قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 15

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

صدور مجوزهای محرمانه توسط آمریکا برای فروش دانش هسته ای به عربستان

روز گذشته رویترز با استناد به سند به دست آمده از اداره ملی امنیت هسته ای وزارت انرژی آمریکا گزارشی را منتشر کرد که طبق آن ریک پری وزیر انرژی آمریکا شش «مجوز محرمانه» برای فروش دانش هسته ای و ارائه مساعدت های لازم به عربستان سعودی را صادر کرده است.

گزارشات مربوط به مجوزهای محرمانه فروش دانش هسته ای نخستین بار توسطدیلی بیست منتشر شد که به نقل از دو فرد آگاه این خبر را درج کرده بود. این شش مجوز به شرکت های آمریکایی اجازه می دهد برخی امور مقدماتی برای انتقال دانش هسته ای را انجام دهند و برای مثال برخی اطلاعات کلیدی در رابطه با این تکنولوژی را در اختیار عربستان سعودی قرار دهند. با این حال اما نامی از شرکت هایی که قرار است تجهیزات این کار را در اختیار عربستان سعودی قرار دهند مطرح نشده است.

انتقال دانش هسته ای به عربستان

شاید بد نباشد اضافه کنیم که کره جنوبی و روسیه هم در زمره کشورهایی هستند که برای ساخت نیروگاه هسته ای در عربستان سعودی با آمریکا رقابت می کنند. دو نیروگاهی هم که بناست در این کشور ساخته شوند طبق ادعای مقامات عربستان مصرف غیرنظامی دارند با این حال احتمال آنکه این کشور از دانش هسته ای خود برای امور نظامی استفاده کند بسیار بالاست.

ماه گذشته حزب دمکرات آمریکا دولت ترامپ را متهم به تلاش برای فروش اسرار هسته ای این کشور به دولت عربستان سعودی کرد و در ادامه یکی از افشاگران اعلام کرد که هرگونه توافق هسته ای میان دو کشور که مورد بازنگری قانونی کنگره قرار نگیرد برخلاف قانون انرژی اتمی سال ۱۹۵۴ است.

فروش دانش هسته ای به عربستان

بن سلمان در کنار ترامپ

گزارش دیگری که پیشتر توسط نشریه دیلی بیست در این باره منتشر شده ادعا می کند سال قبل کارکنان وزارت کشور آمریکا مشغول آماده سازی توافقی تحت عنوان پیمان ۱۲۳ بوده اند که شرایطی را برای انتقال تکنولوژی هسته ای به عربستان در نظر گرفته و از آن جمله میتوان به ممنوعیت استفاده از این دانش برای توسعه تسلیحات هسته ای و ملزم شدن کشورهای دریافت کننده دانش هسته ای به اخذ مجوز از آمریکا برای غنی سازی اورانیوم اشاره کرد. با این حال نمایندگان دمکرات مجلس آمریکا دولت ترامپ را متهم کرده اند که این الزامات را نادیده گرفته و تلاش کرده که فرایند بازنگری و بررسی کنگره را نادیده بگیرند.

طبق گزارشی که رویترز و دیلی بیست منتشر کرده اند هنوز مشخص نیست که کدام شرکت ها خواستار صدور این مجوزها شده اند یا چه اطلاعاتی با مقامات سعودی به اشتراک گذاشته شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.