند.


گوگل برای آنکه بتواند سایت ها را در صفحه نتایج جستجو نشانه دهد باید نخست ربات های خویش را برای رسیدگی و نمایه کردن سایت شما بفرستد این ربات ها Crawler نام دارند که به فارسی به آنها خزنده گفته میشود. این ربات ها با کمک نقشه سایت و محتوای سایت شما اطلاعات کاملی را از سایت به گوگل ارسال می کنند. ربات های گوگل برای ارسال این اطلاعات به زمان زیادی احتیاج ندارند. پس متعلق به الگوریتم های گوگل شروع به بررسی این اطلاعات کرده و بر بنیاد کیفیت درونمایه و پیوستگی آن با موضوع جستجو شده توسط کاربر رتبه ای به سایت شما خواهند داد.


فاکتور های زیادی برای تعیین رتبه سایت در گوگل هستی دارد در نمودار پایین برخی از این فاکتورها و میزان اهمیت آنها در تعیین رتبه سایت را مشاهده می کنید.


 


نمودار تعیین اهمیت هر یک از عوامل سئو


بهینه سازی برای موتورهای جستجو به چه معنا است

واژه O در واژه SEO مخفف Optimization است که به بهینه سازی برگردان گردیده، بهینه سازی به معنی آن است که شما به گوگل بگویید سایت شما را با کدام واژه کلیدی در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارد. موتورهای جستجو با کمک پرتو های مشخصی، سایت شما را براساس واژه ها کلیدی رتبه بندی می کنند و کاربران پایانی نیز طبق رتبه موتورهای جستجو به این سایت شما مراجعه خواهند کرد. بنابراین ایجاد یک فهم صحیح از سایت برای موتورهای جستجو زیاد دارای اهمیت است.


بهینه سازی اشکال مختلفی به خود می گیرد. به کارگیری صحیح متا تگ عنوان، به کارگیری متا تگ توضیحات به کارگیری بک لینک های درونی و اخذ بک لینک از دیگر سایت ها بخشی از بهینه سازی برای سایت است.


نکته: سئو داخل صفحه: یعنی مواردی از سئو که در تو سایت انجام میشوند گاهی به عنوان دسته اصلی سئو محسوب میگردند. ولی باید به خاطر داشت که سئو خارجی و تبلیغات و بازاریابی محتوا نیز در تعیین رتبه و میزان شدامد رسیده سایت تاثیر غیر قابل انکاری دارند.


آموزش سئو

سئو حائز چند دسته است و مجموع عوامل کارساز در سئو را بیش از صد عامل برآورد زده اند. برای تعلیم سئو معمولاً سئو مقدماتی و سئو حرفه ای را از هم متمایز می کنند. سئو مقدماتی در واقع ذکر اصول سئو و در اغلب موارد تنها شامل سئو درون صفحه است و در سئو چیره دست موارد پیچیده تر مثل روش استایل دهی به ظاهر سایت در صفحه نتایج جستو و مواردی از این قبیل بحث و بررسی می شود.


طراحی سایت بر اساس سئو

بسیاری از متخصصین سئو بر این باورند که سئو سایت سئو فروشگاهی میموس از لحظه نخست شروع یک سایت ابتدا میشود، برگزیدن یک نام دامنه مناسب و تولید بک لینک های درونی پسندیده برای موضوعات گوناگون باید از همان پیش درآمد مد نظر باشد.


محتوا و تگ ها پیوسته با سئو

هنگامیکه به بحث محتوا میرسیم قدم نخست انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو کردن سایت است. سپس باید با کمک نشانه گذاری و یا به عبارت ساده تر با یک سری تگ به گوگل بگوییم که این واژه ها کلیدی انتخاب شده چه هستند. و محتوای ما چگونه به این کلمات پیوسته است. این پیشه به موتور های جستجو کمک می کند که معنای اصلی محتوای سایت و موضوعی که میخواند به بیننده انتقال دهند را درک کند.


سئو داخلی

همانطور که گفتیم سئو دو دسته دارد در دسته سئو درونی موارد زیادی مشابه نحوه استفاده از هدینگ ها H1-6 و تگ های مهم از عقیده گوگل و در ضمن مواردی همانند نحوه به کارگیری فایل Robots.txt رسیدگی میگردد.

اگر شما نیز از کاربران مرورگر محبوب فایرفاکس هستید حتماً با یکی از مشکلات همیشگی موجود برخورد داشته اید. به این شکل که در هنگام مرور صفحات وب کافی است اقدام به مشاهده یک فایل با فرمت PDF کنید ، در این زمان فایرفاکس سعی میکند فایل PDF را به کمک Adobe Reader در محیط خود مرورگر باز کند. نتیجه این کار ممکن است به علت کم بودن رم و پایین بودن سرعت اینترنت به هنگ کامل مرورگر منتهی شود. در نتیجه به جای این همه دردسر بهتر است به جای باز کردن مستقیم فایل ها منتهی به pdf. آنها را بر روی هارد ذخیره کرد و سپس آنها جداگانه باز نمود. این کار به طبع در هر بار وقت گیر است. در این ترفند قصد داریم روشی را معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید پس از وارد شدن به آدرس یک فایل PDF ، فایرفاکس به شکل اتوماتیک فایل را به جای باز نمودن ، بر روی هارد ذخیره میکند.

 

بدین منظور:
Firefox را اجرا نمایید.
از منوی Tools به Options مراجعه کنید.
حالا به تب Applications بروید.
اکنون در لیست موجود بر روی Adobe Acrobat Document کلیک کرده و حالت آن را بر روی Save File تنظیم کنید.
بر روی دکمه OK کلیک نمایید.