قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

کلیدهای میانبردرنرم افزارINTERNET EXPLORER

این بار برای شما مجموعه ای از کلیدهای میانبر در نرم افزار اینترنت اکسپلورر را فراهم کرده ایم. با این کلیدهای میانبر میتوانید سرعت خود را هنگام کار با این برنامه بسیار بالاتر ببرید و خود را حرفه ای تر نشان دهید.

 

F1: نمایش راهنمای مرورگر. در زمانی که پنجره ای باز باشد راهنمای مربوط به همان عنصر را نمایش میدهد.

 

F11: جابجایی بین حالت تمام صفحه در مرورگر و پنجره در ابعاد عادی.

 

Tab: حرکت بسمت جلو در بین عناصر صفحه وب و نوار آدرس و نوار لینک.


Shift+Tab: حرکت بسمت عقب در بین عناصر صفحه وب و نوار آدرس و نوار لینک.


Alt+Home: رفتن به صفحه خانگی.


Alt+Right Arrow: رفتن به صفحه بعدی.


Alt+Left Arrow: رفتن به صفحه قبلی.


Backspace: رفتن به صفحه قبلی.


Shift+F10: نمایش منوی آبشاری و میان بر برای یک لینک.


Ctrl+Tab: انتقال بین فریم ها بسمت جلو.


F6: انتقال بین فریم ها بسمت جلو.


Shift+Ctrl+Tab: انتقال بین فریم ها بسمت عقب.


Up Arrow: حرکت صفحه بسمت ابتدای سند.


Down Arrow: حرکت صفحه بسمت انتهای سند.


Page Up: حرکت به سمت ابتدای صفحه با انجام پرشی بزرگ تر نسبت به دکمه بالا.


Page Down: حرکت به سمت انتهای صفحه با انجام پرشی بزرگ تر نسبت به دکمه پایین.


Home: انتقال صفحه به ابتدای سند.


End: انتقال صفحه به انتهای سند.


Ctrl+F: نمایش پنجره جستجو برای صفحه جاری.


F5: تازه سازی (Refresh) نمودن صفحه در صورتی که نیازی به این کار باشد (تاریخ صفحه که بصورت محلی بروی سیستم شما ذخیره شده است با تاریخ صفحه در وب متفاوت باشد).


Ctrl+R: تازه سازی (Refresh) نمودن صفحه در صورتی که نیازی به این کار باشد (تاریخ صفحه که بصورت محلی بروی سیستم شما ذخیره شده است با تاریخ صفحه در وب متفاوت باشد).


Ctrl+F5: تازه سازی (Refresh) نمودن صفحه (تاریخ صفحه که بصورت محلی بروی سیستم شما ذخیره شده است با تاریخ صفحه در وب یکسان باشد) مناسب برای صفحاتی که توسط Ispها Cache می شوند.


Esc: متوقف نمودن عملیات دانلود در صفحه.


Ctrl+O: باز نمودن یک مکان (آدرس اینترنتی) دیگر.


Ctrl+L: باز نمودن یک مکان (آدرس اینترنتی) دیگر


Ctrl+N: باز نمودن یک صفحه مرورگر دیگر.


Ctrl+W: بستن صفحه مرورگر جاری.


Ctrl+S: ذخیره نمودن صفحه جاری.


Ctrl+P: چاپ صفحه جاری.


Enter: فعال سازی لینک انتخاب شده.


Ctrl+E: باز نمودن جستجو در نوار مرورگر.


Ctrl+I: باز نمودن علایق(Favorites) در نوار مرورگر.


Ctrl+H: باز نمودن سابقه (History) در نوار مرورگر.


Alt+D: قرار دادن متن انتخاب شده در نوار آدرس.


F4: نمایش نوار آدرس سوابق.


Ctrl+Left Arrow: در صورتی که این کلید را در نوار آدرس فشار دهید مکان نما به شکست بعدی سمت چپ (محلی که کاراکتر / قرار دارد) منتقل می گردد.


Ctrl+Right Arrow: در صورتی که این کلید را در نوار آدرس فشار دهید مکان نما به شکست بعدی سمت راست (محلی که کاراکتر / قرار دارد) منتقل می گردد.


Ctrl+Enter: در نوار آدرس با زدن این کلید رشته www. به اول متنی که در آدرس باز نوشته اید اضافه می گردد. همچنین رشته com. را به انتهای این رشته اضافه مینماید. مثال: www.beytoote.com

 

Up Arrow: در صورتی که خاصیت Auto Complete فعال باشد. در لیست مزبور به سمت بالا حرکت می کند.


Down Arrow: در صورتی که خاصیت Auto Complete فعال باشد. در لیست مزبور به سمت پایین حرکت می کند.


Ctrl+D: صفحه جاری را به فهرست علایق (Favorites) اضافه میکند.


Ctrl+B: نمایش پنجره سازمان دهی علایق.


Alt+Up Arrow: بالا رفتن در لسیت در پنجره سازمان دهی علایق.


Alt+Down Arrow: پایین رفتن در لسیت در پنجره سازمان دهی علایق.


Ctrl+X: حذف ( درصورت امکان) و انتقال کپی عنصر انتخاب شده به حافظه.


Ctrl+C: کپی عنصر انتخاب شده به حافظه.


Ctrl+V: اضافه نمودن عنصر درون حافظه در مکان فعلی.


Ctrl+A: انتخاب تمام عناصر.

تقریباً همه ما روزانه به شکلی از امکانات شرکت گوگل استفاده می‌کنیم و آن را یکی از مؤثرترین و امن ترین سرویس های اینترنتی می دانیم. اما در گوگل و سرویسهای مختلف آن هم تنظیماتی هستند که شاید ظاهراً مهم نباشند، اما اعمال هر کدام از آن‌ها به نوعی در استفاده بهتر و امن‌تر از سرویس های مختلف این شرکت، ضروری است.

 

1- پیش‌نمایش اتوماتیک تصاویر ضمیمه ایمیل‌های دریافتی از لیست دوستان تان را غیرفعال کنید

جی‌میل، به صورت پیش‌فرض، پیش‌نمایش تصاویری که از طرف افراد ناشناس و یا منابع نا مشخص برای شما ارسال شده باش را به شما نشان نمی‌دهد، اما از جولای ۲۰۰۹ کسانی که حداقل یک بار برایشان ایمیلی ارسال کرده باشید، در لیست تماس جی‌میل شما قرار می‌گیرند. حال اگر شما ایمیلی که شامل یک فایل تصویری ضمیمه باشد، از افراد لیست خود دریافت کنید، آن تصویر به نمایش در می‌آید.

برای اینکه این پیش‌نمایش را غیرفعال کنید، باید در جی‌میل خود به صفحه Settings مراجعه کرده و در برگه General در قسمت External Content گزینه دوم (Ask before displaying external content) را انتخاب کنید و سپس کلید Save را در پایین صفحه برای ذخیره تنظیمات فشار دهید.

بدین ترتیب پیش نمایش تصاویر ضمیمه تمامی ایمیل‌های تان تنها در صورتی به نمایش در می‌آیند که لینک Display images below را در بالای هر ایمیل کلیک کنید.

بدین ترتیب دیگر مجبور نیستید که حجم زیادی از وقت و پهنای باندتان را صرف خواندن ایمیل دوستانی بنمایید که علاقه خاصی به استفاده از عکس‌های با کیفیت بالا در ایمیل شان هستند. و البته با جلوگیری از نمایش عکس‌های با منبع ناشناس، یکی از باگ های بزرگ امنیتی سیستم تان را رفع نموده اید.

 

۲- قابلیت های Chat، Labs و Buzz را خاموش کنید

این سه سرویس گوگل که در جی‌میل قابل دسترس هستند، علی‌رغم مزایای شان، معایب زیادی هم دارند. برای مثال Labs با اینکه مجموعه‌ای کاربردی از ابزارها برای جی‌میل را در اختیارتان می گذارد، سرعت صندوق پست الکترونیکی شما را کم کرده و ممکن است شما را عصبی کند و چت هم که مرتب حواس شما را پرت خواهد کرد و حجمی از صفحه نمایش را هم اشغال می کند. از معایب گوگل باز هم که احتمالاً آگاه هستید و می‌دانید با وجود تغییراتی که گوگل در این سرویس داده، برای حفظ حریم خصوصی و لیست دوستان خود، بهتر است حداقل فعلاً از این سرویس صرفنظر کنید.

برای خاموش کردن گوگل باز و سرویس چت گوگل در جی‌میل، می‌توانید پس از ورود به جی‌میل، به پایین صفحه رفته و مطابق شکل، کلید های turn off chat و turn off buzz را بزنید. بدین ترتیب از شر پنجره چت خلاص می‌شوید و منوی Buzz که در زیر Inbox قرار دارد، ناپدید می‌شود. البته شما می‌توانید در صورت نیاز دوباره با مراجعه به این قسمت از صفحه جی‌میل و زدن کلید turn on این دو سرویس را به جی‌میل خود برگردانید.

اگر هم به نظرتان سرعت جی‌میل‌ کم شده یا حتی گاهی ارتباط آن قطع می‌شود، می‌توانید با خاموش کردن Labs به‌ بهبود این وضع کمک کنید. وقتی سرعت کم است اگر از لینک زیر برای باز کردن جی‌میل استفاده کنید، جی‌میل‌تان بدون Labs باز خواهد شد:

 

https://mail.google.com/mail/?labs=0#

 

با این لینک جی‌میل در حالت Safe Mode باز می‌شود. شما می‌توانید این آدرس را بوک مارک کنید تا از طریق آن به جی‌میل خود سر بزنید و سرعت و پایداری بیشتر جی‌میل را شاهد باشید.

 

۳-پاک کردن تاریخچه جستجوها و لاگین ها

اگر شما در گوگل یا جی‌میل یا هر کدام از سرویسهای این شرکت لاگین کرده باشید، گوگل جستجوهای شما را ذخیره کرده می‌کند. حتی اگر لاگین نباشید، این احتمال وجود دارد که گوگل مواردی را که قبلاً تایپ و جستجو کرده‌اید، پیگیری کند. با استفاده از آدرس زیر، شما می‌توانید تاریخچه جستجوهایی که در گوگل انجام داده‌اید را به کلی پاک نمایید:

 

https://www.google.com/accounts/DeleteService?service=hist

 

این قابلیت برای همه‌ی کاربران فعال است، اما اگر از طریق آن نتوانستید نتیجه مناسبی بگیرید، ابتدا وارد اکانت گوگل تان شوید و سپس این لینک را امتحان کنید:

 

http://www.google.com/history

 

در اینجا لیست کامل نتایج جستجوی خود را به تقکیک روز می‌توانید مشاهده و مدیریت کنید. قابلیت جالبی که گوگل برای این سرویس خود در اختیار کاربران قرار داده، ایست موقتی و حتی کامل این سرویس است. حتی شما می‌توانید این سرویس را برای مدت زمانی مشخص غیرفعال نمایید. همچنین می‌توانید با استفاده از کلید Remove Items در سمت چپ، برخی موارد را از لیست جستجوی خود حذف کنید.

در صورتی که شما جستجوهای خود را در حالتی که لاگین نبوده اید انجام می داده اید، به دنبال لینک Web history در گوشه سمت راست صفحه بگردید. در اینجا شما می‌توانید هر آنچه که گوگل در کامپیوتر (و مرورگر شما) پیگیری کرده، بیابید و نتایج را برای خودتان سفارشی کنید.

 

۴- مطمئن شوید که گوگل قابلیت https را برای شما فعال کرده باشد

قبلاً در نگهبان گفتیم که گوگل برای امنیت بیشتر کاربرانش شیوه ارتباط تمامی کاربران جی‌میل را از http به https تغییر داده است، اما متأسفانه مواردی مشاهده شده که این کار انجام نگرفته است. پس لطفاً حتماً از طریق صفحه تنظیمات جی‌میلsetting،این مورد راکنترل کنید تا مطمئن شوید که ارتباط تان با سرورهای گوگل به صورت امن است.

کاربردی این مرورگر، وجود چندین راه برای انحام یک کار خاص است. به عنوان مثال برای جستجوی یک عبارت در یک موتور جستجو نظیر گوگل، شما می‏توانید به صفحه اصلی موتور جستجو بروید و یا اینکه از نوار جستجو در سمت راست بالای صفحه مرورگر استفاده کنید. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک راه دیگر برای جستجوی عبارات در موتورهای جستجوی مختلف در مرورگر اپرا بپردازیم. راهی که به وسیله آن می‏توانید به سریع‏ترین شکل ممکن یک عبارت خاص را در هر موتور جستجویی که بخواهید جستجو کنید.

 

 

بدین منظور:
فرض می‏کنیم قصد داریم عبارت beytoote را در موتور جستجوی گوگل، جستجو کنیم. برای این کار کافی است در نوار آدرس مرورگر (محلی که آدرس های اینترنتی را وارد می‏کنیم) عبارت زیر را وارد کنیم و Enter بزنیم:

g beytoote

در این عبارت حرف g، حرف اول google بود و کلیدواژه این موتور جستجو محسوب میشود. همچنین پس از g بایستی یک فاصله تایپ کرده و سپس عبارتی که قصد جستجوی آن را داریم را وارد کنیم.
با این الگو می‏توان برای جستجوی عبارات در یاهو، از حرف Y و همچنین برای جستجو در ویکی‏پدیا از عبارت w استفاده کرد. همین طور با استفاده از حرف‏های a ،z ،b و e می‏توان به ترتیب در سایت‏های Ask ،Amazon ،BitTorrent و Ebay جستجو نمود. 
برای تغییر تنظیمات مربوط به موتورهای جستجو و همچنین تغییر کلیدواژه‏ها، از منوی Tools به Preferences و سپس تب Search بروید.

 

شاید شما نیز به مانند بسیاری از کاربران دارای بیش از یک حساب کاربری در سرویس‏دهنده ایمیل Gmail هستید. در این صورت پیش از این برای چک کردن ایمیل‏های خود، ناچار بودید پس از وارد شدن به هر یک از ایمیل‏های خود، برای چک کردن ایمیل دیگر، از حساب خود خارج شوید و با وارد کردن مجدد ایمیل و پسورد به حساب دیگر خود بروید. یا نهایتاً چند مرورگر مختلف را همزمان باز کرده و یا از افزونه های مخصوص این کار استفاده کنید. اما با استفاده از قابلیتی جدیدی که به تازگی به Gmail اضافه شده است، در صورت داشتن چند حساب در Gmail می‏‏توانید به طور همزمان و چندگانه وارد آنها شوید و ایمیل‏های خود را چک کنید. در این ترفند قصد داریم به معرفی روش انجام این کار بپردازیم.

 

بدین منظور:
ابتدا وارد یکی از حساب‏های کاربری خود در Gmail شوید.
اکنون از بالای صفحه بر روی Settings کلیک کنید.
حال به تب Accounts and Import بروید و بر روی Google Account settings کلیک نمایید.
در صفحه جدید در کنار گزینه Multiple sign-in، بر روی Edit کلیک کنید.
در صفحه بعد، گزینه On - Use multiple Google Accounts in the same web browser را به حالت انتخاب دربیاورید و تیک کلیه گزینه‏های موجود در آن را بزنید.
در نهایت بر روی دکمه Save کلیک کنید.


سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فرایندی است که در پایان به افزایش شدامد با کیفیت در سایت شما می انجامد و تعداد کاربرانی که سایت شما را بازدید می کنند را افزایش دیتا و این افزایش شدامد سایت با جذب مخاطبان راستین کالا و خدمات شما انجام می شود. اتمام فرآیند سئو بر روی یک سایت به تعامل هر چه اغلب کاربران با سایت می انجامد. سئو با افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو و تبلیغ سایت و نمایش درونمایه برای تقسیم وسیعتری از مخاطبان علاقه مند به بازاریابی وسیعتر گونه ها و خدمات شما منجر خواهد شد.


 


سئو چیست؟


سئو دربرگیرنده چه فرایند هایی می شود؟

افزایش کیفیت شدامد سایت: شما میتوانید شدامد زیاد بالایی را به سایت خود جذب کنید. کافیست به گوگل بگویید که سایت شما راجع به موضوعی است که برای جمعیت وسیعی از کاربران جذاب باشد. مثلاً شما میتوانید کاربران را با واژه کامپیوترهای اپل به سایت خویش جذب کنید. ولی اگر اینکار در سایتی صورت گیرد که بجای عرضه کامپیوتر های اپل به فروش میوه سیب پرداخته و از هم اسم بودن اسم انگلیسی میوه سیب و کمپانی اپل استفاده کرده باشید. شما شدامد با کیفیتی را به سایت خویش جذب نکرده اید. قصد سئو این است که شما برای کالایی که واقعاً عرضه می کنید مخاطبی را جذب کنید که واقعاً خواهان آن است.

حجم ترافیک: با افزایش رتبه سایت در صفحه نمایش نتایج جستجوی گوگل، سایت شما کلیک بیشتری اخذ خواهد کرد. ترافیک اغلب دائم به شفا درآمد سایت می انجامد.

نتایج طبیعی گوگل: گوگل دو سری سایت را در صفحه نتایج خود به نمایش می گذارد بخش نخست سایت هایی هستند که با پرداخت خرج رتبه های گوگل را توسط می آورند که کناره لینک سایت آنها در گوگل عبارت Ad درج میشود. بخش دوم سایت هایی هستند که به انگیزه ارتباط سوژه سایت و واژه جستجو شده به طور طبیعی و بدون پرداخت پول به گوگل در صفحه نتایج جستجو ظاهر می شوند. و سئو به سایت شما کمک می کند که بدون نیاز به پرداخت خرج به گوگل رتبه فوقانی را در آن به دست بیاورید.

 


سئو شامل چه فرایند هایی می شود؟


سئو چگونه کار می کند

قطعاً شاهد آن بوده اید که با تایپ یا گفتن کلماتی به گوگل، لیستی از سایت های مرتبط به کلمه مد نظر شما برایتان ظاهر میشود. اما این اتفاق دقیقاً چطور می افتد. و این لینک ها چطور به صورت جادویی در صفحه گوگل نما می شوند.


گوگل برای آنکه بتواند سایت ها را در صفحه نتایج جستجو اثر دهد باید پیش درآمد ربات های خویش را برای بررسی و ایندکس کردن سایت شما بفرستد این ربات ها Crawler نام دارند که به فارسی به آنها خزنده گفته میشود. این ربات ها با کمک نقشه سایت و محتوای سایت شما اطلاعات کاملی را از سایت به گوگل ارسال می کنند. ربات های گوگل برای ارسال این اطلاعات به سررسید زیادی بیچارگی ندارند. بعد متعلق به الگوریتم های گوگل آغاز به بررسی این اطلاعات کرده و بر بنیاد کیفیت درونمایه و وابستگی آن با جستار جستجو شده توسط کاربر رتبه ای به سایت شما خواهند داد.


فاکتور های زیادی برای تعیین رتبه سایت در گوگل وجود دارد در نمودار زیر بعضی از این فاکتورها و میزان اهمیت آنها در تعیین رتبه سایت را مشاهده می کنید.


 


نمودار تعیین اهمیت هر یک از عوامل سئو


بهینه سازی برای موتورهای جستجو به چه معنا است

واژه O در واژه SEO مخفف Optimization است که به بهینه سازی برگردان گردیده، بهینه سازی به معنی آن است که شما به گوگل بگویید سایت شما را با کدام کلمه کلیدی در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارد. موتورهای جستجو با کمک نشانه های مشخصی، سایت شما را براساس کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند و کاربران نهایی نیز طبق رتبه موتورهای جستجو به این سایت شما مراجعه خواهند کرد. بنابراین ایجاد یک درک درست از سایت برای موتورهای جستجو زیاد دارای اهمیت است.


بهینه سازی خرده مختلفی به خویش می گیرد. به کارگیری صحیح متا تگ عنوان، به کارگیری متا تگ توضیحات به کارگیری بک لینک های داخلی و دریافت بک لینک از دیگر سایت ها بخشی از بهینه سازی برای سایت است.


نکته: سئو داخل صفحه: یعنی مواردی از سئو که در داخل سایت انجام میشوند برخی مواقع به عنوان دسته اصلی سئو محسوب میگردند. اما باید به خاطر داشت که سئو بیگانه و تبلیغات و بازاریابی محتوا نیز در تعیین رتبه و میزان ترافیک رسیده سایت تاثیر غیر قابل انکاری دارند.


آموزش سئو

سئو دارای چند دسته است و مجموع عوامل کارساز در سئو را بیش از صد عامل تخمین زده اند. برای آموزش سئو معمولاً سئو مقدماتی و سئو حرفه ای را از هم متمایز می کنند. سئو مقدماتی به راستی ذکر اصول سئو و در اغلب موارد تنها دربرگیرنده سئو داخل صفحه است و در سئو حرفه ای موارد پیچیده تر مانند شیوه استایل دهی به ظاهر سایت در صفحه نتایج جستو و مواردی از این قبیل بحث و بررسی می شود.


طراحی سایت بر پای بست، سئو

بسیاری از کارآزمودگان سئو بر این باورند که سئو سایت از لحظه اول آغاز یک سایت ابتدا میشود، گزینش یک اسم گستره پسندیده و تولید بک لینک های داخلی پسندیده برای موضوعات مختلف باید از همان نخست دلخواه باشد.


محتوا و تگ ها مرتبط با سئو

هنگامیکه به بحث درونمایه میرسیم قدم نخست سپریدن تحقیقات واژه ها کلیدی برای سئو کردن سایت است. سپس باید با کمک نشانه گذاری و یا به عبارت ساده تر با یک سری تگ به گوگل بگوییم که این واژه ها کلیدی انتخاب شده چه هستند. و محتوای ما چگونه به این واژه ها پیوسته است. این کار به موتور های جستجو کمک می کند که معنای اصلی محتوای سایت و موضوعی که میخواند به بیننده انتقال دهند را فهم کند.


سئو داخلی

همانطور که گفتیم سئو دو بخش دارد در دسته سئو درونی موارد زیادی مانند شیوه استفاده از هدینگ ها H1-6 و تگ های مهم از نظر گوگل و در ضمن مواردی مانند شیوه به کارگیری فایل Robots.txt رسیدگی میگردد.


تولید لینک های مرتبط با موضوع

در تولید لینک های داخلی و لینک های خارجی انکر تکست anchor text زیاد اهمیت دارد. انکر تکست anchor text احد از راه هایی است که شما به گوگل بگویید محتوای صفحه شما در ارتباط با چیست. سوژه بعدی لینک های Nofollow و Follow میباشند. لینک های Nofollow هیچ اعتباری به سایت شما اضافه نخواهند کرد و فقط باید در سایت هایی از آن ها بهره‌گیری کرد که لینک تبلیغاتی شما در آن سایت برای بیننده آن سایت جذاب بوده و امکان و احتمال کلیک روی لینک سایت شما از سوی بیننده سایت دیگر بالا باشد. لینک های Follow لینک های هستند که به سایت شما اعتبار و ارزش می دهند معمولاً لینک های فالو به سایت های رفرنس بازگردانیدن دیتا می شود و این موضوع برای سایت شما دارای اهمیت خواهد بود.


سایر بهینه سازی ها

سئو کاران حرفه ای در تعریف سئو دو منظور کلی را برای سئو متصور هستند، هدف نخست جلب پروا گوگل به سایت و افزایش رتبه سایت و هدف دوم جلب خوشنودی بیننده پایانی و افزایش تعامل سایت با کاربران میباشد. به این ترتیب مواردی مشابه بهینه سازی نرخ تبدیل CRO و سئو محلی و سئو بین المللی نیز جزء مواردی میباشد که باید در بهینه سازی سایت به آنها پروا کرد.


بهینه سازی نرخ تبدیل CRO

بهینه سازی نرخ تبدیل عبارت است از انجام یک سری فرایندهایی که بیننده بلقوه سایت شما را به یک کاربر بالفعل تبدیل کرده و یا به عبارت ساده تر تعاملات کاربران با سایت را افزایش دیتا و به سایت کمک می کند که افراد بیشتری را به انجام قصد پایانی سایت ترغیب کند.


هدف پایانی سایت می تواند خرید یک فرآورده یا ثبت ایمیل بیننده برای دریافت اطلاعات و یا خدمات کمپانی و یا مواردی دیگر از این قبیل باشد.


اصولاً برای بهینه سازی نرخ تبدیل CRO از نرم افزارهای آنالیز سایت همانند گوگل آنالیتیکس و یا جایگزین های گوگل آنالیتیکس سهم می برند. به دلیل تحریم های ایران از سوی آمریکا سایت های ایرانی امکان بهره برداری از سایت آنالیتیکس را نداشته و طبیعاً از جایگزین های پسندیده آن بهره‌گیری می کنند. آنالیز سایت به مدیران سایت ایده اصلی برای بهینه سازی نرخ تبدیل را خواهد داد. با بهینه سازی عواملی که به بهبود و افزایش نرخ تبدیل در سایت بی انجامد تجارت آنلاین شما نیز شفا خواهد یافت. این فرایند به عنوان بهینه سازی شاخص عملکرد Kpi نیز شناخته میشود. شما با افزایش تعداد کاربرانی که در سایت شما ثبت نام کرده یا فایلی را دانلود می کنند و یا فعالیتی که دلخواه شما بوده است را اتمام میدهند. بهینه سازی نرخ تبدیل به زبان ساده به معنی آن است که سعی کنید کاربران بیشتری پس از دید سایت شما ذوق زده شوند و بخواهند از سایت شما خریدی اتمام دهند و یا فعالیت دیگری را به سپریدن رسانند.


 


سئو محلی

سئو محلی دربرگیرنده کلیه فرایند های سئو است که به افزایش اعتبار شما در مکان شرکت می شوند و قصد آن افزایش مراجعه حضوری کاربرانی است که سایت شما را بازدید کرده اند. سئو محلی برای بسیاری از کسب و کارها اهمیت فوقانی دارد فروشگاه ها و بسیاری از شرکت ها با تکیه بر سئو محلی می توانند مشتریانی اکثریت داشته باشند.


 


سئو بین المللی

نقطه روبرو سئو محلی سئو بین المللی پیمان دارد. اهمیت آن برای شرکت های چند ملیتی زیاد بالا است. کمپانی هایی مثل اپل و سامسونگ برای شناسایی درونمایه و محصولات خود از این طریق بهره‌گیری می کنند.


 


تکامل سئو

الگوریتم های گوگل به صورت مداوم و متناوب بروز رسانی می شوند. ایجاد طرح سایت فروشگاهی میموس و این بروز رسانی ها قواعد سئو را نیز متکامل تر می کنند و در این بین بقاء همیشگی در رتبه های برتر گوگل متعلق به کسانی است که بتوانند مخاطب پایانی را از محتوای خود خوشنود نگه دارند و نرخ مراجعه کاربران را بالا ببرند.


اکنون قابلیت ورود چندگانه همزمان در حساب های کاربری گوگل -که Gmail نیز یکی از آنهاست- فعال شده است.

برای وارد شدن با حساب دیگر به طور همزمان، مجدد وارد Gmail خود شوید.
در بالای صفحه در محلی که آدرس ایمیل شما درج شده است، یک فلش کوچک رو به پایین وجود دارد.
بر روی آن کلیک کنید و گزینه Sign in to another account را انتخاب کنید.
در صفحه باز شده بایستی نام کاربری و رمز عبور حساب دیگرتان را وارد کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات، خواهید دید که مجدد به صندوق ایمیل خود باز می‏گردید.
اکنون با انتخاب مجدد فلش بالای صفحه، می‏توانید ایمیل دیگر خود را انتخاب کنید تا وارد آن شوید

یکی از مواردی که در حوزه امنیت شبکه و اینترنت بسیاری از کاربران حتی کاربران حرفه ای را نیز بسیار تهدید میکند فعالیت های اینترنتی ناخواسته ای است که در محیط ویندوز انجام میگیرد. این فعالیت ها ممکن است چه از طریق نرم افزارهای مختلف نصب شده و چه از طریق بدافزارهایی (Malware) که ممکن است بر روی سیستم شما در حال اجرا باشد و به طور مخفیانه جاسوسی سیستم را بکند صورت بگیرد. به عبارتی دیگر، ممکن است به این موضوع دقت کرده باشید که در هنگام اتصال به اینترنت ، اگر هیچ فعالیتی نظیر باز کردن صفجه وب توسط مرورگر انجام ندهید ، در پنجره Status مربوط به کانکشن اینترنت شما و در قسمت Activity مقدار Send و Receive باز هم تغییر خواهد کرد. این بدین معناست که پس از اتصال شما به اینترنت همواره در پشت پرده ارتباطات پنهانی در میان ویندوز و اینترنت برقرار است. این ارتباطات مخفی میتواند گاهی انقدر مضر باشد که باعث اشغال زیادی از پهنای باند اینترنت شما گردد. هم اکنون قصد داریم ترفندی را بازگو کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید کلیه ارتباطات جاری انجام شده میان ویندوز و اینترنت توسط نرم افزارهای نصب شده را به شکل ریز شده و دقیق مشاهده کنید و در صورت لزوم اقدام به موقعی در جهت حل آن صورت دهید.

 

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شوید.
عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد محیط Command Prompt شوید.
سپس دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید (به دو فاصله Space تایپ شده در میان دستور نیز دقت کنید):

netstat -b 5

بلافاصله پس از این کار کلیه کانکشن های جاری توسط نرم افزارهای موجود در ویندوز با ذکر نام هر یک و همچنین پورت مورد استفاده و مسیری که به آن متصل شده است برای شما لیست میشود.
این لیست هر 5 ثانیه به روز میگردد.

در روش فوق اندکی اطلاعات به دلیل به روز رسانی سریع ممکن است قابل فهم نباشد.
برای حل این مشکل دستور زیر را در CMD وارد کنید:

netstat -b 5 >beytoote.txt

سپس در زمانی به عنوان مثال حدود 5 دقیقه صبر کنید و سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl+C بزنید.
اکنون عبارت beytoote.txt را مستقیمأ در Run وارد کرده و Enter بزنید.
آمار اتصالات در آن بازه 5 دقیقه ای در یک فایل Notepad به شکلی دقیق قابل مشاهده است.

در پایان در صورت مشاهده هرگونه ارتباط غیرمنطقی یا ناخواسته در میان ارتباطات اینترنتی ، میتوانید علیه نرم افزار مربوطه اقدامات لازم نظیر پاک کردن یا تغییر تنظیمات برنامه را انجام دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.